hoi allemaal we hebben jullie advies nodig. Sem is nu 9weken en wil al goed doorslapen maar de enen x slaapt hij 6a7uur vanaf 23.00uur en de andere x kan dat om 20.00uur al zijn. ik voed hem op aanvraag en dat is gemiddeld om de 4uur. soms 5uur. ik heb ook al geprobeerd om hem om 23.00uur nog een x wakker te maken zodat 23.00tijdstip word voor laatste fles maar dan is hij 4 uur erna weer wakker terwijl als ik hem laat slapen hij ook rond 3a 4 uur in de nacht komt. hij krijgt 5flessen met 180ml per dag... kan ik hem sturen naar vaste tijden of hij op aanvraag laten komen?
180/6 voor 9 weken vind ik teveel. Je moet nog tot 6 maanden voor er een fles af mag. Goed, als hij niet onrustig is.... dan nog is 4x180/6 800cc voor zo'n kleintje veel. Je zit nu ak op de liter!!
Ik had hetzelfde met al mijn 3 kids. Ik heb ze nooit wakker gemaakt om 23.00 hier alles op aanvraag. De jongste sliep van 10/11 weken de klok rond zonder eten en dronke 180/6 maar dronk het nooit op. Nadeel is dat je er snachts uit moet maar je kan er ook een keer vroeg inkruipen... Wat weegt hij?
Nou gister en vandaag mij goed aan de tijd gehouden 2x was ik sem voor.ik maak 180 maar gister heeft hij deze niet opgekregen. Wel wakker gemaakt om 2130 met als gevolg dat hij vanaf 2 uur ging sproken.wel de fles kunnen uitstellen to t 5 30. Maar graag me echt af of ik hier wel goed aan doe. Sem weegt 6.2kilo en is 63 cm. .nog iemand advies? Ga vanmiddag ook cb ff bellen Hij is lijkt me toch te jong om de 5 de fles er af te halen?
Ik vind hemt ook wel zwaar. Onze sem is 3 maanden en krijgt pas sinds deze week 5x 180. Hiervoor 150, pas toen hij daarbij echt steeds sneller kwam zijn we gaan ophogen. Hij woog gister (met 13,5 week) 5520 gram en is 62 cm, hij zat met gewicht net ietsje onder het gemiddelde. Wij geven de eerste fles als hij wakker wordt (meestal rond 8uur maar soms ook 9uur pas) en de laatste geven we om 22.30. Tussendoor geven we hem op aanvraag, maar met maximaal 4uur er tussen zodat we avonds niet in de knoei komen. Werkt hier perfect.
Waarom probeer je geen forte voeding? Als hij echt zo hongerig is en je moet rekken is dat ook niet echt de bedoeling. Als een kindje honger heeft en hij krijgt niks is ook niet echt handig. Dan kan je bijv. starten met 5x150 en heb je nog een fles "over" voor eventueel een late fles of een nachtfles.
Ik zou hem niet meer wakker maken voor de avondfles van 22.00/23.00. Nadeel is dat je de komende weken gebroken nachten kan hebben, maar zo leer je wel zijn slaap ritme volgen. Mijn zoontje ging op deze manier naar 4 flessen ipv 3. Je kan een schema gaan volgen (is erg persoonlijk). Ik heb wel op schema gevoed, behalve wanneer hij eerder al wilde eten, dan stelde ik nooit uit. (Vond ik best zielig namelijk ) Ik geef elke ochtend om 7.00 en 11.00, en dan 15.00 en 18.30. 1 liter is best veel voor 9 weken maar mijn zoontje woog ook maar 2335 bij geboorte dus die zat natuurlijk veel later op die grote flessen. In het boek: bussekruid met muisjes staan veel schema's en tips voor vooral flesvoeding.
Voor d, leeftijd lijkt het me erg snel om naar 4 voedingen te gaan. Als je kijkt maar de verpakking drinken babys vanaf 6 kilo 4 keer 180+6 Vertel het onze uk maar die drinkt nu 5 x 180 (6700 gram,ongecorrigeerd 4 maand 1 week gecorrigeerd 3 maanden) Wat het cb over de hoeveelheid ?
Van cb is 5x180 gewoon goed om te geven. Ze zegt dat ik het gewoon moet aanbieden en hij na behoefte jan drinken. Forte is nog niet nodig pas als hij aan 5x180 niet genoeg hheeft.eergister avonden afgelopen avond werd hij zelf wakker rond 2100. We hebben sem lekker gebadderd en toen de fles gegeven. Deze heeft hij op en werd rond 6 uur wakker zou het schema gaan werken?
Ik hoop dat het schema gaat werken. Wij hielden ons aan de tijden,behalve de laatste dan maakte hij ons wakker,langzaam verschoof de tijd zodat hij naar de 4 flessen ging. Nu weer van het padje en slaapt hij niet door.