Cinemum: Met je baby naar de bioscoop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vond je het?

1. Voor herhaling vatbaar!

2. Vaker geweest. Over het algemeen wel leuk.

3. Vaker geweest. Meestal niet zo'n geslaagd uitstapje.

4. Eens maar nooit meer!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #1 SushiLover123, 12 jul 2013
    Laatst bewerkt: 12 jul 2013
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en omdat ik hier nog niks over heb kunnen vinden op het forum, eerst een inleiding:

Met je baby naar de bioscoop? Dat doe je toch niet?
    Jawel hoor! Naar aangepaste voorstelling, speciaal voor mama en baby!
    - Geluid staat zachter;
    - Licht is gedimd, maar niet zo donker als bij een 'normale' voorstelling;
    - Meteen buiten de deur tafels met verschoningtafels met kussens en billendoekjes;
    - Magnetron en flesverwarmers aanwezig;
    - Borstvoeding geven? Lekker in de zaal!
    - Huilt je baby? Alle aanwezigen hebben daar begrip voor!
    - Je kunt makkelijk even de zaal in en uit, zonder dat mensen het vervelend vinden. Bijvoorbeeld als je kleine écht verdriet heeft of een schone luier nodig heeft;
    - Even heen en weer lopen als je kleine dat fijn vindt, kan gewoon!
    - Je betaalt je eigen kaartje, je baby gaat gratis mee;
    - Neem je partner, moeder, of vriendin mee. Mag allemaal, zolang er ook maar een baby bij is;
    - Films worden geselecteerd op geschiktheid. Dus niet te gewelddadig, niet te veel explosies, etc.;

Waar doen ze dit?
    In elk geval in Amsterdam, Den Haag, Scheveningen, Groningen, Tilburg, Eindhoven en Breda. Maar hoe populairder dit wordt, des te meer filmzalen meedoen. (Mogelijk is Pathé ook gevoelig voor mailtjes met de vraag of ze het ook in de bioscoop bij JOU in de buurt willen doen). ;)

Meer informatie op:
    cinemum cinemum » met je baby naar de bios
    https://www.facebook.com/cinemum
    Oja, op de Facebookpagina kun je ook terecht voor vragen en staan ze erg open voor tips en suggesties. Ik heb bijvoorbeeld een tijd geleden gevraagd of ze ook andere genres wilden draaien, want het waren alleen maar chick flicks. De film, die ik voorstelde (Now you see me, now you don't) draaien ze komende zondag! Dus drie keer raden waar ik heen ga zondag. :D

Ik ben 1x geweest en het is heel goed bevallen. Ik ging naar de première in Tilburg. Er waren naast mijn zoontje nog 3 andere baby's. Eentje met mama en een vriendin, eentje met papa en mama, eentje met mama en oma. We zaten allemaal erg verspreid, dus we hadden geen last van elkaar (één babytje was niet lekker en heeft bijna heel de film een beetje gejengelt, maar ik heb er amper iets van gemerkt). De sfeer was heel ontspannen en we zijn nog blijven plakken om na te kletsen. Zo heb ik dus ook kennis gemaakt met de mama van een ander kindje, die toevallig ook nog eens naar hetzelfde KDV gaat als mijn zoontjes! Mijn zoontje vond het allemaal prima. Beetje op schoot gezeten, dutje gedaan, aan de borst gedronken, in de luier gepoept... Voor mij was het voor herhaling vatbaar, vandaar dat ik het een beetje promoot. ;) Veel mensen vinden het nog wel raar, maar van mij mag het 'normaal' worden.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb een poll gemaakt voor degenen, die al eens geweest zijn.

PS: Ik verbaas me er over, dat hier nog geen topic over was! ;)

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nooit geweest, het is hier ook niet in de buurt. En ik hou niet zo van films in de bioscoop, dus ik denk niet dat ik er heen zou gaan als het er wel was.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sja, dan is het ook niet aan je besteed. Ik ging vroeger wel vaak naar de bios. Nou ja, 1x per 2 maanden of zo. Maar nu ik kids heb bijna niet meer. Is ook zo'n gedoe steeds, oppas regelen. Helemaal met borstvoeding niet altijd even handig. Maar dit voelt echt als een uitstapje, maar dan mét baby. M'n oudste blijft dan thuis met papa.

