Baby 5.5 maand drinkt ineens slecht. Wat is het minimum?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door demie, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hoi hoi

Sinds gisteravond laat mijn meissie ineens de helft van de fles staan.

Ze is afgelopen week flink verkouden geweest, maar vanaf vrijdag is het zo goed als over.

Gisteravond viel ze in slaap tijdens de fles. Oké gewoon te moe. Kan best voor een keertje, dus gewoon lekker naar bed gebracht.

Ze sliep goed en vanmorgen half 8 weer de fles gegeven maar begon halverwege al te draaien en met de fles te spelen. Ze liet 60 cc staan. Maar gaf met boeren ook nog een flinke golf terug. Men vriend zat echt helemaal onder.
    Verder Lijkt ze wel heel vrolijk. Schaterlachen en speelt in de box. Ze heeft ook net een nieuw geluidje achter in haar keel ondekt en moet als ze dat maakt daarna heel hard lachen om zichzelf!!
    maar de fles van 12.00 en 16.00 begon ze ook halverwege al te draaien en kronkelen en tong uit steken. Beide keren 100 gerest.
    Ik heb bewust vandaag geen groente en fruit aangeboden in de hoop dat ze beter zou drinken.

Normaal drinkt ze alle 4 flessen (zo goed als) leeg! ze krijgt 180+6

Nu dus mijn vragen.
    Wat is echt het minimum dat ze moet drinken?

Wanneer moet ik aan de bel trekken? hoe lang kijk ik dit aan..

Normaal eet ze haar hapjes ook heel goed. Zou het al kunnen/mogen dat ze minder flesvoeding wil?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    wellicht een sprongetje.. gaat wel over.. maar ik zou dan juist fruit en groente geven hier zit toch vocht in..

vind ze pap lekker? misschien even pap geven met melk..
    bij ons duurde het een paar dagen en toen dronk ze der flessen weer leeg..

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ja daar zit ook vocht in dat is ook zo. Maar ik dacht dat flesvoeding op dit moment nog belangrijker was...

Maar kan het geen kwaad dan dat ze zo weinig drinkt. Op dit moment heeft ze hooguit 350 cc binnen. Ik ga haar zo wakker malen voor een laatste voeding. Hopelijk gaat die er wel wat beter in.

pap heb ik nog nooit geprobeerd..
    ik gruwel daar zelf van haha maar ik kan eens het proberen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In principe is melk tot een maand of 9 zeker het belangrijkste.

Echter bij een verkoudheid zorgt melk voor extra slijmvorming en kan het daardoor als niet prettig ervaren worden.
    Als een baby slecht melk drinkt door ziekte is het, tijdelijk, veel belangerijker dat je op een manier vocht binnen krijgt dan dat er melk binnen komt.

Een baby kan heel snel, binnen 24 uur, al uitdrogen. Volgens mij is de richtlijn 500cc vocht.
    Als melk niet gaat mag je ook ors geven. Je hebt een baby/kindervariant, aar verschillende volwassen varianten mogen ook. (Volgens mij niet alle). Krijg je dat er niet in, aa drink mag evt ook.

Plasluiers, huilen met tranen en huidplooi even in de gaten houden. Bij twijfel; bellen!

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hmm maar dat is het m nou juist averlhach, ze lijkt juist niet meer ziek.. Vanaf vrijdag is de verkoudheid weg.

net heeft ze 140 gedronken maar ook weer een flinke golf terug gegeven. Meteen voor de zekerheid even getemperatuurd 37.4. Ook zoon rot getal! Is wel meer dan normaal maar nog niks alarmerends...

zal ik haar vanacht 23/24 uur nog een keer wakker maken om te proberen of ze nog wat wil? of lekker laten slapen en alleen als ze uit zichzelf wakker word aanbieden.

ik kom vandaag net niet aan 500 denk ik. Maar ze oogt niet uitgedroogd.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Volgens mijn kinderarts mag een baby een paar dagen de helft drinken van wat ze anders zou drinken. Dat is voldoende om niet uit te drogen, en geen andere problemen te creëren. Daarna moet ze natuurlijk wel weer beter gaan drinken.

Nu extra fruit en groente geven zou ik niet doen, ze is nog wat te klein om daar haar voedingsstofffen uit te halen. Vocht is belangrijker, dus melk of water of ors.

Maar ik zou haar niet wakker maken voor een extra fles. Lijkt me toch dat ze iets onder de leden heeft, en dan is slaap ook belangrijk.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem gehad en ik heb op inet gevonden dat je aan de bel moet trekken , als ze minder dan de helft drinken.

Plast ze nog goed?

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ze heeft vannacht wel goed geslapen. En was erg hongerig vanmorgen. 30 cc laten staan en nog niet gespuugd gelukkig.
    Wel had ze nu 37.7. Ik denk dat ik toch maar even de ha bel. Ik las ergens dat ze na een verkoudheid soms oorontsteking krijgen... al grijpt ze niet echt naar haar oortjes.

Ja plas en ontlasting heeft ze nog wel maar wel iets minder dan normaal. Wat te verwachten is natuurlijk.

9. XmoonlightX

Misschien dat ze keelpijn heeft?

10. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ja ik mag om 14.00 bij de ha langs komen. Toch wel lekker dat hij even wil kijken.

Ze is vandaag ook iets humueriger dan anders.

11. XmoonlightX

Fijn!!
    Ben benieuwd!

12. XmoonlightX

En hoe was het?

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    O sorry voor de late reactie.

De huisarts kon niks vinden.. Als ze over een paar dagen nog niet beter drinkt of dat ik het niet vertrouw mag ik weer bellen.

Dat ze 400 /500 cc binnen krijgt is voor een paar dagen niet zo erg, maar moet niet te lang duren zei hij.

Maar ben wel blij dat ze even gezien is.

14. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    200cc is t absolute minium om te overleven

15. XmoonlightX

Haha geen sorry! Hopelijk drinkt ze gauw weer beter.

Deel Deze Pagina