Spenen vraag difrax flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lovelyme, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Wij hadden vanaf de geboorte aventflessen, meneer dronk eerst prima met speen 1 en met 1 maand zijn we overgegaan naar speen 2. Dit ging prima totdat hij er 45 min over deed om een fles van 165 cc leeg te krijgen. In overleg met het cb geprobeerd de 1,2,3 speen te proberen. Binnen 5 min. was het flesje leeg, niet de bedoeling dus!
    Daarna geprobeerd om de difrax fles te geven, gaat wisselend. Met speen s deed hij er vanmorgen 20 min over om 90cc te drinken, daarna speen m geprobeerd maar hij wou eigenlijk niet veel meer drinken. Terwijl hij wel 200cc kan drinken uit speen s. Maar speen m gaat ook eigenlijk weer te snel voor hem, er loopt dan best wat voeding langs zijn mondje. De 1,2,3, speen van difrax is ook niks, ook met 5 min leeg op stand 1

Maar nou is mijn vraag even.. ik heb gelezen op internet dat er van difrax ook dental spenen zijn voorop de fles voor hongerige baby's. Iemand hier ervaring mee?? En zou ik dan speen s of m kopen?

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    waarom probeer je niet speen 3 van avent?

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Sorry vergeten erbij te zetten maar ook die had ik al geprobeerd ook geen succes

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Bij ons deed hij met M ook veel te snel een fles van 200 cc. We hebben nu toch weer de 2 erop gezet, maar dan draaien we de bodem een stuk open (het ventiel los) en dan drinkt hij wat makkelijker. Hij doet er nu ongeveer 20 min over 200 cc.

5. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    je kunt ook een extra gaatje in de speen maken. dat zou ik ook eens proberen. gewoon met een warme naald naast het bestaande gaatje nog ene gaatje maken misschien is dit wel de oplossing

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wij gebruiken sinds een tijdje de dentalspeen van Difrax, maatje M. Het bevalt ons hartstikke goed, zelfs met Nutriton drinkt hij er goed uit.

7. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je indikken met nutriton. Bij ons ging s op een gegeven moment ook te langzaam en m te snel. Met nutriton en speen m gaat het goed!
    En anders zou ik de dentalspeen maat m proberen. Lukt dat niet kun je altijd de s nog kopen. En als hij ouder wordt, kom je wel weer 'langs' de maat m.

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Super bedankt meiden! Zal morgen eens overleggen met het cb over de nutriton. Deze mag je toch niet zomaar op eigen initatief gebruiken?

9. misa

misa Niet meer actief

Jawel hoor! Is niets bijzonders en mag je vanaf de geboorte gebruiken. :)
    Trouwens: je hoeft nooit toestemming aan het cb te vragen. Maar hoogstens advies. ;)

10. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Owh oke.. dat wist ik niet. Bedankt!! Ga het morgen gelijk even halen! Gewoon bij de etos enzo te krijgen toch neem ik aan?

Deel Deze Pagina