Hallo allemaal, Ik kan op internet niet helemaal antwoord op mijn vragen vinden dus ik gooi het hier maar even op het forum. Mijn meisje krijgt momenteel 4 flessen Friso 1 HP van 180 + 6 en in de middag meestal iets van een groente of fruithapje. Het hapje is nu nog echt voor erbij. Nu willen/moeten we vanaf 6 maanden overgaan op opvolgmelk en ik weet gewoon niet precies hoe... Als ik online lees, bedoelen ze vanaf 6 maanden bij flesvoeding dan altijd opvolgmelk...? Nou goed, wie heeft er gewoon tips hoe we langzaam aan over kunnen stappen op de opvolgmelk en wat voor schema houden/hielden jullie bij 6 maanden aan (kv dan, want borstvoeding heeft ze nooit gehad)? Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt! Groetjes, Cybi
Ik ben gewoon in 1 keer die andere melk gaan geven. Weet eigenlijk niet eens of dat wel of niet kan. Julian heeft er niks van gemerkt want hij deed niks anders.
hi cybi. ja, als ze het over flesvoedign hebben, hebben ze het altijd over opvolgmelk (n0 2 voeding), want over no 1 mag je het niet hebben. BV is het beste, en de rest wordt doodgezwegen (beetje doorgeslagen BV promotie, als je het mij vraagt). je kunt in een keer over op no 2. dus no 1 pak leeg maken en dan no 2 gaan gebruiken. Hebben wij ook gedaan. Zoonlief kreeg wel wat last, maar kreeg met 6mnd dan ook opeens zoveel nieuwe dingen voor zijn kiezen: vast voedsel, opvolgmelk, prikken, beetje ziekjes... Maar goed, met een week was dat wel over. Zoon zat hier tot een maand of 6,5 op 4 flessen van 210/7. Toen begon hij heel erg te spugen dus (zie boven), en zijn we gaan minderen. Het werd hem gewoon allemaal te veel. De andere happen gingen ook zo goed! Sinds die tijd zit hij op 3 flessen van 180/6 (1e melkportie vaak een bord pap, laatste melkvoeding voor het slapen met rijstebloem. de 2e bij zijn boterham bij de lunch, uit een beker0
Ik ben met opvolkgmelk iets later dan 6maanden begonnen, gewoonweg omdat we nog 1 dichte pot stap 1 hadden staan en ik het zonde vond om die niet meer op te maken. Ik ben daarna heel langzaam overgestapt dit omdat Tycho ontzettende last heeft gehad van kramp en moeizame ontlasting ( daarom krijgt hij omneo van nutrilon) Tycho kreeg 4 flessen van 180+6 en ik ben begonnem met de eerste week in elke fles 1 schep stap 2 te doen en de andere 5 scheppen gewoon stap 1. De tweede week deed ik dan 2 scheppen stap 2 en 4 scheppen stap 1 en ga zo maar door. Volgens mij ben ik toen in de 3e week van het overstappen 2 scheppen gaan vervangen door de opvolgmelk (stap 2) en toen dat goed ging ben ik volledig overgestapt naar stap 2. Maar ik lees hier ook weleens dat er moeders zijn die gewoon in een keer overstappen. Dat kan dus ook gewoon. Ik durfde dit niet te doen omdat ik bang was dat Tycho weer last zou krijgen van zijn buik. Toen we overstapte van HA naar Omneo heeft hij ook pijnklachten gehad van die overstap. xx
hier ook zo, wij zijn indertijd van Forte 1 naar standaard 2 gegaan... en straks gaan we denk ik van H.A 1 naar Standaard 2. Ook zónder te mixen ofzo. Wij zitten momenteel op 4 flessen van 200cc per dag (+ 1 x rijstebloem erbij) , met af en toe een halve extra. Ik verwacht dat we als we eenmaal op opvolgmelk + goed in de bijvoeding zitten, we vrij snel op 3 flessen zitten. Maar oke. We zullen zien hoe het loopt. Dametje geeft het zelf wel aan denk ik.
