Leuk hoor dat mooie weer ,maar mijn dochter ligt sinds oktober in de Puckababy, herfstuitvoering en nu was het 21,5 gr op haar kamer ( gelegen aan de noordkant) en dan slaat de twijfel weer toe. Ligt ze niet te warm, te koud etc etc. Heb haar net een romper met spaghettimouwtjes aangetrokken, een t- shirtje korte mouw en driekwart broekje. En ze ligt in de lenteuitvoering van de Puckababy, dus met de mouwen er nog aan. Maar ik vind dat ding wel erg dun en twijfel dan weer of ze het niet vannacht te koud gaat krijgen...dus een dekentje ligt al klaar. Zal blij zijn als ze kan praten haha. Wat doen jullie nu?
hier nu romper korte mouw, pyama en zomerslaapzak zonder mouwen. Soms als het iets warmer is 20/21 laat ik de pyama broek nog wel eens weg. Mijn oudste is net haar mama, nu en als het 30 graden is..flanellen pyama, dubbel dekbed en er tot de oren onder
Met een jaar was het hier met dit weer een rompertje korte mouw, pyjamasje, zomerslaapzak zonder mouwen, geen beddengoed verder...
Ja, ik vind het ook zeer lastig momenteel! Mijn zoontje lag vannacht nog in de Puckabag lente/herfst-uitvoering met alleen een romper korte mouw eronder. Met name die mouwen maken het zo warm. Vind het echt een groot nadeel dat deze er niet af kunnen. De zomerversie lijkt me nu nog wat te fris eigenlijk. Vanavond heb ik hem wel drie keer wat anders aan gedaan, maar inmiddels ligt hij te slapen in een dunne winterslaapzak zonder mouw met daaronder een pyamaatje...
Vind dit ook lastig. Mijn dochter is ingebakerd tot 5 maanden slapen zonder mouwen en met haar benen los (zonder deken) is echt een drama, dan slaapt ze niet. Heb haar overdag met een romper spaghettibandjes in een zomerslaapzak met mouw weggelegd. In de avond in een winterslaapzak met mouw met een romper spaghettibandjes. Zowel overdag als in de nacht een dekentje over haar benen. Mijn dochter koelt in de avond enorm af, volgens mij was het twee weken geleden ook zo warm toen heb ik haar in de avond weg gelegd in de zomerslaapzak met mouw en was ze toen ik bij haar ging kijken, ijskoud 35.8, snel de winterslaapzak aan gedaan. Dit is bij elk kindje natuurlijk anders. Mijn dochter komt tussen 6:00 en 7:00 in de morgen, dan zet ik haar raam met horren wagenwijd open als we beneden aan het voeden zijn zodat het nog eens goed kan afkoelen. Tijdens de avondvoeding als die er is of gewoon rond 22:00 controleer ik altijd nog even of ze warm of koud is. Mijn plan werkt nu maar als het echt warm wordt moet de deken er toch af, ben benieuwd. Tip is trouwens om gewoon te temperaturen dan heb je een beetje een beeld, soms voelt mijn dochter super warm aan maar is ze maar 36,9. Door te temperaturen heb ik een beetje een beeld gekregen van mijn dochter haar warmtehuishouding nou is elk kindje anders natuurlijk mijn dochter is altijd kouwelijk geweest vanaf haar geboorte al moeite met zichzelf warm houden.
Romper, pyjama lange mouw, slaapzak korte mouw. Zo slaapt bij nu bijna een week en gaat harstikke goed!
Hier de herfstversie van de Puckababy, een romper met korte mouwen, pyjama en dekentje By the way, het is nu 20 graden op haar kamertje, vannacht denk ik 19 graden.
Hier romper lange mouw, pyamabroek, zomerslaapzak zonder mouw. Als we naar bed gaan doe ik het dekentje erover.. Het is nu 23 graden op de kamer...
