laatste fles bambix

Discussie in 'Voeding' gestart door Marloess, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloess

Marloess Lid

9 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is bijna 7 maanden oud.
    Al een tijdje krijgt zij haar laatste fles om ca. 19.00 uur en ligt ze rond 19.30 uur in bed. We geven haar dan een fles van avondpapje van Bambix, maar deze drinkt ze heel moeizaam leeg. Soms zijn we wel drie kwartier bezig om haar deze fles te geven.
    Groente eten s'avonds vind ze erg lekker. Ze krijgt dan 2 eetlepels en dit eet ze makkelijk op.
    Hebben jullie tips voor de laatste fles, zodat ze deze wel helemaal leeg drinkt? Misschien opvolgmelk voor hongerige baby's? Deze is niet zo dik als bambix.
    Hopelijk heeft iemand tips voor ons. Alvast bedankt

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom geef je bambix na de maaltijd? In mijn ogen is dat een maaltijd na de maaltijd. Als gewone opvolgmelk te dun is waarom dan niet een beetje verdikken met rijstebloem of JBPM?

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Idd na het avondeten nog pap is wel erg veel. Hier na het avondeten altijd gewone fles. Pap geef ik alleen 's ochtends.

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik geef nu bambix omdat hij nu erg weinig eet (groente) om toch nog beetje verzadigd gevoel te hebben (lijkt mij), maar zodra hij het goed eet krijgt hij geen bambix meer van mij. Hij eet om 17.30 groente en om 18.45 fles

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom geen gewone melk? Niet voor hongerige babies? Dat is nl geen garantie voor doorslapen, al die gekke truucjes. Mijn dochter van 8 maanden eet 's avonds nog niet heel erg veel, drinkt om 19.30 de laatste fles, 180+6 opvolgmelk en slaapt dan tot een uur of 7. Soms eerder, soms later.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Denk idd dat het wat teveel is!
    hier krijgt onze kleine nog geen groentes savonds , maar wel een fles bambix (die hij razendsnel opdrinkt)
    maar hij heeft dan ook nog geen avondeten gehad.

denk dat ze dan best wel vol zit van het avondeten en dan ook nog een fles met bambix erachter aan.
    heb je het al wel eens geprobeerd met alleen maar melk?? zonder bambix?

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    net als mijn voorgangers: als ze niet wilt, is het waarschijnlijk gewoon te veel. Ik zou een gewone fles geven, zonder pap.

8. Marloess

Marloess Lid

9 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    We gaven als laatste fles bambix avondpapje, omdat ze bij het cb zeiden, dat de laatste fles een papfles handig zou zijn, zodat ze lekker lang vol blijft.
    Groente eten doet ze heel goed s'avonds, dus gaan maar 2 eetlepels meer groente geven en dan nog een fles met opvolgmelk als laatste.
    Dat moet gaan lukken, bedankt voor de reacties!

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wat een idioot advies...zucht.

Hier een grote beer (71 cm en 9500 gram) en die slaapt 12 a 13 uur op een fles standaard 2 hoor. Ik denk dat het prima zal gaan zonder papfles.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    typisch advies.. Sommige kindjes slapen inderdaad beter op zo'n volle fles. Maar vaak is het ook gewoon teveel.
    Wij zijn met 6 maand overgegaan op pure opvolgmelk in de avond. Het heeft hier qua slapen niks uitgemaakt. Ook weleens een (proef)avondpapje geprobeerd. Maar die nacht was hij juist onrustiger ook qua slapen. Misschien toch teveel in het buikje.

Moet zeggen dat mijn jochie gewoon goede porties groente at met 7 maand. zo'n 150a200 gram avondeten (groente+aardappel/pasta/rijst) ging meestal wel goed. Waarom krijgt je kleintje niet meer, als ze het gewoon goed eet?

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn kindjes slapen ook minder goed met pap. Tenminste, de oudste want we hebben het alleen bij haar geprobeerd en dat was echt geen succes! :) . Bij de jongste hebben we het niet eens geprobeerd, ze slaapt prima op alleen melk en ik ga ervan uit dat dat zeker het geval zal zijn als we binnenkort met bijvoeding beginnen. (maar ik heb wel redelijk kleine popjes, vooral de oudste)

12. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Erg vreemd dat het cb dit zegt. Dit is namelijk helemaal niet waar. Baby's slapen echt niet beter op een volle maag.
    Ik heb Liza nooit pap gegeven 's avonds. Ik vind dat iets voor in de ochtend, als ontbijt. Liza slaapt al heeeel lang van 19.30-08.30/09.00 uur op een 'gewone' fles van 200 cc. (voorheen Nurtilon, nu halfvolle melk). Ze drinkt hem nu vaak niet eens meer helemaal en slaapt gewoon tot 08.30/09.00 uur.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik gaf wel eens een papje, maar alelen als ie naar mijn gevoel niet genoeg had gegeten ...slapen deed ie sowieso altijd al goed met of zonder pap...

maar als ie gewoon goe dhad gegeten een normale melkfles...

volgens mij zit je daar zo vol van als je net hebt gegeten!

Deel Deze Pagina