Ze weigert gewoon te drinken!

Discussie in 'Voeding' gestart door Sisa, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Pffff, hopelijk hebben jullie een idee. Onze dochter is nu 5,5 maand en nooit een goede drinker geweest, er is volgens mij nog geen enkele fles leeggegaan sinds ze geboren is :( Maar goed, nu eet ze sinds een tijdje groenten en fruit en dat gaat perfect. Maar, ze weigert dus nu de flessen, onder dwang en met veel pijn en moeite drinkt ze ze 3/4 leeg. En dan krijgt ze het volgende per dag binnen:
    8u fles 120/4
    10.30 1 potje fruit of 2stuks vers
    13u fles 150/5
    16u fles 120/4
    18.30 potje groenten of vers, ca. 150 gram
    en soms nog 1 danoontje maar ook dat weigert ze vaak.
    22u fles 150/5.
    Tussendoor bied ik regelmatig water aan maar daar heeft ze ook geen zin in. Wat is dit en wat kan ik eraan doen? Mag ze pap van een bordje eten en wat kan ik dan geven en wanneer? Ze slaapt trouwens wel goed, na avondeten in bad en naar bed en dan maak ik haar nog wakker voor laatste fles, gewoon omdat ze anders helemaal te weinig binnen krijgt. Sorry voor lange verhaal maar ik begin me nu toch zorgen te maken! Ik heb trouwens flessen van difrax, spenen S, M, 3-standen, het maakt allemaal niks uit... Ze is nu op een paar dagen na 5,5 maand en weegt 6,1kg.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toen ik was gestart met groenten en fruit ging het eigenlijk ook vrij vlot heel erg goed. Hij kon zo een heel potje wegkrijgen! Helaas dronk hij daarna (ook al was het 2 uur later) een groot gedeelte van de fles niet meer leeg.
    Omdat mijn zoontje nu 20 weken is en ik de groenten en fruit nog echt asl BIJvoeding zie en melk als belangrijkste, geef ik m nu maar een half potje groenten en een half potje fruit. Nu gaan de flessenw el weer leeg!
    Misschien krijgt ze dus teveel groenten en fruit? Ze is ook nog niet zo zwaar dus misschien heeft ze minder nodig? Mijn zoontje weegt een kilo zwaarder en is gok ik zo'n 3 weken jonger.
    Aan de andere kant: over een week of 2 mag je de bijvoeding gaan uitbreiden. Misschien kun je nu al een bord (rijstebloem?)pap maken als voeding? Of op een andere manier al 2 weken eerder gaan uitbreiden?

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    lijkt heel erg op Nathan. alles wat er met ene lepeltje in gaat, gaat hier super. Als Nathan echt niet wil geef ik hem nu gewoon pap.. Ga er geen gevecht van maken want daar worden we allebei niet vrolijker van.
    Vanaf 6 mnd hoeven ze nog maar 500 ml opvolgmelk binnen te krijgen dus dan kun je ook over op 3 flessen.
    Volgens mijn CB zijn er gewoon kindjes die snel helemaal van de fles af zijn omdat ze veel liever van een lepeltje eten..

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou nu al overgaan op opvolgmelk. Ik zat toen in een vergelijkbare situatie. Met opvolgmelk viel er 1 af en hij dronk zijn flessen weer leeg.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter drinkt ook slecht uit de fles. 's Avonds geven we pap van poedermelk met rijstebloem. 180/6+rijstebloem (en das een hele berg pap) eet ze binnen 10 minuten op (met lepeltje dus). Misschien is dat alvast een uitkomst. En met 5,5 maand kun je al best overgaan op pap vanaf 6 maanden, zitten ook andere smaakjes tussen.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ok geweldig, bedankt voor de antwoorden! Ik heb al Nutrilon 2 in huis dus ik ga even het laatste pak van 1 mengen met 2 en dan over... Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die een flesweigeraartje in huis heeft :)

Deel Deze Pagina