Hallo allemaal, Omdat ik dit jaar 36 wordt, heb ik besloten om voor de combinatietest te gaan. En de uitslag was wel een hele grote domper, namelijk 1: 12 !!! Dit had ik toch echt niet verwacht... Ben vandaag op controle in Breda geweest en heb afgesproken om op 8 februari een vruchtwaterpunctie te laten doen, ik vind het doodeng, maar ja. Normaal duurt de uitslag 3 weken, maar op woensdag 16 februari krijg ik telefonisch de uitslag. Nog niet voor 100%, maar voor 98%. DWZ dat ze dan de belangrijkste dingen al onderzocht hebben. Nou, je raadt het al, op 16 februari durf ik de telefoon niet op te pakken.......... Jeetje, wat zit ik in de zenuwen. Iemand ook zo'n slechte uitslag gehad en toch een gezond kindje? Het liefst wil ik natuurlijk alleen maar positieve verhalen horen, maar ik moet realistisch blijven en goed in mijn achterhoofd houden dat het wel mis kan zijn........ Liefs Marta
hoi marta, ik zelf heb geen ervaring met de combinatie test, maar heb best vaak gelezen dat vrouwen met een slechte uitkomst toch een gezond kindje kregen, heb dit op meerdere forums gelezen, denk dus dat het lang niet altijd negatief uitpakt! heel veel succes !
Hoi Marta, Als eerste denk ik dat je topic zometeen verplaatst gaat worden, maar dat terzijde Ik kan me voorstellen dat dat een enorme domper is ja. Het zal in je achterhoofd hebben gezeten, je zult er rekening mee hebben gehouden maar dat je dan ook echt zo'n uitslag krijgt... Ik wil je wel veel sterkte en wijsheid toewensen de komende tijd, dat de tijd maar snel mag gaan!
Jee dat is wel even schrikken ja. Maar heb ook al verschillende keren gelezen en gehoord dat het achterf toch goed was allemaal. Sterkte de komende tijd.
Je hebt het idd verkeerd geplaatst. Ik had van mn dochter een kansberekening van 1:34, ik was toen 35 De nekplooi van haar was prima binnen de grenzen, heb toen ook een vruchtwaterpunctie laten doen, gelukkig was er niets aan de hand en hebben we een gezonde dochter gekregen. Bij deze zwangerschap heb ik met 38jr een combitest laten doen ivm de schrik van de vorige keer en de resultaten waren perfect, heb nu ook geen vruchtwaterpunctie laten uitvoeren. Voor jezelf is het denk ik wel belangrijk om te weten wat je met een verkeerde uitslag wilt doen. Zwangerschap doorzetten, dan kun je je afvragen of je het risico van de punctie wilt. Als je overweegt om af te breken bij een verkeerde uitslag dan is de punctie zeker wel zinvol. Succes
Ik heb het zelfde vorig jaar gehad kans 1/48.( Gezond gelukkig) Ook de test laten doen inverband mijn leeftijd ik heb toen een vlokkentest laten doen. En ja het is heel zwaar het afwachten. Heb nog nooit zo gehoopt niet gebelt te worden. Kan je een advies geven is zoek na de test afleiding weet het is makkelijker gezegt dan gedaan maar zo kwam ik 14 dagen door. Hier was trouwens de nekplooi ook goed alleen mijn bloed was niet goed plus het fijt je leeftijd word in de berekening mee genomen. Heel veel sterkte.
Hallo, Toevallig heb ik in December ook een vruchtwaterpunctie laten doen na een uitslag van de combinatietest van 1:5. 4 jan heb ik de eerste uitslagen gekregen en die was goed. Vanmiddag om half drie moet ik bellen voor de laatste uitslag. Maar aangezien ik zelf nog niets heb gehoord lijkt het me sterk dat die niet goed is. Ik had met de Verloskundige afgesproken dat zij me zouden bellen met slecht nieuws. En dat ik zelf naar de prenatale diagnostiek zou bellen als ik nog niks gehoord had. Zo hoefde ik niet bij elk telefoontje te schrikken. Wat betreft het afwchten hebben mijn vriend en ik in het heden geleefd. Dus niet te veel nadenken over het slechte én het goed scenario. Sterkte!
hier ook eentje met een slechte uitslag 1:5 en ik was toen 38 jaar. maar gelukkig is alles goedgekomen en we hebben nu een gezond kindje als je meer wilt weten hoor ik het graag veel succes gewenst!
