Laatste fles laten vervallen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Angeltje24, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nina is nu 4,5 maand en krijgt 5 flessen van 200 + 6 scheppen.
    Haar voedingsschema is 08.00, 12.00,15.30,19.00,23.30
    Na de fles van 19.00 uur gaat ze heerlijk slapen maar is de laatste weken steeds moeilijker wakker te krijgen voor haar laatste fles.
    Gisteravond heeft ze 100ml laten staan en gewoon lekker geslapen tot 07.30 de volgende ochtend.

Nu vraag ik me dus af of we deze fles misschien kunnen laten vervallen?
    Volgens het cb(enkele weken geleden) nog niet omdat ze nog geen bijvoeding krijgt.
    We mochten al wel met een fruithapje gaan starten maar hier wacht ik liever nog even mee. Denk niet dat haar darmpjes er al aan toe zijn.

Een andere optie, volgens een vriendin, is de flesjes om de 3 uur te gaan geven zodat je 5 flessen houdt en de laatste rond een uur of 20.00 uur is. Maar ik merk dat ze na drie uur nog geen trek heeft en dus niet haar fles leeg drinkt. Tevens ben ik bang dat 200 ml te veel is om de drie uur(?)

Kortom...ik vraag jullie om advies en om jullie ervaringen te delen.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb bij Jelle de fles van 23.00 er ook afgelaten op een gegeven moment. Dat was rond de 5 maanden, toen hij fruit en groente begon te eten. Ik merkte ook dat hij de fles niet meer leegdronk.

De eerste tijd is het goed gegaan, maar op een gegeven moment begon hij om 3.00 te komen en had dan vreselijke honger. Hij krijgt nu alweer enkele weken een papfles om 23.00 en nu slaapt hij weer tot de volgende ochtend. Ik merk nu dat hi er steedsminder van gaat drinken, dus misschien dat we weer gaan afbouwen.

Als ik jou was zou ik het een paar dagen proberen met bijv een half flesje. Kijken wat ze erop doet. Het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn.. :) Als het niet werkt kun je altijd weer terug naar een hele fles en het later nog eens proberen.

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Bij 6.5 a 7 kilo kan je proberen het laatste flesje te laten vervallen. probeer het gewoon, lukt het niet dan weet je dat snel genoeg.

Toen Fleur die leeftijd had kreeg ze haar laatste fles rond 19:30 uur. Nu om 18:30. Je kan eventueel de eerste en laatste fles dan ophogen naar 210/7 en de 2 tussenin houden op 180/6. Zo hebben wij het gedaan.

M

4. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    @Marijntje
    Nina is nu 7,5 kilo.
    Op die manier willen wij het eigenlijk ook gaan doen. Omdat ze gisteravond haar laatste fles weinig had gedronken hebben we vanochtend 210+7 aangeboden.

Wat ik zo vreemd vind is dat het volgens het cb nog niet mag. Alleen met bijvoeding en daar moest ik maar mee gaan beginnen(ze is net 4,5 maand, ik wacht liever)Als ze niet wil drinken wil kan ik het moeilijk in haar slaperige lichaampje proppen.

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Je moet niet teveel luisteren naar het CB. Ik kreeg bij 4 maanden te horen dat Fleur wel door mocht gaat met 5 x 180/6, en zelfs 210/7 in de 5de fles mocht! en dat terwijl ze best zwaar leek te worden en ze niet hongergi was of zo. Ook mij werd verteld dat ze tot 6 maanden op 5 x 200 zou zitten. Nou ik vond het mooi te veel en had hier al vernomen dat ze rond 7 kilo best met 4 flessen kunnen dus dat heb ik gedaan. Daarbij waren we ook wel aan het vroeg naar bed toe gaan toe!

Vanaf 5 maanden begonnen met groenten OF fruit per dag en dan maar 2/3 eetlepels om te proeven. Ze moet immers met 6 maanden echt vast voedsel hebben dus ik vind oefenen vanaf 5 maanden ok. Zou niet te veel over de darmen in zitten. Begin dan met groenten, is zacht van smaak. Fruit geeft eerder krampen omdat het zuurder is misschien. Hier worteltjes, bruine bonen met appeltjes (potje) en sperziebonen vond ze heerlijk. Na 2 weken ook fruit begonnen. Dit alles vanaf 5 maanden ook mede door verborgen reflux.

Doe wat je gevoel aangeeft. Ik ben blij dat ik fleur 4 flessen heb gegeven toen ze bijna 5 maanden was (en 6.5 kilo) want nu met 6 maanden bij het CB zat ze prachtig op de groeicurve, ik denk dat ze er anders vet boven had gezeten! is allemaal niet erg maar ik wil niet beginnen met een kindje met overgewicht. Ze sliep meteen door zonder die laatste fles om 23:00. Daarbij wordt hier ook met 6 maanden geadviseerd naar 3 1/2 fles opvolgmelk te gaan omdat ze sowieso niet meer dan 800 cc opvolgmelk mogen. dan zouden we dus van 5 flessen naar 3 1/2 moeten gaan opeens! is toch ook niet te doen. Volg je gevoel en met 5 maanden lekker een hapje groente geven in de middag, dan is je kindje met 6 maanden klaar om echt te gaan happen met groenten/aardappels en rijst enzo.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes, M

6. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Bedankt Marijntje :D
    Sliep Fleur alsnog de nacht door toen je haar laatste flesje liet vallen?

Liefs Angeltje

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja ze sliep meteen door toen we het probeerde.

Succes, M

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi,

Ik zit sinds vorige week ook op 4 voedingen (bv).
    Merkte ook dat ik Tiago 's avonds voor laatste voeding steeds moeilijker wakker kreeg. Paar keer gewoon met 4 geprobeerd en hij sliep evengoed probleemloos door.
    Iom arts van CB ben ik sinds vorige week dus officieel teruggegaan naar 4 voedingen en het gaat prima.

Bij mij zien de tijden er als volgt uit:
    7 uur, plm half 12, plm 16 uur en dan de laatste plm 20 uur/ 20.30

De half 12 voeding wordt flesvoeding ivm 3 dgn werken (200 cc) de rest nog zo lang mogelijk bv.

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wij zaten met 3 maanden op 4 voedingen (hij was toen ook al meer dan 6.5 kilo)
    hij wou die laatste gewoon niet meer en volgens cb konden we die dan best laten vervallen

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Toen Siem zo oud was als Nina, hebben wij om dezelfde reden de laatste fles eraf gehaald. Hij wilde niet meer wakker gemaakt worden en sliep uiteindelijk ook veel beter, juist omdat we hem konden laten liggen.

Ik weet niet hoeveel hij toen woog, maar ik denk zo'n 6.3 kg. Nu is hij 7 kg en hij doet het prima op 4 voedingen.

Ik trok me niet veel aan van gewichtsadviezen, maar keek gewoon naar Siem. Hij was er aan toe en dat is uiteindelijk ook gebleken.

Succes!

11. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    je kunt ook bij de 4de laaste fles nutrix in doen toen sliep ze bij ons door met 4 maanden werkt goed

Deel Deze Pagina