Hoe herken je vruchtwater?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lovebabys, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Hoi ladys,

Hoe herken je nou vruchtwater. Heb nu ruim 2 weken geleden mijn slijmprop (zonder bloed) verloren, ik hield er al rekening mee dat dat nog niks hoeft te betekennen. Ik heb nu sinds 3 dagen veel harde buiken en sinds vandaag ook echt hele erge lage rugpijn die niet weggaat. Verlies ook (denk ik) soort van afscheiding of vruchtwater. Het is vloeibaar dus niet dik of slimerig. Als ik het aanraak met mijn vingers is het net als met water, het plakt niet. Het heeft dezelfde kleur als melk gemengd met beetje water. Dus niet echt echt superwit. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik loop bij de gynocoloog en vaak zuchten ze al als ik bel dus wil niet te snel bellen.

2. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat vruchtwater zoet ruikt. Je kunt proberen een beetje op te vangen en naar de verloskundige te brengen?

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als je belt kunnen ze het even nakijken. Gebruik anders even een maandverbandje of een plastic zakje om het op te vangen. Want als je vliezen gebroken zijn is het wel belangrijk om te weten. Zeker als het langdurig is ( meer dan 24 uur) ivm infectiegevaar.
    En laat ze maar zuchten, je loopt niet voor niets bij de gynacoloog.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik herkende het meer dat als ik op de wc ging zitten en het er gewoon uit liep zonder dat ik wat deed. Ik verloor ook elke keer kleine beetjes. Het was inderdaad wit achtig daarna kwam er bloed bij. Spannend zeg!!

5. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Je kunt op je hand blazen heb ik begrepen. Als het er dan ook uitloopt is het vruchtwater. Dat beetje opvangen dan kun je het wel ruiken.

6. Lieke1989

Bij een hoge vliesscheur werkt dat niet altijd.

7. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Het was vals alarm dames. Nog even afwachten en hopen dat het deze week gebeurd

8. Lieke1989

Nog even geduld hebben dus. Gelukkig is het nog maar eventjes, al weet ik dat die laatste dagen heel langzaam lijken te gaan.

Deel Deze Pagina