Tessa van 4 maanden wil geen pap!

Discussion in 'Voeding' started by mama16april, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama16april

mama16april Nieuw lid

Aug 11, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje op het forum. Tijdens mijn zwangerschap en ook de afgelopen maanden heb ik veel op de site gezeten, maar geen berichten geplaatst. Mijn dochtertje is 4 maanden en ik wil haar graag 1 of 2 papflessen aanbieden, maar ze wil er niets van weten. Ik weet dat het niet het allerbelangrijkste is, maar ik vraag me af hoe andere moeders dit gedaan hebben. Ik ben inmiddels al een week bezig met het aanbieden van de fles (of van een bordje) en meerdere malen per dag, maar ze spuugt het uit en gaat huilen dat ze haar andere voeding wil. Uiteraard heb ik deze al paraat staan. Ik heb Bambix rijstepap vanille voor 4 maanden gekocht.
    Sowieso eet Tessa nog steeds heel veel:
    07:00 uur 150 cc + 5
    10:00 uur 150 cc + 5
    13:00 uur 150 cc + 5
    16:00 uur 180 cc + 6
    19:00 uur 150 cc + 5
    23:00 uur 120 cc + 4
    Ze eet sowieso niet alle flessen leeg hoor, anders zit je natuurlijk over de 1000cc per dag en dat mag niet. 's Nachts slaapt ze door! Nu mogen we van het cb op een fles minder, maar dat pakt en pikt ze niet! Ik ga haar ook niet onnodig pesten of laten huilen. Daardoor wilde ik overschakelen op een papfles op 07:00 en 19:00 uur, dan zou ze de fles van 10:00 uur sowieso laten vervallen (zeggen ze). Hoe pak ik dit aan?
    Bedankt alvast!

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Dan geef je toch geen pap? Heb ik bij beide dochters niet gedaan en ik geloof dat ze er geen minuut minder om geslapen hebben... ;) Sterker nog, bij de oudste hebben we het 1 of 2 keer geprobeerd in de avond maar dan sliep ze alleen maar slechter ervan dus daar zijn we gauw mee gestopt.
    Echt, als ze niet willen, dan willen ze niet, dan kan je niet afdwingen.

Wat ik zou doen in jouw geval is de flessen ophogen en alle flessen 180+6 gaan aanbieden, waarschijnlijk laat ze dan vanzelf 1 fles staan. Dit is voor 4 maanden nog best veel en relatief kleine flesvoedingen. En dus voorlopig even geen pap.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik snap ook niet zo goed waarom je pap wil aanbieden. Als ze toch al drinken laat staan..
    Ik zou idd proberen naar 5 flessen van 180/6 te gaan. En dan rond de 6 maanden beginnen met bijvoeden (valt rijstebloem ook onder)

Als ze nou echt niet genoeg heeft aan 5x180/6 kan je dan alsnog proberen of ze rijstebloem wil..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ze krijgt nu 30 schepjes voeding, dat is de max. Dus als ze dan nog iets laat staan, is er verder geen reden om iets aan te passen..

Ik zou ook kijken of je naar de 5x180/6 kan. Maar 6 flessen kan ook nog prima. Als dat beter werkt qua slaapjes, of maaggrootte, kan dat goed.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Waar ik deze smiley zei: ;), bedoelde ik deze smiley: :), stop de tijd ;). Ik vind deze ;) altijd zo onaardig en zo bedoelde ik het niet...

6. adi

adi Niet meer actief

Ik moet een beetje lachen om je titel :). Ik geef tessa groot gelijk, want die rijstebloem vind ik zelf ook vies :)

Als je meisje zo tevreden is zou ik verder geen trucjes proberen, maar je baby volgen. Als ze straks bijvoeding krijgt laat ze vanzelf flessen vallen.

En veel kindjes zijn nou eenmaal kleine drinkers en krijgen geen 200cc in 1x weg.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik zou het mooi zo laten tot je merkt dat het echt teveel is voor je meisje. Dat merk je wanneer ze ineens (veel) later komt voor een voeding en er daardoor automatisch een voeding vervalt.
    Pap hoeft echt niet per se hoor.

Toen wij begonnen met pap geven (bij zes maanden, de tarwe pap) gilde Ratababy het ook uit van nijd toen hij zo'n hapje in zijn mond kreeg in plaats van zijn vertrouwde melk.
    Hij had Honger en dat hoort opgelost te worden met melk! En wel nu! Haha.
    Ik heb dat opgelost door hem eerst een halve fles melk te geven en daarna pas pap. Op een gegeven moment had hij door dat die pap ook zijn honger stilt en toch eigenlijk wel errug lekker is.

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Als ze zo sterk aangeeft dat ze geen pap wil zou ik het absoluut niet gaan forceren met 4 maanden, straks krijgt ze nog een "pap trauma" en daar zit je niet op te wachten als ze ouder is.
    Ze is pas 4 maandjes! Meeste baby's krijgen dan gewoon nog alleen melk.
    Probeer het over een tijd nog eens zou ik zeggen! :)

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Precies, ik zou ook denken: dan geef je toch niet?

ze worden al snel genoeg groot :p

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    onze dochter vind t ook errug vies, die pap (en mama ook ;)) dus.... gelaten!
    ook sliep ze er slechter door omdat t te zwaar op dr maagje lag.

ze laat vanzelf een fles vallen als ze er aan toe is, dan gaat ze de andere flessen groter drinken en vervalt er eentje. dus geduld :)

11. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    gewoon nog ff lekker wachten met de pap. als ze niet wil zou ik het niet steeds aanbieden nu ze nog zo klein is. daar kun je nog makkelijk 2 maanden mee wachten

12. mama16april

mama16april Nieuw lid

Aug 11, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reactie.
    Ik heb al geprobeerd om grotere flessen aan te bieden, maar dat pakt ze niet. Voor nu laten we het gewoon zo en maak ik er geen issue van! Wilde enkel ervaringen hoe het bij andere ging (het smaakt ook inderdaad niet!).

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook helemaal geen pap/rijstebloem toevoegen als het zo goed gaat. Misschien kun je over naar 5 flessen, als ze toch niet alles leeg drinkt.
    Wij hebben het nooit gedaan. Vorige maand 1x pap (6+) gegeven, maar dat vond hij niets. Ik ook niet! ;) Dus nooit weer gedaan.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou zeggen: luister naar je dochter. Zij geeft aan geen pap te willen, prima, heeft ze ook nog helemaal niet nodig. Zij kan je ook beter dan een CB vertellen wanneer ze hoeveel flessen nodig heeft.

Zo te zien heb je een dochter die het allemaal prima zelf kan aangeven. Profiter daarvan!

Share This Page