Ik maak regelmatig zelf eten voor mijn dochtertje en dan vries ik het in. Meestal doe ik een beetje naar eigen inzicht de hoeveelheid aardappel (etc), groente en vlees bij elkaar. Maar zijn hier eigenlijk richtlijnen voor? En ook wil ik binnenkort vis gaan maken )met rijst en groente). Maar welke vis gebruik je dan? En hoe lang kook je die bijvoorbeeld? Iemand ideeen?
Ik vroor maaltijdjes van 200 gram in voor mijn zoontje met 10 maanden. Ongeveer 85 gram aardappelen / rijst / pasta, 65 gram groenten en 50 gram vlees, vis of ei. Op die leeftijd at mijn zoontje: zalm, tonijn (uit blik), kabeljauwhaasjes (diepvries), forel en tongfilet. Vis kook ik eigenlijk nooit, dat vind ik geen smaak hebben. Even pakken of pocheren.
Ik kook vis nooit, maar bak hem. Je kunt veel soorten vis geven, ik geef schol, kabeljauw, tonijn uit blik, zalm en pangasiusfilet. Zalm kun je makkelijk maken met wat volkorenpasta en courgette, kabeljauw maak ik meestal met broccoli en aardappeltje. Je kunt veel varieren, succes!
Zelfde als hierboven!!! Wij gebruiken altijd dezelfde maat bakjes om Noah eten uit te geven, dus ik weet precies hoeveel hij opeet en doe dus die hoeveelheid in de bakjes.