Laatste bevalling 1uurtje, hoe volgende? Ervaring gevraagd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Babyvijf, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja mensen zeggen vaak, fijn zo snel. Maar ik doe veel liever de bevalling van de eerste over dan van de tweede. Vreselijke weeenstorm, en dan nog een week naweeën.
    Mijn vriend moest veel helpen met alles klaar zetten voor de verloskundige omdat er geen tijd was om de kraamzorg te bellen, waardoor hij niet veel bij mij kon staan.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  2. november

    november Actief lid

    4 jun 2008
    168
    71
    28
    Ik ben trouwens daarom ook bang dat we geen tijd meer is voor pijnstilling. Wat ik bij de eerste twee niet heb gehad, maar omdat ik we nu zo tegenop zie graag wil. Het liefst wil ik ook een bad laten vollopen, maar ja, dat gaat m voor mij echt niet worden.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  3. november

    november Actief lid

    4 jun 2008
    168
    71
    28
    Ja ik vond het ook een traumatische ervaring. Wat niemand om mij heen eigenlijk begrijpt. Als ik google zie ik wel meer vrouwen die er een trauma aan hebben over gehouden.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  4. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen trauma aan over gehouden gelukkig.

    Ik lag toevallig in t ziekenhuis aan een ctg scan bij 38 weken zwangerschap savonds omdat ik medicatie wilde om te kunnen slapen en dat een vereiste was. Voordat ik iets kreeg. Toen braken mn vliezen daar en heb geen weeenstorm gehad. Kon niet geloven dat ik mn meisje binnen een uur in mn handen had.

    Die naweeen waren wel echt verschrikkelijk!!!

    Mn eerste duurde 18u en was drama. Dat wil ij ook nooit meer meemaken.
    Mn tweede vier uurtjes. Dat was perfect!

    Tis nu bij mij puur de angst om t ziekenhuis niet te halen en alleen zonder man te bevallen.
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik helemaal. Wat zegt de verloskundige of gyn er van? Ik lees ook vaak dat de 3e soms ook weer wat langer duurt dan de 2e.

    Ik heb ook geen trauma, ik denk ook vooral met dank aan mijn verloskundige, die was zo rustig en deed alles zo fijn. Ik had me voorgesteld dat het een bevalling van ongeveer 6u zou zijn, maar goed dat was dus niet zo :p
     
  6. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Bij ons was de hele zwangerschap al uitzonderlijk spannend omdat we bij de zwangerschap ervoor ons zoontje met bijna 18weken zwangerschap verloren zijn. Dus t was voor ons sowieso niet duidelijk of er dit keer een levend kindje aan de zwangerschap zouden overhouden. Dus denk in vergelijking met die angst en stress dat de bevalling niks voorstelde voor mij. Was veel te blij dat t zover was en wilde die kleine gewoon levend in mn armen.

    Mn vk zegt er nu niks van. Alleen dat ik bij de eerste wee gelijk moet bellen. Hij doet geen uitspraak over wat ik kan verwachten. Blijft t houden op elke bevalling is anders...
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Dat vond ik bij de tweede ook. De eerste was 5 uur, tweede 3 uur (maar met een hele heftige weeënstorm van 10 minuten). De derde was ingeleid in het ziekenhuis in 45 minuten (als ze op tijd waren gekomen) en die bevalling ging een stuk gemakkelijker. Vanwege de enorme weeënstorm had ik al een ruggenprik voor de bevalling begon, maar ik voelde ook weeën ipv 1 grote wee. Ik kon niet geloven dat ik al bevallen was. Dat was een eitje.
     
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    een ruggeprik voor t begon? Dus ze hebben die prik al gezet voordat je bevalling werd ingeleid?
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ja. Als ze hem pas na de start zouden geven zou het te laat zijn. Ik heb uiteindelijk ook drie uur moeten wachten. Anders was ik inmiddels al thuis bij wijze van. Van de tweede bevalling heb ik psychisch een opdonder gekregen.
     
