hey, mijn zoontje sam drinkt nu 6 flessen op een dag van ongeveer 180cc, is best veel idd, en drinkt ze ook niet altijd leeg, maar meestal wel. hij zit goed op gewicht verder, maar ik vraag me af wanneer hij naar 5 flesjes mag. nu zit er nog 3 uur tussen de voedingen, soms 4 uur, daar heeft ie nog niet echt een vast ritme voor gevonden. vandaag bijv. 7.30/10.45/13.45/waarschijnlijk 16.30/ 19.30/2300. Moet ik hem dan op een gegeven moment meer gaan geven zodat ie 5 flessen drinkt of hoe werkt dat? maar dan moet ie het natuurlijk wel opdrinken, anders gaat het nog niet toch? liefs wies
Hoe zwaar is je zoontje nu? Want het ligt aan zijn gewicht. Liz mijn dochtertje mocht naar 5 voedingen toen ze 3.5 kilo was
hij weegt al 5.25 kilo, maar hij laat er zelf geen 4 uur tussen, dus vind het moeilijk om dat te plannen. hoe heb jij dat gedaan?
ik zou denk ik even overleggen met het cb. In principe is 1000 mg het maximale wat een kindje mag binnen krijgen aan voeding. En dan tellen ze per klaargemaakte voeding, dus water + schepjes. Als je kindje 5 flesjes gaat, zou hij 180 water + 6 schepjes mogen hebben. Maar dan moet er dus zeker 4 uur tussen de flessen gaan zitten en moet hij snachts ook wat langer (8 uur) slapen omdat je anders nog niet uitkomt. Ik weet niet hoe de nachten gaan? Als je daar overheen moet omdat je kindje het anders niet redt, dan zou je op zoeken moeten naar een andere oplossing. Voeding voor hongerige baby's bijvoorbeeld. Ik ga er tenminste even vanuit dat je kunstvoeding geeft en geen borstvoeding.... Maar als je er zelf niet uitkomt, gewoon overleggen met cb.
dat kwam bij jesse vanzelf. hij dronk 6 flessen van 180 en soms moest ik hem ook nog bijtanken. maar nu slaapt hij lang tot smorgens 10 uur dus dan even in bad enzo dan is jesse half twaalf aan zijn eerste flesje toe dan krijgt die om half drie weer en dan half zeven dan op bed en dan soms tien uur weer maar niet altijd. dus soms 3 en soms 4 flessen. maar dan moet iik zeggen dat hij om half 3 uur soms wel 240 cc krijgt. dus dat komt echt vanzelf. ik zat er ook mee want hij was al dkke 6 kilo en dronk nog 6 flessen, maar sommige babys hebben dat gewoon nodig je merkt vanzelf dat hij minder wil. liefs
nou, gisterenavond een fles van 190 + 6 gegeven (10cc meer water ivm krampjes) en hij sliep door tot 7. ik ben gelijk maar gaan proberen om de 4 uur, en tot nu toe gaat het goed, hij krijgt nu de 4e fles. bedankt voor jullie tips, hopelijk blijft het zo!