laatste fles van 23.00 uur ervaringen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sundance11, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij gaan vanaf morgen ook naar flessen van 150/5. Omdat Lucas nu nog 6 flessen heeft, worden dat er dus tijdelijk 6x150/5. Volgens de kinderarts is dat niet zo heel erg voor even en waarschijnlijk schuiven de tijden dan vanzelf op zodat we uiteindelijk op 5 flessen uit komen. Hij komt nu namelijk ook altijd nog 1x in de nacht en soms ook nog wel vroeg ochtend.... Lucas drinkt ook alle flessen helemaal leeg tot op de druppel.

Als ik hier regelmatig toch lees dat er ook mensen zijn die hun kindje juist NIET wakker maken en dat ze dan toch goed doorslapen, twijfel ik of we dat wel moeten doen. Wij maken Lucas namelijk altijd wakker om 22.30-23.00 u...

2. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik ben nu al een paar dagen de flessen aan het ophogen, ze krijgt 4 x 150/5 en 1 180/6, ze heeft nu 2 x doorgslapen van 20.30/5.30, dus het gaat de goede kant op!
    Soms krijgt ze nog een klein flesje van 60 cc, als ze het met 5 voedingen niet red.
    @ Heppiedepeppie, ik zou het gewoon eens proberen om hem niet wakker te maken om 23.00. Hoelaat komt hij dan als je hem wel wakker maakt?

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @sundance:
    Dat hebben we inderdaad wel eens geprobeerd, zeker als we laatste fles al rond 21 uur was (we hebben nog geen vast ritme). Meestal komt hij dan ook na ongeveer 5 uur.
    Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is en wat ze weegt? (sorry misschien heb je dat wel eens genoemd maar ik zag geen banner dus vandaar mijn vraag!).

Vandaag dus voor het eerst met flessen van 150/5. Het gaat heel goed, ik ben super trots op hem!
    Dit was het schema van vandaag, en dat kwam echt precies uit op zijn eigen vraag!:
    22.45 uur laatste fles gisterenavond
    3.45 vannacht
    7.00 vanmorgen
    11.00 vanmorgen
    15.15 vanmiddag
    waarschijnlijk 19 uur zometeen
    waarschijnlijk rond 23 uur vanavond.

Hij zit dan nog wel tijdelijk op 6 flessen maar dat komt denk ik wel goed.

Het kan natuurlijk zijn dat hij morgenvroeg niet om 7 uur komt...ik twijfel dan of ik hem dan om 7 uur moet wakkermaken om weer hetzelfde ritme te maken. Of laat ik hem zelf bepalen met de kans dat de eerste fles van de dag bijv. om 8.30 is??

Wel hebben we samen besloten dat als de laatste fles 's avonds bijv. een keer om 21.30 of zo is, dat we hem dan niet gaan wakkermaken. We laten hem dan zelf in de nacht komen.
    Maar al met al doet hij het hartstikke goed vandaag!

4. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter is nu 7,5 week, net zo oud als jouw zoon, hij is toch ook van 14-12?
    Ik weet niet precies hoe zwaar ze is, 3,5 week geleden was ze 4 kilo. Ik moet 16 feb weer naar het cb dus dan weet ik het, maar ik schat haar nu op 4,5/4,8 kilo.

Ik laat ze vaak, s/ nachts en , sochtends zelf komen. Als ze bijv tot half 6 slaapt, komt ze rond half 10 weer. 'smiddags stuur ik het soms wel een beetje, zodat ik wel om 20.00 uitkom voor haar laatste fles.
    Ze is 's avonds nogal jengelig en ze wordt pas stil na haar badje en fles, dus vandaar dat dit onze laatste fles is.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    grappig dat onze kindjes precies even oud zijn!
    Lucas woog vorige week 4880 in het ziekenhuis en was 57 cm. Eerst dacht ik steeds: mijn hemel wat groeit hij hard maar als ik dan in de curve kijk dan zit hij nog steeds onder de gemiddelde lijn (maar groeit wel in zijn eigen lijn goed door).
    Ik heb Lucas net wakker gemaakt om 19.15 uur want er zat al 4.15 uur tussen de vorige fles en anders was ik bang dat hij nu een te lange ruk maakt waardoor hij dat vannacht niet doet. Hij maakt meestal namelijk 1x een blok van 5 uur en het zou fijn zijn als dat 's nachts is!

6. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Vandaag is het weer helemaal anders met het 'ritme'!
    We hebben hem gisterenavond niet wakker gemaakt voor de fles van 23 uur om te kijken wat hij zou doen!
    Hij had de laatste fles om 18.45 gehad en heeft geslapen tot 00.45!!! Daarna heeft hij geslapen van 1.15-5.45 dus weer best lang! Ik ben er erg blij mee!! En we hebben besloten om even aan te kijken hoe het gaat als we Lucas gewoon helemaal volgen wanneer hij wakker wordt en honger heeft!

Alleen lukt het nu met het aantal flessen niet helemaal. Dus daar zijn we nu nog mee aan het stoeien!!

Deel Deze Pagina