Laatste fles van 22.30 vervroegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moeder-Duke, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    #21 Jessi79, 27 jun 2017
    Laatst bewerkt: 27 jun 2017
    Mijn zoontje is nu 12 weken. Vanaf 11 weken dronk hij de laatste fles nauwelijks meer, nog max 50 cc. Die hebben we dus met 12 weken laten vervallen. We zijn toen van 5×150 naar 4x180 gegaan. Wij voeden volledig op verzoek, dus letten niet op de klok. De laatste fles krijgt hij nu ergens tussen 18 en 21u, afhankelijk hoe laat hij zich de rest van de dag meldt. Vandaag was het om 15.30 uur en 19.30 uur dus ik ga hem zo naar bed proberen te brengen. Als hij niet wil gaat hij mee naar beneden en valt hij vanavond in de draagzak of box in slaap. Gisteren sliep hij in de box om 21.00 uur en heb ik hem naar bed gebracht. Hij slaapt al een paar weken door zonder nachtvoeding. We hebben nog geen vaste bedtijden.

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik heb wel rond 10 weken de fles langzaam vervroegd. Mijn jongste sliep niet tussen de een na laatste fles en de laatste fles. Dus ik zat 3 uur met een huilend kind op schoot. Ze huilde overdag ook heel veel (zat tegen een huilbaby aan) en ik wilde graag 's avonds een paar uurtjes rust. Ik ben toen dus de laatste fles een half uur per 3-4 dagen gaan vervroegen. Daarbij veranderde haar tijd van 's morgens wakker worden niet.
    Na een week of 2-3 gaf ik de laatste fles om 19.00 hr.
    Niet lang daarna kreeg ze de laatste fles om 18.30 hr en nu gaat ze nog steeds (zonder fles weliswaar) om 18.30 hr naar bed.

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik zou persoonlijk eerder overdag een fles weglaten als je nog op 6 voedingen zit. Ik had ongeveer zelfde schema als jij dacht ik rond die tijd. Toen naar 5 flessen van 165 om 7, 11, 15, 19 en 23 uur gegaan. En met 4 maanden die van 23 uur afgebouwd (steeds een schepje poeder minder). Toen zat hij op 4 x 180 dus met de laatste fles om 19 uur.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou hem niet gaan vervroegen omdat je dat zelf wilt.

Wij zijn hem eerder de fles gaan geven omdat hij na de fles van 19.00 als een blok in slaap viel en ik mega moeite moest doen om hem wakker te krijgen en houden. Toen zijn we de fles van 23.00 gaan vervroegen met elke week een halfuur. Wel ook met het idee dat als hij smorgens eerder wakker werd ik dat ook voor lief zou nemen.

Ik zou je zoobtje laten bepalen. Als hij hem nu zonder gedoe leeg drinkt zou ik hem nog niet eerder gaan geven.

5. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Ik neem aan dat die droomvoeding dan is om te 'stimuleren' dat uiteindelijk de laatste fles niet meer nodig is of vervroegd kan worden op termijn?
    Dat kan ik wel eens proberen, benieuwd of hij dan drinkt. Hij slaapt soms zo vast tegen 22.30u.

Dat vervroegen hoeft van mij ook niet perse hoor, ben erg blij met hoe hij het nu doet qua slapen.
    Was meer omdat hij soms zo vast slaapt rond 21.00-21.30! Sowieso heeft hij die laatste fles nog nodig, anders zou hij hem inderdaad niet helemaal opdrinken.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb het aan m'n dochter overgelaten.
    Avonden werden langzaam elke keer een kwartier eerder naar bed.
    En ineens sliep ze klokje rond met 11 weken. Waardoor ze op 4 voedingen zat.
    Liet 4u tussen de voedingen zitten.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Met 5 flessen hadden wij de volgende flestijden 7-11-15-19-22.30 uur. Toen gaven we 5x150. Als hij nu zo slaapt zou ik persoonlijk die 6e fles ergens overdag weglaten en dan 5x150 geven. Ons zoontje is nu 4mnd en sinds 3 weken zit hij op 4 flessen. We hebben met de stap van 5 naar 4 die van 22.30 eerst een paar avonden om 22 uur gegeven en toen dat geen verschil maakte gewoon de gok genomen. Overdag wat meer gegeven en en om 22 uur dus gewoon weg gelaten en dat ging in 1x goed.

Deel Deze Pagina