Alcohol in chocola

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nienke30, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke30

Nienke30 Lid

10 nov 2012
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Heidi,

Een paar dagen geleden kreeg ik een chocolaatje bij een collega,waar ik op bezoek was met mijn zoontje. Toen ik een hap nam, proefde ik dat er alcohol in zat. Ik heb het zo veel mogelijk uitgespuugd en verteld dat ik bv geef.
    Mijn zoontje wilde daarna eten en toen heb ik een uur gewacht met bv geven, denkende dat de alcohol wel uit de melk zou zijn.
    Maar nu las ik ergens dat de alcoholpiek juist na een uur in de melk zit en ben ik erg geschrokken.
    Zou mijn zoontje hier last van kunnen hebben gehad denk je? Het was dus 1 hap, maar er zat volgens mij wel sterke drank in.
    Ik blijf er een beetje over piekeren.

Dank je wel alvast.

Groetjes Nienke

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Alcohol zit in je melk in de mate waarin het in je bloed zit. Wanneer je de hap hebt uitgespuugd, kreeg het zo goed als geen kans in je bloedsomloop te komen. Wanneer je dan nog hebt gewacht met voeden denk ik echt niet dat je je zorgen hoeft te maken!

Succes, volgende keer gewoon een chocolaatje ;)

3. Nienke30

Nienke30 Lid

10 nov 2012
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Bedankt voor je antwoord! Dan laat ik mijn zorgen maar varen.

En nog een andere, praktische vraag: ik ga binnenkort weer werken. Ik moet dan denk ik 2 keer per dag kolven. Mijn zoontje is 7 mnd oud en krijgt nog elke 3 uur bv.

Als ik thuis kolf, steriliseer ik eerst de kolfspullen. Hoe kan ik de kolfspullen schoon naar mijn werk meenemen, of hoeft dat steriliseren niet meer echt? En als ik dan dus twee keer wil kolven op mijn werk, is het dan voldoende om de spullen de tweede keer onder de kraan af te spoelen?

Ik hoor het graag. Bedankt weer!
    Groetjes. Nienke

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Inderdaad hoef je niet meer te steriliseren, gewoon 'huishoudelijk reinigen' (in een sopje met warm water) aan het eind van de dag en overdag onder stromend water omspoelen inderdaad.

5. Nienke30

Nienke30 Lid

10 nov 2012
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt weer voor je antwoord!

Groetjes Nienke

Deel Deze Pagina