mijn dochter heeft nog nooit op de 30 schepjes gezeten.. het meeste was denk ik 24 of 26 schepjes dat weet ik niet precies uit me hoofd. hoezo eigenlijk ?
Ik bied geloof ik sinds 3 maanden 30 schepjes aan. op 3 maanden: 6x 150 cc per dag (5 schepjes per fles) op 4 maanden: 5x 180 cc per dag (6 schepjes per fles) op 5 maanden: 4x 210 cc per dag (7 schepjes per fles) + 1x fruithap
Als ik me goed herinner, dan zat ik op 1 a 2 maanden op flesjes van 120cc, so'n 6 of 7 per dag. Dus 4 schepjes per fles x 6 of 7 keer is zo een 24 of 28 schepjes per dag. Maar denk dat hij toen al bijna 2 maand was.
Omdat mijn baby honger heeft en ik me afvraag of het met 2 maanden te vroeg is om al op 6x150 te zitten, hij krijgt nu 3x120 en 3x150. CB zei dat het niet zoveel uitmaakt en ik gewoon 6x150 mag aanbieden, maar ik ben dus wel benieuwd hoe het met andere baby's rond deze leeftijd zit en of het dus erg is als je met 2 maanden al op het max aantal schepjes zit
Sinds gisteren . Met bijna vier maand. Hij krijgt 5 flessen van 180 toen wij overstapte op 150 ging hij ineens op vijf flessen.
Hier sinds anderhalve maand ong. Onze jongste drinkt nu sinds die tijd 6 x 150. Hij is wel een flinke baby, woog bij de geboorte 8 pond, met 6 weken zat hij al over de 5 kg en nu met 9 weken is hij 6.5 kg.
Ik denk dat onze niet zoveel schelen, die van mij was bij de geboorte wel klein 3528 maar is enorm veel gegroeid in 1 maand, hij woog laatste keer met 4 weken 4760 en zit nu tegen/rond de 6 kilo. Ik ben de flessen nu maar gaan ophogen, volgens verpakking melkvoeding mag hij zelfs 5x180 krijgen,dus dan doe ik 6x150 tot hij de nachtvoeding overslaat, maar hij lijkt al veel minder hongerig! Mijn oudste was overigens wel heel flink, bij de geboorte 4190, met 4 weken al 5.5 kilo! Ik denk dus dat deze hem achterna gaat
Heb je het medische uitgesloten zoals verborgen reflux of iets anders waardoor het lijkt of hij honger heeft? 30 schepjes met 2 maanden is vrij veel. Hier heb ik nooit op de 30 schepjes gezeten.
Ja..maar als ik zo jouw onderschrift lees is jouw kindje wel een kilo lichter geweest met 2 maanden.. Verder geen symptomen van reflux, hij is nu ook veel tevredener sinds ik 6x150 geef
Ik zit met zoon nu op 25 schepjes in 5 flessen (2 maanden, 5 kilo) maar hij laat sinds een paar dagen steeds minder tijd tussen de flessen en dat is bij beide kids de voorbode van de overstap naar een grotere fles. Daarvan zal ie dan wel weer wat laten staan maar dat zijn er al snel 28 en dan zit ik over een maand echt wel aan de 30 schepjes. Ging bij onze dochter precies zo maar die heeft nog nooit meer dan 30 schepjes gehad. Sterker nog, die ging zodra de bijvoeding een beetje goed ging, terug naar 4 flessen. Forte zou ik pas overwegen als die 30 schepjes echt niet genoeg blijken te zijn. Maar goed, dat is mijn aanpak, ik wil alleen maar mijn ervaring even meegeven.
Ik heb gister 6x150 gegeven en vandaag ook. Volgens verpakking "mag" hij dat met zijn gewicht ook krijgen. Hij lijkt echt veel tevredener dus ik denk dat ik er goed aan heb gedaan! Sinds vandaag laat hij af en toe iets staan...dus hij regelt het prima zelf denk ik...dan merk ik dat hij begint over te stromen en stop ik
Mijn dochters hebben dat nooit gehaald. Met 5 maanden gecorrigeerd zaten ze ongeveer aan hun max: 25 schepjes