Hier is het 22 graden altijd en in de zomer zelfs warmer, doen iedere dag goed ventileren. Is niet te verkomen helaas. Mijn dochter slaapt in een slaapzak zonder mouwen, pyamatruitje en romper korte mouw. In de zomer, in een zomerslaapzak en rompertje.
Hier romper kortemouw, pyjamapakje en een slaapzakje zonder mouwen. En ook nog een lakentje anders gaat ze dr ledikant door. Hier standaard 21 graden binnen (zo is het klimaar systeem in ons huis)
Romper korte mouw, pyjama, winterslaapzak hema zonder mouw. Op de kamer is het 18 graden. Prima te doen voor dr. Twijfel wel soms over de slaapzak. De dunnere van de hema ligt al klaar
Hier 21/22 graden op haar kamertje (morgenochtend waarschijnlijk 19), sinds gister de zomerslaapzak aan (hema). Verder romper lange mouw, katoenen pyjama lange mouw en broek. Daarvoor lag ze in hetzelfde maar dan winterslaapzak, toen was het steeds 16-18 graden. Toen het kouder was de mouwen eraan.
Romper korte mouw, pyjama lange mouwen broekje, geen sokken. Dunne zomerslaapzak zonder mouw, lakentje en dun dekentje. Kamer is zo een 20 graden
Ze gaat nu in romper mouwloos, pyjama longsleeve en broek van dikke katoen en lakentje, dekentje katoen. Is 19 graden op kamer snachts. Overdag gewoon in kleren Slaapzak had ik ergopuch 3.5 nu veel te warm en ik wilde ergopuch 1.5 halen juist tegen te warm in zomer. Maar gebruik nu al maand of zo geen slaapzak en pas nu begint ze echt aanwennen zonder slaapzak want ik wilde het afbouwen ivm dat ze zelf van ons bed gaat in de ochtend vind ik geen slaapzak veiliger
Dochter ligt hier in wollen pakje, flanellen pyjama en ergopouch 3.5 tog. Haar kamer is ong 20 graden en het daalt naar 18 graden 's nachts. Het is zo'n koukleum Tot een paar dagen geleden droeg ze over dit alles ook nog het slaapvest van ergopouch. Maar dat is nu te warm.
Ik heb in de herfst de puckababy aangeschaft, maar ik vind hem in deze tijd waardeloos! De herfst versie is te warm, maar de lente versie is gewoon nog te dun en dus te koud 's nachts. Mijn dochter van net 1 ligt nu in een 4 seizoenenslaapzak van de hema, dat is een slaapzak zonder mouwen en ze draagt alleen een mouwloze romper en dun pyama shirtje. Geen deken of wat dan ook.
Ik vind t ook ontzettend lastig. Hij ligt nu in een romper lange mouwen ivm afbouwen Pacco. Omdat er nu een armpje "vrij" ligt zijn we weer in de lange mouw rompers beland. Verder sokjes en een laken en een katoenen deken. Die deken gaat er overdag niet overheen want het wordt toch al zo'n 21 graden op zijn kamer. Valt me tegen, want alleen in de ochtend zon aan die kant. Maar het is toch de koelste kamer (wel n groot raam). Eigenlijk wil ik in de toekomst over naar n slaapzakje, maar ik vermoed dat daar toch wel altijd een strak lakentje over zal gaan. Ik slaap zelf trouwens ook niet goed als ik niks over me heen heb, hoe warm het ook is. Heb gewoon iets van "gewicht" nodig en mijn vriend ziet het niet zitten om de hele nacht bovenop me te liggen
Ik vind het ook lastig! Blijf aan de gang met de mouwen eraf halen van de slaapzak Nu dus romper korte mouw, pyjama met lange mouw, slaapzak zonder mouw, lakentje en dekentje (omdat meneer zich anders direct op zijn buik rolt en dan niet gaat slapen ) Overdag haal ik de deken er wel af. 's Nachts leg ik hem er weer op. Vanaf volgende week maandag gaat de temperatuur weer omlaag zag ik trouwens...