  10. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    En ze geven je dat gewoon op aanvraag?
    Want dat ga ik dan onthouden, mocht ik de veertig weken aantikken gaan ze mij namelijk ook inleiden.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Jup. Ik wil er nog wel wat bij vermelden. En dat is dat ik, als ik het over kon doen zou letten op de bezetting van het ziekenhuis.

    Ik heb drie uur gewacht op de prik. Daarna was ik verlamd. Ik heb drie uur moeten roepen voor ik een katheter kreeg. (pas na de katheter gaf mijn lichaam toe aan de start, terwijl hun het met medicatie probeerde te forceren ipv een handeling van een paar seconden) En na de bevalling hebben ze mij in de zooi laten liggen voor twee en half uur. Ik kon nergens heen. Zonder prik blijf je meer baas over jouw lichaam.
     
  12. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor t advies. En hoe voelrn de weeën dan eigenlijk aan als je die ruggeprik hebt?
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Bij de andere bevallingen had ik rug en been weeën. Nu voelde ik alleen buikweeen. Maar ik had blijkbaar een knop om te drukken tegen pijn. Dat was mij niet verteld. Ik weet niet of dat verschil maakte. Dus in hoeverre ik andere weeën bij deze bevalling zou hebben gehad zonder de prik. Van het persen heb ik niks gevoeld.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  14. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    1 ste ; ingeleid 3.5 uur
    2 de ; natuurlijk bevallen 3 uur
    3de ; natuurlijk bevallen. 5 uur. met 29.2.lichte krampen gehad de dag ervoor maar wist niet wat het was. In het ziekenhuis avond erna had ik 6cm ontsluiting. Dat was om 20u en 5 uur later was hij er.
    4de; natuurlijk bevallen, 2 uur totaal.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  15. november

    november Actief lid

    4 jun 2008
    168
    71
    28
    Hoi allemaal! Mijn verloskundige zegt dat als ik zo bang ben dat het zo snel gaat dat ze me gewoon gaat inleiden met 39/40 weken. En eventueel van te voren al pijnstilling. En dat zelfs een geplande keizersnede (als de angst echt overheerst) een optie is. Tot nu toe denk ik dat ik mijn angst voor weer snel bevallen wel te boven kan komen met gecontroleerd in het ziekenhuis al zijn. Maar dat ik deze opties allemaal besproken heb vind ik het geruststellend. Hebben jullie al met de verloskundigen gesproken hierover?
     
  16. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    So dat is fijn.
    Ik heb t er vandaag over gehad maar hier wordt er niks gezegd over inleiding ofzo. Vandaag ook aangegeven dat ik doodop ben van alle voorweeën de afgelopen drie weken. Ze worden steeds pittiger en ik slaap nog maar 2,5 uurtjes s’nachts en half uurtje overdag. Kreeg alleen te horen dat t te vroeg is om iets voor me te doen. Dinsdag weer een afspraak.
     
  17. november

    november Actief lid

    4 jun 2008
    168
    71
    28
    Hallo allemaal!! Is er ondertussen al iemand bevallen en hoe is dat gegaan?
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  18. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    1e 7,5 uur
    2e 4 uur
    3e 3 uur
    4e 4 uur
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  19. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    @Babyvijf is bevallen :)
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  20. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hoihoi. Ja klopt ik ben 28 mei bevallen. Ben ingeleid. 9u vliezen geprikt en infuus aangedaan op laagste stand. Dat deed niet veel. 10u infuus wat hoger en kreeg harde buiken. Half 11 infuus nog iets hoger en toen ging t los. 11:59 had ik mn kleine in mn armen. Dus vanaf t moment dat de ontsluitingweeën goed begonnen duurde t anderhalf uurtje. In totaal vanaf vliezen breken 3uurtjes.
     

Deel Deze Pagina