Hoi Allemaal, Ons meisje is dol op fruit en eet dit super! Ook de flessen gaan nog als een speer. Groente word echter een ander verhaal! Ze eet nu een paar hapjes wortel en een paar hapjes bruine bonen met appel, maar dat was het dan. Bij de rest wat ik probeer is het huilen, mond dicht houden en overgeven. Ik blijf het proberen, maar vind het zo hardverscheurend om haar zo te zien. Haar fruit smikkelt ze zo lekker op dus het lepel eten gaat verder goed. Wie heeft er tips zodat ik niet elke avond een strijd heb en ze langzaamaan toch ook groente leert eten? Ze is trouwens 6.5 maand. alvast bedankt!
Ik zou gewoon geduld hebben en blijven aabieden. Ze is nog klein. En potje worteltjes en bruine bonen smaken hartstikke zoet, dus daarom vindt ze die waarschijnlijk al lekker. Anderen groenten hebben wat scherpere smaken en daar moet ze waarschijnlijk aan wennen. Volgens mij zeggen ze dat het kindje ong 8 keer iets moet proeven voordat het aan de smaak is gewend. En ze is pas 6 maanden, het hoeft nog allemaal niet. ps: sperzieboontjes, bloemkool en doperwtjes zou ik echt niet uit die potjes voor 4 mnd geven. Die zijn echt te goor voor woorden, moet je zelf maar een keer proeven.
hoi adi, Heb ze inderdaad zelf ook geproefd en vind het ook erg vies hahah, dus ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet lekker vind. Maar dat vind ik van de wortels en bruine bonen ook. Proef altijd alles eerst zelf voordat ik het aan mijn meisje geef. Ik moet misschien ook wat meer doorzetten, maar vind het zo zielig als ze moet kokhalzen ervan. Dit had ze met het fruit helemaal niet dat vind ze heerlijk! Wel logisch natuurlijk dat is zoet. Ik blijf het gewoon proberen en hopenlijk gaat het dan wel wat beter na een tijdje. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Ik heb een kindje in dezelfde leeftijd. Ook zij is gek op fruit alleen de groente is minder favoriet. Nu vertelde een vriendin dat ze er in het begin zoete aardappel door deed. Dan wennen ze aan een nieuwe smaak en doe je er steeds iets minder zoete aardappel door. Ik maak wel alles zelf trouwens. Zoete aardappel haal je bij de groenteman of bij de toko. Succes
Ik zou gewoon elke dag een beetje groente aanbieden van wat jullie zelf ook eten (dan kost het ook geen extra moeite). Wil ze het niet, dan niet, dan eet ze gewoon geen groenten die dag. Dat heeft ze nu nog lang niet nodig. Bovendien krijgt ze wel gewoon fruit binnen, dus dat is al heel goed. Misschien kan je eens proberen de groenten gewoon in stukjes aan te bieden? Dus gewoon wat voor haar neer leggen op tafel en haar dan maar wat laten gaan. Beetje spelenderwijs zeg maar. Zo hebben wij 't hier gedaan en Milan probeerde al heel snel vanalles in z'n mond te stoppen en kreeg ook daadwerkelijk dingen binnen (zat de volgende dag weer mooi in z'n luier ).
Mijn meisje at die potjes ook echt niet, maar bijvoorbeeld die wortel is ook echt heel vies. Ik ben wat gaan vogelen met smaken zoals appel en courgette, of aardappel en mais. Gewoon smaken en eten dat gepureerd ook lekker is. Ze ging het pas echt goed eten toen ze met ons mee ging eten. Als ze ziet dat ik brocolli, bonen of bloemkool eet, geef ik haar ook stukjes en dat werkt perfect. Ze eet nu alles, en ik voer haar dat gewoon. Alleen groffe dingen zoals brocolli enzo eet ze zelf, dan gaat het nog beter. succes! De ervaring leert dat het gewoon wat uitproberen is wat je kleintje het lekkerste vindt en hoe ze het wil hebben (vers, potje, gepureerd, stukjes, zelf doen, laten voeren etc.)
Een vriendinnetje van mij is dietiste en die raadde aan om eerst met groente te beginnen (ipv eerst met fruit, want door zoete smaak lusten veel kindjes toch wel fruit). Maar ja, dat is nu te laat. Ons meisje lust tot nu toe alles, maar alleen zelf gemaakt. Als ik een potje aanbied eet ze daar 8 van de 10 x erg weinig van. Op keukenkikker.nl kun je hele lekkere (en makkelijke) recepten vinden. Succes
hoi missporty, Het cb hier raadde ook eerst groenten aan. Ben dus ook met groente begonnen, maar elke keer na 2 happen ging ze vreselijk overgeven en daarvoor zat ze al heel erg te kokhalzen zo zielig! Ik weet wel dat je niet te snel moet opgeven, maar wilde ook niet dat ze bang werd voor eten van een lepel en dat werd ze nu wel. dus toen toch fruit. Het gaat met de groenten gelukkig nu iets beter en ik blijf gewoon doorzetten dan komt het vast goed! Er zijn nu al een aantal groentes die ze wel eet en blijf andere proberen en ze doet steeds minder moeilijk