Hoiii dames, Mijn dochtertje is vandaag 10 daagjes oud. Nu is het me opgevallen sinds een paar dagen dat als ze haar flesje krijgt (ze krijgt nu 90cc) ze direct heel snel begint te drinken, waardoor ze zich vrijwel direct verslikt. Ook komt er tijdens de voeding wat melk terug en het komt ook regelmatig voor dat ze tijdens of na de voeding de hik heeft waardoor er soms 3 keer een golf voeding mee komt. Is dit normaal? Ik heb zelf het idee van niet, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.. Ik zelf denk dat ze haar flesje iets te snel drinkt. Vandaag duurde het 30 min. voordat ze haar flesje leeg had, maar ze werd toen haar fles ruim voor de helft leeg was (na 10 minuten) heel erg moe. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet eigenlijk.. Heeft iemand misschien een idee? Liefs! xxx
Ons mannetje had dit ook heel erg. Hij was ook te vroeg geboren, waardoor de zuig-reflex minder ontwikkeld was. Misschien is dat bij jouw kindje ook zo. Tijdens het drinken, zag je het echt zijn mondhoeken uitstromen. Sinds we nutriton door zijn voeding doen (ook tegen het spugen) gaat het veel beter. Hij doet nu ong. 20 minuten over zijn flesje. Mischien voor jou ook een idee?
Mijn dochter dronk ook haar fles heel snel leeg en verslikte zich snel. Wij zijn toen dental spenen gaan gebruiken van difrax, dit heeft goed geholpen.
Ik zou het even overleggen met het cb of je ha en niet zomaar dingen gaan doen of geven. Zou niet gaan experimenteren met dingen. Zeker geen nutriton. Kan ze of onwijs van aan de diaree gaan of ze raken erdoor verstopt. Overleg het eerst met een deskundige!!! Succes!
wat voor fles en speen op de fles gebruik je? is die misschien niet te groot? qua voeding zou ik bij zo'n jonge baby inderdaad eerst even overleggen.
ja ik heb de dental spenen geprobeerd vandaag, alleen moest ze met die speen weer te hard haar best doen waardoor ze na 10cc als een blok in slaap viel. Nutriton ga ik absoluut niet gebruiken voordat ik het met t c.b heb overlegd!! Die komen a.s maandag, dus ga ik even overleggen.. Ik heb wel voor de zekerheid een andere fles nu, ben vanavond bij de prenatal geweest en ze zeiden dat ik andere spenen van de prenatal zelf eerst kon proberen en als dat niet werkt een avent fles... Maargoed die spenen werken ook voor geen meter, want na 3(!!!) minuten had ze al 40 cc op. Ik heb een kleine difrax s fles met zo'n standaard speentje, een kers-vorm maat small.
De avent flessen zijn eigenlijk hele snelle flessen. Hoe lang doet ze normaal over een fles? Want in verhaal boven stond iets over 30 min en dat is weer niet snel. Heb hier de eerste weken dodie flessen gebruikt en vond die erg fijn. Zit een 1-2-3 speen op, maar die gaan helemaal niet zo snel. Het nadeel is dat ze niet overal verkrijgbaar zijn. Heb ze bij de DA drogist kunnen bestellen. Wat voor een voeding krijgt ze?
raar zeg, want bij de prenatal zeiden ze dat ik die juist moest nemen omdat dat dan langzamer zou gaan!! :x Maar ja inderdaad gisteravond de avent geprobeerd en weer was de fles te snel leeg en had ze natuurlijk weer lekker de hik en verslikte ze zich weer. manlief heeft vandaag een dr.brown fles gekocht, moet zeggen dat die volgens mij een stuk beter voor haar werkt!! Tijdens de voeding is ze ook meer wakker en valt niet zo snel in slaap, spuugt niet meer zo heel veel en ze doet nu ongeveer zo'n 15 minuten over haar flesje. Het enige wat ik nog wel merk, is dat tijdens het drinken inderdaad melk uit haar mondje stroomt.. Wat ik hier tegen kan doen, geen flauw idee.. Naja het c.b komt maandag, zal het anders dan even overleggen..
Sorry maar dat is echt niet waar. als je al met nutriton begind moet je het rustig aan doen met 1 schepje kijken hoe het gaat. maar aan de diaree of verstopen er door dat gebeurd niet. want het zit ook in comfort fles voeding dan zouden die kindjes daar ook in een keer een probleem mee hebben
Het gaat dan toch nog ietsjes te snel. wat je nog zou kunnen doen. weet niet of je de dop strak aan draait. want hoe straker de dop hoe meer het kindje ze best moet doen om te drinken. maar als het niet heel veel is. is dat totaal niet erg.
Nou sorry het is wel waar. Spreek uit ervaring. Ga geen dingen neerzetten waar ik niets van weet hoor. Mijn kinderarts uit het ziekenhuis geeft het zelfs aan het is pest spul!! Wat je niet zomaar moet gebruiken. Ik vind dat je met zo'n ukkie niet zomaar met voedingen moet experimenteren.
Ff off topic; het valt me op dat als er een advies wordt gegeven mbt tot voeding of een tip dat er regelmatig reacties komen zoals het bovenstaande 'niet zomaar met voedingen experimenteren'. Dat wordt toch ook niet aangeraden? Nergens wordt ooit gezegd; 'ga maar ff experimenteren'. Maar soms worden er wel tips gegeven welke je wellicht kan voorleggen bij cb of verloskundige. Met flesvoeding is het soms nu eenmaal even zoeken naar het juiste voor jouw baby. Mijn zoontje dronk in het begin ook heel erg snel, 5 minuten over 1 fles en gaf dan vaak veel terug en kreeg de hik. Bij hem is het minder geworden met de difraxflessen en een keer of 3 ff pauzeren (halve minuut of zo, niet veel langer). Vaak liet ik 'm ook even boeren tussendoor, dat hielp ook. Geleidelijk aan is het steeds beter gegaan, maar het is nog steeds een heel gulzige baby, sommige zijn dat nu eenmaal . Het is ook niet echt iets wat je kan afleren, aan de borst kan je dat ook niet regelen, zoals mijn vk droogjes zei . Met 3 maanden sluit het maagklepje beter en dan zal je waarschijnlijk merken dat het ook veel beter gaat. Maar Dr. Brown flesjes hebben veel ook baat bij, dus hopelijk is dat voor jou de uitkomst!
Hier hadden we ook het probleem dat Emma soms (dus niet altijd) veels te gulzig dronk en in 5 minuten haar flesje (van 110cc) leeg had (we maken altijd een voorraad flesjes klaar). Met als gevolg de hik en daardoor weer niet kunnen slapen...Tot een vriendin me vertelde dat we het verkeerde speentje op de fles hadden zitten...We hebben Avent, en blijkbaar hadden we verschillende speentjes,1 en 2 en zelfs een papspeen...Dus met de 1 dronk ze prima, met de 2 en papspeen ging het veels te snel...Ik voelde me best een beetje dom dat ik dat niet eerder had ondekt,maargoed,beter laat dan nooit...