Hallo, Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden (a.s zondag) en doet het hartstikke goed. Ik begin alleen een beetje te twijfelen over een paar dingen; Hij wordt 's ochtends tussen 7 en 8 wakker, 1ste fles Dan slaapt hij ongeveer tot 11 uur/12uur, 2e fles Tussen half 3 en half 4 krijgt hij zijn 3e fles, tussen 6 en 7 zijn 4e fles, en zijn laatste fles krijgt hij tussen 9 en 10, en slaapt dan dus weer door tot 7 a 8. k zit met mijn voedingen dus niet om de 4 uur, maar meer 3 a 3,5.. Ik vraag mezelf als of dit wel goed is, of dat ik hem nog een keertje wakker moet maken voor een flesje. Ik dacht van niet, hij meldt zijn eigen wel? Maar hij is best klein voor zijn leeftijd (volgens het CB geen probleem, maar toch!) Ik weet het allemaal niet zo hoor, ben pas net begonnen met flesvoeding! Kunnen jullie mij misschien meer vertellen?
lijkt mij netjes hoor, er komt vanzelf wat meer tijd tussen de flessen. hoeveel geef je nu per fles? groetjes, Miranda
4 keer 150+5 en 1 keer 180 + 6.. Maar is het ook goed dan dat hij van half 10 tot ong half 8 slaapt? Niet rond 12 wakker maken voor een voeding?
hoe zwaar weegt hij? en als je zoontje 's morgens helder en alert is, dus niet duf, kan hij het wel hebben om zo lang te slapen.
Ik weet niet precies hoeveel hij weegt, 12feb voor het laatst geweest, toen 4,8 .. ik moet nu morgen meer, maar ik hoef me eigen dus geen zorgen te maken, hij is 's ochtends inderdaad helder en alert ! ben benieuwd morgen hoe lang hij is en hoeveel hij weegt...
Prima toch zo. Die van mij is ook aan de kleine kant. Hij krijgt: 7 uur 200 (180water +schepjes) 11 uur 200 15 uur 200 19 uur 200 22 uur 200 En dat werkt prima. Dadelijk krijgt ie weer bijvoeding en dan veranderd het schema weer. Soms zit er ook maar 3 - 3,5 uur tussen de voedingen. Hij drinkt ook bijna nooit de hele fles leeg. Ik vind het allemaal prima. Hij doet het verder goed. Dat is het belangrijkste.