4. tuc

tuc Niet meer actief

had er nog nooit van gehoord, maar vind het wel grappig

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Ik had er ook nog nooit van gehoord en ben dus ook nog nooit geweest. Misschien dat ik dat wel een keer geprobeerd zou hebben als het hier in het dorp ook kon.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb hier nog nooit van gehoord.
    Als het in Rotterdam zou zijn dan zou ik zeker gaan!

7. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    het lijkt mij echt helemaal niks. ik vind het juist heerlijk om zoiets als een uitje te doen met mijn man, zonder de kids.
    Net als uit eten gaan, daar regel ik oppas voor maar de kids gaan niet mee.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een leuk idee! Toen mijn dochter nog kleiner was deed ik ook altijd dingen waar zij bij was, ook wegens bv. Vond het ook veel gezelliger. Als zoiets hier zou zijn, zou ik er zeker aan denken.

We nemen haar altijd mee, ik heb nog niet zo'n behoefte aan 'met z'n tweeën' iets doen. Dat komt wel weer.

9. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Nog nooit van gehoord en nu toch onmogelijk, ik zou m'n zoon meteen kwijt raken ;)

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vind het een mooi idee vooral voor mama's die alleenstaand zijn en minimale hulp krijgen. Die doen dan toch wat voor hunzelf maar hoeft niet hele vriendenlijst af te gaan voor oppas. Zou ook leuk zijn als t nog kon met dreumes/peuter.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dreumes/peuter wordt lastiger, omdat je dan niet zomaar welke film kunt draaien. Vanaf een bepaalde leeftijd krijgen ze te veel negatieve dingen mee (geweld bijvoorbeeld). En wordt het moeilijk om minimaal anderhalf uur stil te zitten.

Ik ben zondag weer geweest. Naar Now you see me, now you don't. Samen met een vriend, haar man en haar 5 weken ouder dochtertje. Het is ons allemaal goed bevallen. Het meisje is bijna door alles heen geslapen. Daarna lekker met mama geknuffeld. Mijn zoon (die van 9,5 maand) heeft eerst meegekeken, toen gepoept ;), een schone luier gekregen, een boterhammetje gegeten, bij mama gedronken, op de grond gespeeld met een bal (ben met hem op de 1e rij gaan zitten, dus groot stuk vloer over) en daarna heeft ie een dutje gedaan in de maxicosi naast mij.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.627
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ken het niet maar spreekt me ook helemaal niet aan.
    Als het er een keer van komt om weg te gaan dan aub zonder kinderen om me heen haha.
    Ik heb er 3 dus herrie genoeg iedere dag.

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind het echt een leuk initiatief en concept... Ik zou er graag een keer heengaan, maar ik betwijfel of mijn dochter dat wel een geschikt plan vindt :D. Die wil dan echt meekijken en is dan natuurlijk zo gaar als een klontje tegen het einde van de film.
    En als een ander kindje erg moet huilen, dan is ze ook behoorlijk van slag...

Misschien over een poosje ;). Maar ik vind het wel echt tof dat het kan!

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Dit lijkt mij echt drie keer niets..

Als ik bijna €10 ga betalen voor een film van 1,5 uur, wil ik ook écht naar die film kunnen kijken. Niet daarbij nog eens mijn zoontje gaan moeten vermaken. Denk ook niet dat mijn zoontje er heel veel aan heeft. Dan ga ik toch liever een uurtje zwemmen oid.

Dus nee, geen ervaring en ook geen behoefte aan de ervaring.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn idee ook....

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Voor mezelf lijkt het me wel leuk maar niet voor Dylan. Dylan kan maximaal 10min redelijk stil zitten en dn moet hij iets doen en de babygym meenemen lijkt me wat overdreven:D

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Twee keer geweest, geen kindjes die erg moesten huilen. Wel een beetje, maar snel kroelen en het was over

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wie heeft er gestemd op Eens maar nooit meer! ?
    Ben namelijk erg benieuwd waarom niet.

Deel Deze Pagina