Ach meid toch. Je kan je nooit voorbereiden op wat er komen gaat. Laten we hopen dat het goed is bij jullie. Ik heb net een kindje verloren na een slechte uitslag. Waar ik bang voor was kwam uit, uitslag 1 op 5. Sterkte!
Wat naar zo'n "slechte uitkomst". Maar weet het is een risico bepaling. Dan, wat heeft het risico zo groot gemaakt, de bloeduitslagen of de echo, de nekplooimeting? Het betekend niet meer of minder dat je in een kamer geplaatst bent met 11 andere dames waarvan er 1 minder geluk heeft. 11 dames krijgen een gezond kindje!! Het zullen hele moeilijke weken worden, maar op een heel mensen leven valt het weer mee. En , dan pas heb je meer zekerheid. Wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je een van de 11 dames bent!!!!
Hallo marta, Ik heb afgelopen week ook een slechte uitslag gekregen van de combinatietest. Namelijk 1 op 50. Ik krijg 7 feb een puntie en mag 15 feb bellen voor de uitslag. We zullen hard voor elkaar duimen dat alles goed komt! Groetjes, Shirl
Hoi Marta, Wat een vervelend nieuws. Helaas kan ik je (nog) geen positief verhaal vertellen. Maar wil wel even laten weten,dat ik weet wat je op dit moment doormaakt. Zelf ben ik inmiddels 11 weken zwanger en ook wij hebben afgelopen dinsdag te horen gekregen dat we een grote kans hebben op een kindje met een afwijking. (30%) Aankomende dinsdag hebben we de vlokkentest en kunnen nu dus ook alleen maar afwachten en hopen op een gezond kindje. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke,onzekere periode en laten we hopen dat we elkaar over een klein poosje goed nieuws kunnen brengen. Groetjes Berdien
Hoi allemaal, Vandaag vruchtwaterpunctie gehad. voelde de prik wel even, maar het deed geen pijn. Nu 2 dagen rust en duimen voor een goede uitslag.............. Berdina, wanneer krijg jij de uitslag? Groetjes Marta
Je hebt de punctie gehad, zie ik. Gelukkig geen pijn ervan. Nu idd hopen dat je een goede uitslag tegemoet mag zien! (en die kans is 11 keer zo groot als die op een mindere uitslag.) Sterkte met afwachten, neem nu lekker even rust. (fyi: ik heb er zelf geen ervaring mee, bij mij waren beide kansberekeningen gunstig en ik heb dus niet gekozen voor een vwp. beide kindjes zijn zonder afwijkingen ter wereld gekomen.)
ik duim ook voor jullie meiden. hier bij de jongste(alweer tijdje terug hoor ) een uitslag van 1:8 gelukkig bleek alles oke te wezen, maar er waren geen langere dagen dan het wachten tot wij gebeld zouden worden met de uitslag. en ja ....elke keer dat die dag de telefoon ging hadden wij het zweet in de handen en klopten het hart in de keel. de hele dag door kregen wij telefoontjes met de vraag of wij al iets wisten. het telefoontje waar wij op wachten kwam pas einde van de middag het wachten duurt lang en is zenuwslopend,en toch...probeer afleiding te zoeken,ga dingen doen,anders is het helemaal niet te harden. succes meiden,ik duim heel hard voor jullie!!!
Hoi berdina, Heb je de uitslag al gehad? Wij hadden maandag nekplooimeting en die was al zo verontrustend (8,5mm) dat we vandaag bij gyn moesten komen. Volgende week dinsdag vlokkentest en indien mogelijk ook nog vruchtwaterpunctie. De onzekerheid is het ergst... Maar wij moeten uitgaan van een slechte uitslag ...