laatste avond borstvoeding vervangen door kunstvoeding met rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nadia1981dunja, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik geef op dit moment nog volledig borstvoeding en wil vanavond een afgekolft flesje met rijstebloem geven voor het slapen gaan. Ik heb gelukkig genoeg in de vriezer want om 's avonds een flesje af te kolven.....dan heb ik niet genoeg zeg maar.
    Fabian heeft echt te weinig voeding 's avonds voor de nacht, daarom wil ik hem een extra boost geven zodat hij 's nachts niet meer zo vaak hoeft te drinken.

Nu zit ik met een dilemma. Vrijdag vertrekken we voor 3 weken naar Frankrijk waar ik natuurlijk geen vriezer heb om afgekolfde voeding in te stoppen. Zal ik nu nr 1 kopen en meenemen of toch maar met nr 2 starten? Hij is morgen 5 maanden en 2 weken oud. Ik weet niet hoe lang ik met zo'n pak doe?

Ik post dit zowel bij Flesvoeding als bij Borstvoeding...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou vooral niets veranderen voor je terug bent van vakantie. Gewoon nog even die drie weken op verzoek aanleggen en niet gaan klooien met flessen, kunstvoedingof rijstebloem. Een vakantie, andere omgeving etc. levert voor een zuigeling vaak al genoeg stress op (eerste vakantiedagen gaan veel kinderen vaak regelen, om de veranderingen te verwerken), en dan zitten ze niet te wachten op nieuwe dingen, nieuwe maken en buikpijn of kramp vanwege kv of rijstebloem.

Als je weer thuisbent kun je gewoon beginnen met afbouwen als je dat wilt door in de avond opvolgmelk te geven.

Deel Deze Pagina