Inspiratie gezocht voor kdv traktatie!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rus05, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik kom er niet uit: wat moet ik nou maken om te trakteren op kdv voor mijn dochters eerste verjaardag? Ik wil er best moeite in steken maar een halve dag in de keuken lijkt me ook wat overdreven. En moet het per se gezond, of mag het ook best een zelf gebakken mini cupcakeje zijn? Wat heb jij als traktatie gemaakt? Bedankt alvast!

Groetjes,
    Rus05

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb Knappeltjes van Zonnatura gedaan, dat is een leuk zakje in de vorm van een appel met gedroogde appelschijfjes met een beetje kaneel erop. Ik heb er een kaartje aangehangen (er zit al een gaatje in het blaadje van de appel) met daarop zoiets als "Hoera! [naam kind] 1 jaar" en een paar leuke stickertjes.

Het is leuk, relatief gezond en weinig werk. In een babygroep zullen tractaties die veel suiker bevatten, vaak niet gewaardeerd worden. Deze Knappeltjes zijn zonder toegevoegde suiker.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Bij ons KDV stellen ze ook prijs op gezonde traktaties...

(En daarbij zou ik een cup cake zelf opeten en (nog) niet aan mijn kind geven ;))

Zelf hebben we uitdeelboekjes kado gedaan, je hebt er allerlei leuke van (Dikkie Dik, Gonnie het Gansje, Woezel en Pip etc!).

Daar verder niet heel creatief mee gedaan, want daar ben ik gewoon niet zo heel er goed in, helaas :).
    Vind het wel leuk om te zien, hoe crea andere moeders zijn, moet ik zeggen!

4. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik had deze gemaakt (dit is voorbeeld van internet, niet mijn eigen knutsel) en bovenop met stift geschreven: Roan 1 jaar!

mandarijn visje - Google zoeken

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    wat een grappig idee dat mandarijn visje!! Zat vroeger ook altijd met bewondering en verbazing te kijken waar mn klasgenootjes mee aankwamen, ik trakteerde zelf altijd kant-en-klaar dingen (zakjes ships, van die dubbele waterijsjes, of een keer gewoon appels) terwijl zij met complete fruit "egels" (halve meloen met alu-folie erover en dan volgeprikt met lange coctailprikkers waar dan allerlei stukjes fruit op gespietst waren, zo leuk! Mijn eigen moeder had daar nooit tijd voor... ;)

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook uitdeelboekjes, gecombineerd met een paar pepernoten in een cellofaanzakje met kaartje eraan. Ik ga ervan uit dat de ouders die pepernoten zelf op hebben gegeten, want dat doe ik zelf ook met snoep uit traktaties. Mijn kind krijgt nog geen suiker.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik moet zeggen dat ik die uitdeelboekjes een heel leuk idee vind!!
    Dank, mijn dochter wordt binnenkort 2 en dat lijkt me erg geschikt.

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hihi mijn vriendin heeft van haar twee dochters een hele bak met snoep wat ze her en der gekregen hebben, vooral rond sinterklaas zat die stampensvol. Af en toe mogen zij er iets uit, en af en toe kom ik langs en vreten we samen onder het bijkletsen die halve bak leeg... :):D:p

9. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de tips, die uitdeelboekjes en knappeltjes zijn leuk! Alleen, zijn die knappeltjes niet hard? Mijn dochter heeft zelf nog maar 4 tandjes dus hele harde dingen kan ze nog niet aan.

Haha, nou, die mini cupcakejes waren maar een voorbeeld van 1 of ander baksel, mijn dochter heeft dat nog nooit gegeten. Wel een keer iets met toegevoegde suiker trouwens, ik had toen zelf appelmoes gemaakt en dat smaakte zonder toevoeging ietsje zurig; maar dat is niet zo erg voor 1 keer toch?

10. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    iets met rozijntjes?

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb deze getrakteerd, was een groot succes :)

12. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ik had canoniseer in doorzichtig plastic gedaan en een kaartje eraan. Is een babygroep dus dan is danoontje een succes!

13. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Oh ja, en ik had nog nagedacht over een soepstengel met een vingerpopje erop en dan in folie verpakken met lintjes. Maar ik kon niet makkelijk aan vingerpopjes komen, ikea heeft ze voor weinig geld, maar die zit hier niet in de buurt.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, die knappeltjes zijn niet zo hard. Ze zijn namelijk heel dun. Dus ook met 4 tanden wel te doen.

15. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Ik had 2 dozen nijntjeskoek meegegeven. Lekker makkelijk

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hema heeft trouwens ook leuke badspeeltjes voor weinig geld, ook leuk met nog iets erbij?!
    Bellenblaas ook altijd super ( maar daar staan er wel al vier van hier) !

17. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook de traktatie met soepstengels en ikea vingerpoppetjes. Was een groot succes en het zag er echt heel erg leuk uit.
    Maar als je geen ikea in de buurt hebt is het inderdaad wel wat omslachtig voor een traktatie.:D

Deel Deze Pagina