Baby drinkt onrustig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suus84, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Sinds enkele weken drinkt onze kleine erg rustig. Het is eigenlijk gekomen nadat we over zijn gestapt op nutramigen + nutriton en fase 2 speen. Met fase 1 speen deed ze 50 min over de fles met nutramigen en nutriton en werd ze op een gegeven moment boos. Dus zodoende fase 2 speen. Het is nu zo ze drinkt 1 of 2 slokjes en draait dan haar hoofd helemaal de andere kant op. Ze kijkt dan als het ware van je af, strekt zich uit, begint beetje te piepen en draait weer terug en drinkt weer 1 of 2 slokjes. Dit herhaalt zich de hele fles. Ze probeert zich dan helemaal los te wurmen uit me armen. We hebben haar eten gegeven in de wipstoel maar hielp ook niet.
    De arts vermoed ook dat ze verborgen reflux heeft. We hebben hiervoor medicijnen gehad (omeprazol drank), maar de arts zei dat we er voorlopig ff mee moesten wachten om dit te gaan gebruiken om te kijken hoe ze reageert op nutramigen. Het liefst wilde die dat we het helemaal niet gingen proberen omdat haar weerstand naar beneden gaat. Maar ik wil het eigenlijk gaan uitproberen misschien dat ze meer last krijgt van reflux.
    Ze loopt overigens ook al weken bij de fysio ivm voorkeurshouding en die zei dat de stand van de nekwervels goed was. Voordat ze nutramigen kreeg hadden we nergens last van en toen liepen we al een tijdje bij de fysio met haar. Kan het misschien zijn dat ze de voeding niet lekker vind? Want met haar oude voeding had ze daarvan geen last. Is nu iedere keer een gevecht om haar de fles te geven.
    Hebben jullie dit ook wel is gehad met je kleintje en wat kan het zijn.

2. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Hoi, ik heb toevallig ook een bericht geplaatst, wennen aan de voeding? Daar heb ik wat reacties gehad die misschien ook jou kunnen helpen...

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een fysio kijkt alleen naar de spieren. Fysio is namelijk daarvoor opgeleid. Een osteopaat kijkt naar het gehele plaatje oa spieren, gewrichten etc.

Oftewel; je kunt kijken of je naar een osteopaat wilt. Mijn zoontje had voorkeurshouding door vast zittende nekwervels en is goed gehopen door osteopaat en later ook fysio (dus combi van beide).

Nutramigen is heel vies. Als je nog niet heel lang dit geeft kan het hieraan liggen. Toch is het verstandig dit door te zetten.
    Als het echt heel lang duurd en je geen verbetering hebt kun je beter met je ka overleggen.

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Osteopaat zijn we geweest maar boekte geen vooruitgang. Kinderarts adviseerde toen fysio . Osteopaat kon niks vreemds ontdekken aan de gewrichten. Die gaf ook aan dat nekwervels niet vast zaten

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oke, dan zou je denken dat het daar niet aan kan liggen.

Hoelang geef je de nutramigen nu?

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien stoppen met de nutriton. Dat verdikt de voeding en de kans is dat ze er erg lang over doet. Misschien gaat het wel te langzaam met de nutriton en wordt ze daarom boos.

7. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Geef nu zo een 4 a 5 weken nutramigen. Nutriton moeten we gebruiken ivm spugen. Vanmorgen had ze provocatietest in ziekenhuis en die waren de nutriton vergeten. Ze spoog alles uit. Moest toen opnieuw voeding geven met nutriton.

8. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter doet dit ook , ook met nutramigen en nutriton.
    Ze heeft last van verborgen reflux dus denk jou kleintje ook.
    Ze wilt wel drinken, maar t doet zeer en draait steeds dr hoofdje weg :x.
    Ben sinds 2 dagen begonnen met nexium, hopenlijk werkt t..

9. kwebbel86

Ik lees nu dat ze medicijnen heeft gehad en dat jullie er liever mee willen wachten. Ik zou jouw afweging tegen medicijnen opzij zetten en gewoon weer vragen wat ze gehad heeft.
    Toen wij aan de medicijnen gingen, had ik het liever ook niet. Een kleintje van 7 weken aan de medicijnen.... ik vond het echt heel wat. Maar als zij het nodig heeft vind ik het prima. Inmiddels zonder medicijnen en weer aan de gewone standaard melk :)

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

We gaan morgenavond starten met de medicijnen die ze heeft gehad. Wil kijken of het gaat werken. Ze wil ook alleen maar zitten en niet liggen. Ze had eerst nutrilon AR en bleef hier ook van spugen. Was wel minder als bij standaard nutrilon. Tevens kreeg ze hiervan meer last van haar darmen. Door de nutramigen zijn de darmklachten wel ietsjes minder, maar nog steeds veel.
    De arts vond dat ze gisteren in het ziekenhuis veel last had van veel en harde scheten en rommelende darmen. Tevens was haar ontlasting te dun en wat slijm er in. Dit heeft ze al weken. Loopt gewoon uit de luier langs haar benen naar beneden. Ze had het bed ondergepoept terwijl ze een half uur ervoor een schone luier had gehad.
    Ze keek ook mee of ze wel rustig dronk. Natuurlijk weer dat vele overstrekken tijdens het drinken en hoofd wegdraaien. Dus ze adviseerde om met de medicatie te gaan beginnen. Lucht happen tijdens het drinken doet ze niet.

11. kwebbel86

Hopen dat het met de medicijnen beter gaat! Sterkte.

Deel Deze Pagina