help bijvoeding wil niet lukken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nonnie26, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, onze meid van 5,5 mnd heeft al meerdere keren fruit en groente hapjes gehad maar helaas reageren haar darmpjes er erg heftig op ze eet haar hapje ( 3theelepeltjes) met liefde op alleen zo'n 4 uur later beginnen de krampen en gilt ze het echt uit van de pijn. ze krijgt nu het volgende: 1e fles 200cc, 2e en 3e 160 cc meer wil ze niet, laatste fles 250 cc pap (rijstebloem) ze krijgt friso hypo allergeen 1, dit gaat al heel lang goed zo maar ze wil zo graag eten dat niets meer veilig is en ze de hele dag loopt te smakken, hebben jullie een idee wat ik haar kan gaan geven om te wennen aan ander voedsel?? pap via een lepel wil ze niet alleen via de fles en alle fruit en groente krijgt ze krampjes van behalve de bloemkool :( ik wil haar morgen inplaats van papfles rijstebloem een pyama papje geven omdat dat ook weer anders van structuur is, maar verder weet ik het echt niet potje of vers maakt namelijk ook niets uit. moet ik gewoon weer wachten of moet ze er gewoon een keer 'doorheen'? normaal als ze krampjes krijgt meestal dag 2 dan stop ik voor een week en dan probeer ik het weer is dit goed of kan ik het beter anders doen? wil het morgen weer gaan proberen maar over 2 weken moeten we over naar friso standaard2 en ben bang dat ze daar ook weer krampjes van krijgt, infacol wil ik haar eigenlijk niet meer geven omdat de darmen toch zelf hun werk moeten doen dus die krijgt ze ook al 2 mnd niet meer... hoop dat je mijn verhaal nog kunt volgen

groetjes non

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Non,

Lastig dat je dochtertje zo'n last heeft van krampjes. Anders is het misschien beter om nog eventjes te wachten met bijvoeding tot ze helemaal over is naar de opvolgmelk. Als ze hier goed aan gewend is dan kan je weer voorzichtig met bijvoeding beginnen.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina