Ik vind het enorm lange tijd als je kind om 16.30 al avondeten krijgt om daarna niks meer te geven. Dan zou ik avondmelk iig vervangen door yoghurt. Maar heb je met kdv afgestemd tot welke leeftijd zij hem warm eten geven? Dat is toch meestal maar tot 1 jaar, en daarna is het over? Dan zou ik het langzaam laten wennen aan jullie gezinsritme, en dat hij met jullie mee-eet. Wij dachten dat het hier ook moeilijk zou zijn hoor, maar de kinderen zijn flexibel. Hier krijgen ze rond 15.30 een cracker en drinken op kdv, en eten pas rond 18uur thuis. Dat gaat prima. Overigens heb ik de avonmelk nooit afgebouwd, alleen de fles wel. Mijn kinderen zijn 2,5 en drinken elke avond lekker een bekertje warme melk. Wij hebben allemaal veel behoefte aan die afsluiting van de dag. Gaan met zn allen in het grote bed liggen. Kinderen drinken melk (tot ong 2 jaar uit een flesje) en ik zing liedjes of vertel een verhaaltje. Daarna uitgebreid knuffelen en dan slapen ze al bijna als ik ze in bed leg. Ik denk niet dat we dit komende jaren gaan veranderen. Ik ken zat volwassenen die ook wat eten/drinken voor het slapen gaan. Vind het zo krom dat kleine kindjes dat niet zouden 'mogen'.