Hoi, ik heb even een vraagje: mijn zoontje is bijna 6 weken oud en weegt nu 4 kg (geboortegewicht was 3015 gram). Op advies van het CB zijn we hem gaan inbakeren omdat hij heel onrustig was en bijna niet sliep. In combinatie met het inbakeren adviseerden zij ons om flesvoeding op verzoek te geven. Wij geven hem nu 6 voedingen van 120+6, maar komen niet elke dag even goed uit. Er zitten dagen bij dat hij na 2,5 uur alweer komt en ook echt honger heeft. Als we hem dan voeden op verzoek zouden we op 7 voedingen van 120 uitkomen. Mijn 1e vraag: is dit erg? Tweede vraag: toen hij een week oud was begon hij te spugen, geen grote hoeveelheden maar wel vaak een uur of 2 na zijn fles nog. We gebruiken nu Nutriton en dit helpt erg goed. Maar sinds we 120+6 geven met Nutriton begint hij af en toe weer te spugen, niet bij elke fles maar toch wel 2 of 3 keer per dag. Krijgt hij toch teveel voeding binnen? Hij maakt altijd zijn flessen zonder problemen leeg, we proppen het er niet in ofzo.. Misschien is het beter om 7 voedingen van 90+3 te proberen? Ik hoop op antwoord! Groetjes!
Hallo, Je kindje mag met dit gewicht ongeveer 700-800 ml per dag drinken. Je geeft aan dat je 120 ml+6 aanbiedt, kan het zo zijn dat je 120 ml +4 bedoelt? Je kunt hem 6 flesjes geven van 120 ml water met 4 schepjes voeding. Groeten eveline
Sorry ik bedoelde inderdaad 120 + 4 Omdat hij gister zo vaak kwam proberen we vandaag 7 voedingen te geven, ben benieuwd hoe het gaat (ook ivm het spugen). Mocht nou blijken dat hij er nu wel steeds 3 of 4 uur tussen laat zitten, dan gaan we er vanuit dat hij gister een off day had en blijven we 120+4 aanbieden.