Bedankt voor jullie reacties!! In 1 keer overgaan naar nr 2 durf ik echt niet aan, we hebben enorm veel problemen gehad met darmen en reflux. Hiervoor krijgt ze ook nog steeds medicijnen. Ik dacht er zelf aan om eventueel met 1 fles nr 2 per dag te beginnen, ga er nog even over nadenken wat het handigste is. Pfff.... vind het voor het eerst moeilijk om iets te veranderen aagezien het eindelijk zo goed gaat!
Hier ook HA voeding nr 1...heb 1 fles half half gedaan...en daar reageerde ie goed op..gelijk volgende fles helemaal nr 2 gegeven.. Heb gekozen voor Friso standaard nr 2 ...lekker romig en zoet Hier ook reflux kindje, met medicijen (intussen niet meer)...maar totaal geeen klachten hield 180+6 aan, maar hij wilde al gauw naar 210+7...uiteindelijk sinds hij bijvoeidng krijgt weer terug op 180 Schema langzaam aan veranderd met 3 eetmomenten erbij (brood, fruit en groente)
Ook gewoon over gestapt van Nestle groeie strart HA 1 naar groeiestart 2. Geen problemen gehad, maar dat had hij ook niet met groente,fruit en brood. Het cb gaf ook gewoon aan dat je in een keer kunt overstappen, anders overleg je met hun? Waarschijnlijk heb je nog een afspraak rond de 6 maanden. Wij zijn met 6mnd1wk over gestapt omdat het pak nog niet leeg was.
Ik heb gemengd HA1 en en standaard2, steeds drie voedingen hetzelfde.. ze krijgt ook 4 keer 180+6 en fruit/groentehap..
je kunt ook per fles steeds 1 schepje vervangen, zoals ik gedaan heb., En dat telkens een schepje meer per week. Ze hoeven echt niet met 6maanden precies over op stap 2. Zoals ik al schreef had Tycho ontzettende last van kramp, we hebben zo ongeveer aandelen in Infacol hahah. En ook had hij ontztettende last van moeizame ontlasting waarbij hij een weekend zo verstopt heeft gezeten dat hij 2 klysma's moest en daarom hebben we lactulose moeten geven. Dus ik was ook heel bang om zomaar ineens over te stappen. Wij waren na 4weken helemaal over op stap nummer 2. Dus ik zou zeggen, ga gewoon heel langzaam over als je bang bent dat je kleintje er heftig op gaat reageren. Je kunt het proces altijd versnellen door 2 scheppen te vervangen of misschien wel 3 als het heel erg goed gaat! Succes, liefs sassie
alles blijft gewoon zoals het is, je koopt alleen ipv nummer 1 nummer 2. en verder volg je je eigen schema. wij hebben niks gemengd en zijn gewoon overgestapt. de melk is in feite practisch hetzelfde zeker als je hetzelfde merk koopt. voor je eigen gemoedsrust kun je met 1 fles beginnen op een dag en de volgende dag overgaan.
Allemaal bedankt voor jullie tips, we gaan er vanaf volgende week gewoon langzaam mee starten en dan zien we wel hoe het gaat. Gr. Cybi
hihihi...! Eigenlijk wel een beetje mee eens...! @cybi: Wij zijn nog niet zover om over te stappen. We gebruiken ook nutrilon omneo met twee schepjes nutriton. Maar als we wel zover zijn, gaan we ook langzaam over naar standaard (misschien zelfs kruidvat merk). Kan me indenken dat je door die problemen niet ineens over wilt stappen. Ik denk dat ik dan per fles twee schepjes nr 2 erdoor zou doen. En dan de volgende dag 4 en zo omhoog. Ik zou niet de ene fles wel en de andere niet doen, maar echt mengen. Al denk ik dat als je omneo blijft gebruiken, dat het niet zo'n punt is om vrij snel over te stappen. Succes!