Laatste bevalling 1uurtje, hoe volgende? Ervaring gevraagd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Babyvijf, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hoihoi

    Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar ervaringen van dames die ook heel snel bevallen zijn en hoe hun eerst volgende bevalling is verlopen.

    Ben beetje bang dat t weer zo snel gaat en mn man er daardoor misschien niet bij is,
    Maar ben ook weer bang dat t veel langer gaat duren en daardoor erg gaat tegenvallen.

    Weet dat er hoe dan ook geen pijl op te trekken is, maar lees graag jullie verhalen.
     
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Nog maar één bevalling gehad. Was redelijk snel... Van de eerste krampjes (waarvan ik dacht dat het gewoon normale pijn was) naar persen in 3 uurtjes. Geen ervaring nog met een volgende bevalling dus lees even mee... Ik krijg alleen van iedereen te horen dat de volgende waarschijnlijk nog sneller gaat.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ben 2x in drie uur tijd bevallen. Bij de eerste was ik vanaf de eerste wee tot aan het persen maar een uur kwijt, die overige 2 uur kwamen puur doordat ik hem er zelf niet uitgeperst kreeg. Dus ik was bij de tweede ook wel bezorgd. Uiteindelijk ging het daar juist wat langzamer eigenlijk, het persen zelf was maar 10 minuten. Maar ik zou als ik jou was wel met de vk overleggen wat te doen als het snel gaat..
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  4. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Mijn tweede bevalling heeft vanaf de eerste wee 2 uur geduurd. Toen de verloskundige na een half uur aankwam had ik al 9cm ontsluiting en konden we niet meer naar het ziekenhuis waardoor ik thuis ben bevallen. Mijn vriend heb ik gebeld toen ik de eerste wee voelde omdat mijn eerste bevalling ook vrij vlot ging (alleen het persen veel langer). Hij moest 40 min rijden en was er een half uur van te voren. Als het spits was geweest had hij het misschien niet gehaald.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.364
    113
    Ik lees even mee...
    Eerste bevalling 3u50min en tweede bevalling nog geen 50min. Heel benieuwd of een eventuele derde bevalling (hopelijk in 2020 ;)) net zo snel (of zelfs nog sneller) zou zijn.
     
    Nina Sanders, nizzie86 en Babyvijf vinden dit leuk.
  6. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Bedankt dames. Hoop op nog meer reacties en ervaringen. As donderdag heb ik weer een afspraak bij de vk. Dan ben ik precies 36 weken. Ik moet in t ziekenhuis bevallen, dus vind t best eng als t te snel zou gaan en t dus thuis wordt. Misschien moet ik daarna dan nog met geboren baby en al naar t ziekenhuis. Zit daar niet echt op te wachten.
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Waarom moet je in het ziekenhuis bevallen? Als het alleen ‘voor de zekerheid’ is zul je waarschijnlijk niet met baby en al alsnog moeten, als alles goed verloopt uiteraard.

    Hier was nr 1 netjes 8 uurtjes, nr 2 1,5 uur. De 3e bevalling het snelst met 45 min. De 4e duurde weer 1 uur en 10 min. Maar toen hoopte ik na 12-en te bevallen ivm de datum. Dus ik heb het wel proberen te rekken, maar dat lukte niet heel erg :p

    Maar ja, ik begin niet uit mezelf, (2 keer gel, 2 keer gestript) dus ik had altijd mijn vriend op tijd bij me.
    En ze zeggen wel dat het pas echt doorzet als je je op je gemak voelt. Bij mij klopte dat ook wel, bij de derde om 12 uur smiddags gestript en pas vlak nadat ik de kids op bed had gelegd begonnen de weeën.
    Zo ook bij de vierde.
     
