Spoed: baby laten slapen of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sneeuwvlokjes, Nov 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mijn kleine man heeft vandaag zijn eerste 2 prikjes gehad. Hij was er echt heel erg hangerig en huilerig van, hij had duidelijk last! Geen koorts.
    Ik heb hem toch een paracetamol gegeven, even wat pijnverlichting.
    Nu ligt ie sinds 16:00 te slapen en ben net bij hem gaan kijken en het lijkt erop dat ie voorlopig niet wakker gaat worden, zo diep sliep hij.
    Wat zouden jullie doen? Alsnog zometeen wakker maken, flesje geven, uurtje knuffelen en naar bed? Of gewoon laten slapen?
    Moeilijk moeilijk...
    Normaal krijgt hij om 19:30 een fles en daarna gelijk slapen. Dat gaat altijd goed. Maar dan ligt ie van te voren niet zo lang te slapen en nu dus wel.
    Ervaringen/tips/adviezen aub
    (Mijn man is uit eten dus ik moet in mijn eentje beslissen wat te doen, dus even fijn om meg jullie van gedachten te wisselen)

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zou 'm nog even laten slapen, mocht ie niet uit zichzelf wakker worden dan half 8 wakker maken voor z'n flesje en kijken hoe de pet staat en de avond verloopt.

Maar als ie alleen wat hangerig en huilerig was vind ik dat je met 2 maanden wel wat snel naar de paracetamol hebt gegrepen maar dat terzijde...

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Ik zou hem gewoon op tijd zijn fles geven en dan weer hop naar bed, als hij dat aangeeft. Anders nog even spelen/knuffelen en dan naar bed!

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Bedankt voor je antwoord. Ik laat hem inderdaad maar lekker liggen. Hij zal het vast nodig hebben..

Ik wist dat ik deze opmerking (over paracetamol) zou gaan krijgen ;) maar ik drukte me misschien iets te mild uit in mijn bericht. Hij was echt aan het krijsen, niet stil te krijgen. Terwijl hij normaal aardig vrolijk is. Hij was echt uit zijn doen en nadat ik het 1,5 uur had aangekeken dacht ik bij mezelf "dat kereltje heeft pijn en voelt zich gewoon niet lekker dus niet moeilijk doen", en een half uur na de zetpil had ik een heel ander kind. Ik grijp niet graag naar middeltjes maar soms kan het me even gestolen worden..

5. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Mijn dochter sliep na de eerste prikken heel de dag.. dat was wakker maken, fles en weer terug..

Ik zou hem rond de flessentijd wakker maken en kijken of hij nog even wil spelen. Houd hem wel in de gaten of hij geen koorts krijgt!

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    al wakker gemaakt?
    ik zou hem op zn normale flessentijd gewoon wakker maken en flesje geven...
    en daarna weer lekker slapen als hij dat wil.

mijn zoontje was altijd de avond na de spuiten ook heel moe en vaak beetje koorts, volgende dag niks meer aan de hand!

7. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Mijn zoontje werd ook heel moe van de eerste prikjes. Ik heb hem toen aangelegd voor een voeding op zijn normale tijd. Toen heeft hij slaperig gedronken, zonder echt helemaal wakker te worden (droomvoeding).

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje is ook altijd onwijs moe van prikjes en wilt dan ook erg veel slapen.
    Ik zou hem half 8 wakker maken en dan even kijken hoe hij is. Als hij opgewekt is dan zal ik nog even spelen en als hij echt onwijs moe is dan zal ik lekker de fles geven en weer terug stoppen in zijn bedje.

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou z'n eigen flessenritme aanhouden en hem daarna weer naar bed doen als je merkt dat hij niet 'in' is voor een spelletje.
    Sterkte. Die prikjes kunnen soms echt vervelend zijn voor die kleintjes.

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat een onzin, niet zo krenterig met die pcm. Kan geen kwaad. Liever een keertje voor niets gegeven dan een keer te weinig. In dit geval was het gewoon duidelijk gerechtvaardigd.

Ik had mijn kind trouwens lekker laten slapen, 18:30 flesje, even knuffelen en om 19 uur weer terug het bed in.

Share This Page