Hoi iedereen, Ik vind het hier echt een geweldig forum! Dat wilde ik eerst even zeggen! Fijn dat iedereen meedenkt en tips geeft! Ikzelf heb een dochtertje van bijna 12 maanden. Ze heeft altijd supergoed gegeten, maar het is nu eigenlijk een regelrechte ramp. De groentehap die ze krijgt, wilt ze liever mee spelen. De eerste hap gaat er goed in, maar dan na de tweede hap stopt ze haar vingers in haar mond om vervolgens het eten eruit te halen. Als ik haar laat, gaat ze maar door en wordt het echt een smeerboel, en als ik haar handjes tegenhoud, begint ze te krijsen! Met het lepeltje zelf weet ze nog helemaal niet hoe het werkt, dus zelf eten kan ze nog niet! Ik krijg zo geen hap meer door haar keel heen. Iemand tips? Ze krijgt nog 1 a 2 flesjes. 's avonds in ieder geval om half 7 en daarna naar bed! Nogmaals, het is vanaf 4 maanden dat wij de potjes begonnen, supergoed gegaan. Moet ik toch maar stoppen met eten geven op het moment als ze begint te kliederen, en dan het toetje gaan geven? Want haar laat kliederen wil ik eigenlijk niet! Nou, alvast bedankt voor de tips! Groetjes
Ik heb op het ogenblik hetzelfde. Ik stop dan idd met wat ik op dat moment aan het geven ben en probeer dan iets anders (meteen of 10 minuten later). Zo probeer ik in ieder geval nog iets bij haar naar binnen te krijgen. Wil ze dan ook niet eten dan heeft ze gewoon pech.
misschien een idee om wat grotere stukjes te geven en haar zelf laten vasthouden in haar handje en laten oppeuzelen? Dus een stuk wortel, bloemkool/broccoli roosje, stuk aardappel enz.?(moet je het natuurlijk wel beetgaar koken, anders wordt het nog een knoeiboel.) Of een speciale lepeltje kopen, die naar vorgen gebogen is, zodat de handeling van het lepeltje naar d'r mond brengen makkelijker gaat. En dan zelf een klein schepje op haar lepel doen, en dan de lepel aan haar geven zodat ze het toch "zelf" kan doen. Dit is het eerste wat mij te binnen schiet. Misschien heb je er iets aan...
Hoi, Mijn meiden worden ook bijna 1 en hebben dit ook gedaan en doen het nog weleens. Het hoort ook bij het ontdekken van eten. Soms helpt het om ze zelf ook een lepeltje in de hand te geven. Of een stukje groente of aardappel om zelf te ontdekken en dan tussendoor hapjes geven. En kliederen hoort er gewoon bij. Na het eten een natte doek over de tafel en de grond en opgeruimd. Ik vind het zelf erg grappig om te zien hoe ze eten ontdekken. Vandaag een stukje watermeloen gegeven. De ene dame sobbert en knabbelt het netjes naar binnen, sap liep zo in haar oksels, de andere dame deed alsof ze een spons uit kneep, sloeg er op, maar ervan eten, nee hoor.