  8. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Eerste 5 uur, tweede 2 uur, 3e zelfde zorgen als jou.... ik lees nog even mee
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  9. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je verhaal.
    Teveel bloedverlies is reden voor medische indicatie ziekenhuis.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ok, dan lijkt het me zeker verstandig het scenario thuisbevallen te bespreken met de vk. En hoe dan evt na de geboorte. Ik ben benieuwd hoe je vk daar tegenaan kijkt.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik ben vier keer heel snel bevallen, allemaal onder de 3 uur en eentje in 3 kwartier tijd. Bij mijn laatste zwangerschap ging ik dan ook uit van een vlotte bevalling maar na 9 uur lang proberen in te leiden met infuus een spoedkeizersnede gekregen. Kwam ik even van een koude kermis thuis
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Eerste was 4 uur, maar zat “vast” dus persen duurde veel langer dan nodig geweest was als ze recht voor de uitgang had gelegen, zeg maar. Van 1-10 cm was in 2 uurtjes. Tweede bevalling was krap 2 uur vanaf breken vliezen.

    Ik had bij de tweede als belinstructie om te bellen zodra mn vliezen waren gebroken (ook zonder weeën, normaal hoef je dan nog niet te bellen) of bij de allereerste wee. Mn vliezen braken, vk gebeld, weeën begonnen meteen, dochter bij buren afgeleverd en 20 minuten na het breken van mn vliezen was ik in het ziekenhuis.

    Goede afspraken maken met vk en verschillende oppasmogelijkheden voor de kids hebben is denk ik t enige wat je kan doen. Oh en mn man mocht na 37 weken niet verder dan 15 minuten rijden uit mn buurt zijn :roflmao:
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  13. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Hoe ver zit je trouwens van het ziekenhuis af?
     
  14. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Wow dat moet zwaar tegen gevallen zijn.
    Maar waren die anderen ook ingeleid of zou dat t verschil kunnen zijn geweest? Spontaan versus opgewekt?
     
  15. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    25min bij geen drukte, maar tis een erg drukke snelweg dus kan langer duren.
     
  16. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt op 30min afstand en heeft wisselende diensten. En ook een drukke snelweg om naar huis te komen. Dus ligt ook aan de tijd waarop t gebeurt en file zeg maar.

    Mn ouders moeten vd zelfde richting komen als zijn werk.

    Heb in omgeving wel oppas voor de kids. Dus in hoge nood kan de vk me denk ik wel naar ziekenhuis brengen. Hoop ik.
    Maar ja dan heb je t puntje alleen bevallen nog. Denk er toch aan om met mn man te bespreken, als hij niet op tijd is, mn vriendin dan bij de bevalling te vragen, ik wil echt niet alleen bevallen.
     
  17. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ah ik snap je zenuwen dan volledig. Valt er niet iets te regelen op t werk van je man? Lijkt me zo naar als hij er niet bij is.
    Overigens denk ik net als een van mn voorgangers dat je lijf t tegenhoudt tot de omstandigheden oké zijn. Geen garantie natuurlijk.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  18. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hij kan wel direct weg zodra ik bel. Dat ik geen probleem gelukkig. Hopelijk gebeurt t gewoon wanneer hij thuis is.
     
  19. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook nu al bang voor de bevalling van de derde. Al is het nog ver weg. De eerste 11 uur, de tweede een uur. Ik ben vooral bang dat de verloskundige te laat is of mijn man, Die moet een uur en 20 min rijden.
    Ik lees mee.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  20. november

    november Actief lid

    4 jun 2008
    168
    71
    28
    Ik heb precies hetzelfde verhaal!! Eerste twee dagen, tweede 50 minuten. En zie er ook heel erg tegenop. Zo erg zelfs dat ik misschien overweeg emdr therapie te nemen voor de stortbevalling van de tweede. Het was echt een traumatische ervaring. Ik weet niet hoe ik in godsnaam door deze drempel van bevallen heen ga komen. Kan me de pijn van de tweede ook iets te goed herinneren omdat er geen tijd was om welk verdovend stofje dan ook aan te maken. Fijn dat hier een topic over is
     
    Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina