Te veel water en of Nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ma2Be, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Omdat we al een paar weken aan het goochelen zijn met de voeding, dat ze vaak voor een 6e fles komt. Dus dan maak ik 2 van de 6 flessen met 4 scheppen voeding ipv met 6, en de normale hoeveelheid Nutriton, zodat ze niet teveel voeding binnenkrijgt.
    Heeft ook wel met het weer te maken, nu is ze extra dorstig lijkt wel.

Vandaag kwam ze na de vorige voeding om 10.30 alweer om 13.00. 2,5 uur ertussen vond ik wel heel weinig. Bovendien waren we druk geweest met babymassage en een heel stuk buiten gewandeld. Volgens mij was het gewoon dorst.

Ik heb toen een flesje van 90cc gegeven, met daarin de normale hoeveelheid Nutriton, 2,5 schep. Dat leek me wel logisch, anders loopt ook het water er zo weer uit bij haar.
    Het ging er goed in, en om 14.30 uur, de normale tijd had ze weer honger. Wat niet onlogisch is na alleen een waterflesje, de hele tijd wakker te zijn geweest en ook nog in badje wegens een groot poepongeluk. Dus toen de gewone voeding weer aangeboden.

Als ze nou dadelijk eerder wakker wordt, en ook weer pruttelt om voeding en eerder dan 18.00 (18.30 zou de volgende tijd zijn), denk ik nog maar eens een flesje water aan te bieden, nog een keer 90cc~met 2.5 nutriton dan.

Met die 2 extra water flesjes, komt ze ongeveer uit op hetzelfde als ze 6 voedingen, waarvan 2 aangelengde zou krijgen.
    Vroeg me alleen af, of dit verder geen kwaad kan. Kan je niet teveel water geven, of teveel Nutriton?

Hoop dat jullie mn vraag kunnen volgen..?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als ik het goed begrijp geef je dus water met alleen nutriton? Wat een goed idee zeg! Die dame van ons wil geen water drinken omdat het veel te vloeibaar is. Haar voeding is ook haast pap.

Geen idee of het kwaad kan, ik lees mee!

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Laatst had Anne echt diarree, en moest ik ORS geven. ´Maar dat lust ze toch niet, zei de mevrouw van de HAP.
    Toen heb ik (na overlegd te hebben met Nutricia, die maken zowel ORS als Nutriton dus die kunnen het weten) zelfs de ORS ingedikt.. en vervolgens ook nog opgewarmt ook, want mevrouw drinkt namelijk alleen maar heel warme flesjes.
    Was geen probleem, ze dronk het zo op.

Ze krijgt nu dan dus ook wel warm water met Nutriton in een flesje. Ze keek er wel een beetje raar bij, van ´iets klopt er niet´ maar het ging er wel in en hielp tegen de dorst.

Ik neem aan dat het geen kwaad kan, ben alleen benieuwd of ze niet teveel krijgt zo. De Nutriton op zich maak ik me niet heel veel zorgen over, want ze krijgt evenveel binnen als wanneer ze 6 flessen krijgt, maar meer dat misschien zoveel ´puur´ water niet goed zou kunnen zijn..?

Is misschien toch een vorm van bijvoeding, iets anders dan melk, denk ik dan.. Of is dat raar gedacht?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik weet wel dat teveel water bij de voeding voor luie darmen kan zorgen, omdat Ymke eerst maar 1 keer per 2 dagen poepte moest ik daarmee oppassen.
    Net op het cb nog gevraagd of ze water mag drinken, omdat ze soms op 4 flessen uitkomt (omdat ze zo'n slaapkop is) en dat was geen probleem.

Die nutriton lijkt me ook geen probleem hoor, ze mogen 4 scheppen op 100 ml, dus 8 scheppen op een fles. Als je 5 scheppen doet hou je er 3 over per fles.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben je er al achter of dit mag? Ik wil straks wat extra water geven, omdat Ymke haar bewegingen niet echt aanpast aan de temperatuur ;)

Anders ga ik nutrilon even bellen!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nee, weet het nog niet, maar heb het wel gewoon gedaan en ze had nergens last van en hield voor de echte voedingen haar normale ritme aan.. dus lijkt me geen probleem.

Heb je Nutricia gesproken toevallig? Ben benieuwd of die nog tips hadden namelijk..

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nutriton is geen bijvoeding en er zit ook geen voedingswaarde aan/in. Het is echt puur voor de verdikking en vult ook niet echt.

Deel Deze Pagina