Hallo, Mijn dochtertje is bijna 11 weken (5 weken te vroeg geboren) en weegt inmiddels 4800 gram. Sinds deze week zit ze op volledige flesvoeding, de BV heb ik afgebouwd, omdat ik alles moest afkolven en dat was best wel zwaar. Gisteren op het CB werd gezegd dat ze nu 5 flessen van 150cc mag, maar dat krijgt ze nog niet op. Meestal drinkt ze nu tussen de 110 en 130cc en dan gemiddeld 6 voedingen per dag. 's Nachts komt ze ook nog voor een voeding, meestal tussen 3 en 4 uur. De ene keer drinkt ze dan 60cc, de andere keer 80cc. Ze is dan op een gegeven moment te moe om door te drinken. De afgelopen dagen dronk ze over de hele dag zo'n 650cc, is dit voldoende of te weinig? De laatste tijd spuugt ze wel wat meer (eerst helemaal niet), een paar dagen terug kwam er zelfs een hele fles terug in grote golven. Verder hebben we nog geen vaste eettijden (meestal overdag om de 3-4 uur) en we maken haar ook niet wakker voor een fles, is het beter om dit wel te doen? Het zou fijn zijn als er wat meer ritme komt en de nachtvoeding uiteindelijk niet meer nodig zal zijn. Alvast bedankt!
Hallo, Je kunt ook prima 6 voeding van 120 ml water met 4 schepjes geven, dat is geen probleem. Je kindje heeft minimaal 500 ml voeding per 24 uur nodig om alle vitamine en minerale binnen te krijgen. Als je kindje goed groeit dan betekend dit dat je kindje met 650 ml voldoende binnen krijgt. Het is altijd lastig om een ritme te vinden. Het blijft toch een beetje uitproberen. Het is niet nodig om je kindje wakker te maken voor een voeding. Let er wel op dat er niet meer dan 10 uur tussen twee voedingen zit. Groetjes Sanne