Diepe slaap vroeg op de avond, verschuiven naar de nacht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juni83, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ons mannetje van 7 weken slaapt vaak al een lang stuk.
    Dit is meestal van 19.00 tot 1.00 uur
    Of van 20.00 uur tot 2.00 uur
    Ik geef FV op verzoek.
    Heeft er iemand een tip om zijn diepe slaap te verschuiven naar later. Ik weet dat gebroken nachten erbij horen maar als er misschien een tip is? Zodat hij meer midden in de nacht zijn slaap pakt?

Als ik hem wakker maak op 23.00 uur maak ik hem wakker uit zijn diepe slaap en komt meneer vrolijk weer om de 3 uur

Bedankt voor het lezen! :)

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier precies zo. ik weet ook niet hoe het aantepakken. lees dus mee.
    hoe grote flessen geef je?

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    ik geef dan wel borstvoeding en ons ventje is al een stuk ouder, maar hier ook lang bezig geweest het ritme te zoeken. Ik heb mijn zoontje dit zelfstandig laten doen en op dit moment wil meneer persee om 6 uur te bed. Dus wij hebben haast met eten om 5 uur want dan wil ik hem nog in de tummietub doen en dan nog voeden en aankleden. En soms is het aankleden al een hele kriem omdat hij dan zo moe is. Maar als hij ligt dan slaapt hij ook meteen. Nu slaapt ons meneertje tot 7-8 uur sochtends door, maar krijgt wel twee droomvoedingen tussendoor.... Maar hij maakt in princiepe dus een erge lange nacht.

4. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hier met beide jongens de ervaring dat dat vanzelf gaat. Ze kwamen 's nachts steeds later voor een voeding, totdat het ineens 7 uur 's ochtends was.
    Een fles om 23:00 hielp bij ons ook niks dus die hebben we snel weer afgeschaft zodat we zelf ook vroeg naar bed konden.

5. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ons meneertje is flink, zon 5,5 kilo al :)
    Hij drinkt zo wisselend. Gemiddeld genomen 4 flessen 120/4 en
    2 flessen 150/5.

Lastig hè?
    Wel fijn alvast om te lezen dat het vanzelf later in de nacht wordt...

Meer tips altijd welkom :)

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik vraag me af of je het moet willen. De uren slaap voor twaalf uur 's nachts tellen namelijk zwaarder in de goede zin van het woord. Ze tellen een soort van dubbel.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Droomvoeding kan helpen, maar ik denk dat je dat om 23 uur dus probeerde en hij daarna gewoon om de drie uur kwam? In dat geval zou ik het zo laten en afwachten; dan komt 't vanzelf wel.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier 2 jongens die het allebei ook gedaan hebben. De oudste zelfs vanaf 17.00 al..
    De oudste hebben we toch steeds voedingen gegeven in de avond. En die was na een weekje klaar met zijn oude ritme. Dan sliep hij van 21-4 en dan door. Dat was prima te doen.
    De jongste was eigenwijzer. Die konden we best in de avond een voeding geven, maar hij bleef komen. En soms zelfs dan nog een keer extra. Dan kreeg hij soms flessen om 19-22-1-4-7. Terwijl als ik hem niet wakker maakte hij flessen had om 19-2-6. Met dat eerste kreeg hij ook echt teveel melk, dus daarom toch maar weer op zijn verzoek meegegaan. Maar dat heeft ook nog naar 1,5-2 weken geduurd voordat hij het alsnog vanzelf omgooide naar een beter ritme..

Ik liet ze wel bewust allebei tot 22 in de kinderwagen slapen, zodat ze niet te diep doorsliepen. Bij de oudste was het dan om 22 een fles en bed in. De jongste legden we zo over en hij kwam een paar uur later zelf..

9. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier laat ik hem ook beneden slapen totdat hij zijn diepe slaap in gaat. Dan ook naar bed.
    Vandaag heeft hij om 17.30 een fles gehad en hoop dat hij rond 21.30 zijn laatste fles kan krijgen en dan wat later in de nacht komt.

We zullen zien. Is het niet zo, ook goed hoor! Het is niet dat het moet. Het is alleen wat makkelijker :)

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wij hadden hetzelfde probleem.
    Uiteindelijk heeft hij het vanzelf geregeld en slaapt vaak van 20.00 tot 07.00/08.00.

Hij heeft soms wel de neiging om toch om een uur of 16.00 zijn nacht te willen beginnen, rond 19.00 krijgt hij een voeding dus dan is het gewoon wakker worden, slaapzak uit, eten, spelen.
    Is die het niet altijd mee eens maar het werkt wel haha

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan denk ik dat je hier gewoon even aan vast zit. Ik vond dat altijd wel prettig juist: zelf op tijd erin kunnen duiken en een flinke tuk maken voor die nachtvoeding kwam. Niet op hoeven blijven en maar moe zitten wachten tot die avondvoeding en dan pas op bed... :)
    Dus lekker vroeg erin en zelf bijtanken dan :)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en vooral even bedenken dat dit echt al enorm goed is qua slaap! Je hebt mazzel! Dat helpt enorm bij het kunnen handelen van wat weinig slaap :)

13. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier precies hetzelfde! Alleen ik geef BV op verzoek. Rond 20 uur na de voeding de wieg in, en ik maak haar "wakker" als we naar bed gaan voor een "droom" voeding. 2 Keer in de week slaapt ze daarna door tot 7 of 8, de andere dagen komt ze 's nachts nog een keer... Van de ene kan zou ik graag willen dat ze vaker door zou slapen, maar omdat ik BV geef, weet ik natuurlijk niet hoeveel ze precies drinkt, en zo lang er 2 nachten blijven om bij te tanken voor mij! ;)

Doorslapen is natuurlijk heerlijk, en er wordt vaak naar gevraagd door familie en vrienden, maar voor de 6 maanden is doorslapen geen zekerheid, eerder een uitzondering! ;)

Zolang onze dame graag wil drinken 's nachts... Gooit deze mama een borst bloot! :D

Deel Deze Pagina