Nog recht op kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Smiley23, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Haii...
    Ik ben op 8 juli bevallen d.m.v. keizersnede en heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Op 11 juli mochten we naar huis.
    Ik heb vanaf die zaterdag tot dinsdag kraam gehad en toen moesten wel helaas opnieuw opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik had al toestemming gekregen voor een 9 en 10e dag. Nu mogen we morgen weer naar huis dat zou mijn 10e dag zijn.. krijg ik deze 2 dagen nog of worden die ingenomen Door zh opname? Ik heb het gevoel dat ik nog best wat kan leren (eerste kindje) van de kraam..in het zh krijg je niet zoveel begeleiding vind ik.

Groetjes!

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    Ik vermoed dat je niet de volledige 2 dagen meer krijgt, maar misschien dat je vandaag (afhankelijk van hoe laat je naar huis mag) nog wel een paar uurtjes kraamhulp kunt krijgen. Ik zou zeggen, bel en overleg even met de kraamzorginstantie.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou eventjes in het ziekenhuis met de verpleegkundigen overleggen in hoeverre je recht hebt op verlengde kraamzorg. Zij weten welke verzekering welke verwijsbrief nodig heeft. Je kunt het ook aan een arts vragen wanneer zij hun ronde lopen.

Gefeliciteerd met je dochter, fijn dat je weer naar huis mag.

4. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Informeren bij je zorgverzekering of ze aan uitgestelde kraamzorg doen :)

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Uitgestelde kraamzorg is de couveuse nazorg, die zijn puur voor de hulp bij verzorging van het kind.

Ts, kun je niet in het ziekenhuis vragen om meer begeleiding? Ik heb mijn kraamperiode ook in het zkh doorgebracht (kind in couveuse) en heb alles daar geleerd. Het moest overigens ook, na die 8 dagen is er ook geen recht meer op kraamzorg.

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij is het al 3 jaar geleden, dus de regels kunnen veranderd zijn.

Ik heb nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 10! dagen kraamzorg gehad.

Gewoon overleggen met de verloskundige, zij geven toestemming voor extra kraamzorg.

Deel Deze Pagina