Wekken voor avond en late voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MommyB, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hallo,

Mijn zoontje van 11 weken zit op 5 flessen. In eerste instantie op verzoek, maar probeer hier toch max 4 uur tussen te laten zitten zodat hij rond 19.30 naar boven kan. Voor de flessen van 07.30, 11.30 en 15.30 uur meld hij zich op de klok nauwkeurig uit zich zelf.

Nu is slapen al vanaf het begin een probleem, waar nu iets meer regelmaat in lijkt te komen. Echter ligt hij wanneer hij de fles van 19.30 uur moet krijgen in een diepe slaap waar ik hem moet wekken. Zelfde voor de laatste fles van 23.30 uur. Die laatste laat ik hem vaak slapen omdat ik heb gemerkt dat het geen verschil maakt of ik hem wek of laat liggen tot wanneer hij zich zelf meld. Hij meld zich dan vaak rond 01.00 uur. Soms eerder soms wat later. S' nachts is hij standaard rond 3 a 4 uur wakker hoe laat ik de laatste voeding ook geef. Hij heeft dan geen honger, maar wil de speen en heeft "mama honger" ik kan opstaan dan rekken tot 07.00 uur door hem naast me leggen en zijn speentje vast te houden. Geen ideale situatie voor mijn nachtrust.

Nu vind ik het altijd erg sneu hem om 19.30 uit zijn diepe slaap te halen. Doe dit toch omdat ik wil voorkomen dat hij dan zijn diepe nachtslaap al in gaat. Ik maak hem goed wakker, verschoon hem en hij is dan ook echt wakker en helder. We kunnen dan ook nog even spelen voor de fles maar hij valt gelijk na de fles weer in een diepe slaap.

Wat is verstandig? Blijf ik hem wekken? Laat ik hem doorslapen om 19.30 uur? Waardoor hij snachts misschien niet meer rond 4 uur wakker is?

Alvast bedankt voor je antwoord!
    Groet,
    Brenda

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste MommyB,

Het beste kan je een enigszins vast schema aanhouden waarbij je om 19:30 een flesje aanbied en de laatste fles rond 23:30 uur. Je hebt dan de meeste kans op doorslapen in de vroege ochtend uren.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina