Hoi hoi.. Sinds L. hele boterhammen eet, weigert hij vaak de fles tussen de middag.. Heb de fles al verlaagd van 180+6 naar 150+5, maar deze drinkt hij bij lange na niet op.. Dit is ongeveer zijn schema van nu 6.00 fles 180+6 10.00 fruit + water/thee 12.00 boterham 12.30 fles 150+5 15.00 rijstewafel + water/thee 17.00 groente + babytoetje (als hij na de groente nog honger heeft dus niet altijd) 19.00 fles 180+6 Verder gaan de flessen in de ochtend en avond wel leeg.. af en toe laat hij iets staan.. Tussen de middag pap heb ik ook al geprobeerd maar dat eet hij dus ook niet. Als ik de fles naar 13.30 doe, spuugt hij alles weer uit, inclusief zijn brood.. Naar mijn idee zit hij gewoon vol. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Kan hij al gewone zuivel (bijv. youghurt) krijgen als toetje of is dat nog te vroeg? alvast bedankt.. Maar krijgt hij nu niet te weinig zuivel binnen? Ik kom dan op 360cc p/d
Die 360 is dus inclusief scheppen 400 cc en dat is prima hoor. Mijn zoontje zat met 7,5 maand op twee flessen: de ochtend (pap) en voor het slapen gaan. Vanaf 6 maanden kan je yoghurt en kwark geven maar dit lijkt me nog niet nodig. Je hebt al een 'babytoetje' (wat is dat eigenlijk?) Met 7,5 maand zaten wij op: 8:00 ontbijt: 180/6 + bambix + fruit 10:00 - 11:00 slapen 12:00 lunch: boterham + fruit + thee 13:00 - 15:00 slapen 15:00 koekje, rijstwafel, soepstengel + water (soms sap) 18:00 warme maaltijd (groenten + aardappelen (soms vlees, vis of gevogelte) 19:30 fles 180/6 (soms met rijstebloem vanille voor de smaak) 20:00 naar bed
Mijn dochter heeft ook een paar weken gehad dat ze geen fles wilde. Op zich is dat niet zo erg hoor. Wel moet je je kindje vit D-druppels gaan geven. Ook kun je om 15 uur wat melk geven ipv water of thee.
Oja sorry dat bedoelde ik, 400cc.. Melisa als ik de fles later geef spuugt hij alles uit.. maar kan rond 15.00 uur wel een klein flesje proberen.. vit. D. druppels inmiddels klaargezet
vanaf wanneer moet je vitamine d druppels gaan geven? mijn zoontje krijgt nu ongeveer 400-500 ml opvolgmelk binnen per dag
De grens is 500cc, daaronder wordt geadviseerd om vit D bij te geven. Maar als hij rond 500cc balanceert (net niet) zou ik het zo in de zomer nog niet bijgeven. Te veel vitamine D is ook niet goed namelijk
Wij zaten vanaf 7,5 maand ook op 500cc. 180/6 (=200cc) 's ochtends met papgranen, 90/3 (=100cc) bij de lunch en een 180/6 voor het slapen. En dan som ook yoghurt of kwark na het eten. (2,5 jaar geleden was het advies van ons CB nog onder de 300cc Vit D bijgeven trouwens)
Zal het CB wel even bellen maandag over de vit.D, omdat hij soms wel soms niet genoeg drinkt zeg maar.. zal youghurt halen morgenvroeg, dan krijgt hij yoghurt als toetje 's avonds als hij zijn flesje niet leeg drinkt 's middags..