Laatste fles zo moe dat deze niet op gaat

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kiet, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi Meiden,

Mijn dochter sliep altijd van 22.00 tot 06.00 door s´avonds had ze heel erg haar huiluurtje en was ze altijd beneden en ontroostbaar nu zijn we begonnen om haar om 19.00 uur op bed te leggen en even laten huilen en dan valt ze in slaap dat werkt prima nu moeten we haar voor de laatste fles wakker maken en is ze zo moe dat ze maar heel weinig drinkt en daardoor ineens weer s´nachts komt! hoe kan ik zorgen dat ze toch meer drinkt?misschien rijstebloem of is dat te vroeg?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Rijstebloem is bijvoeding en "mag" dus eigenlijk pas vanaf 4 maanden. Je dochtertje is pas 2,5 maand dus m.i. daar echt nog te jong voor. Helaas heb ik verder eigenlijk geen tips. Ayla dronk de laatste fles ook nooit goed leeg, maar sliep dan wel gewoon de hele nacht door...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou gewoon eens kijken hoe laat ze zich meldt als je haar niet wakker maakt.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb op het cb gevraagd wat te doen met mijn zoontje omdat hij s'nachts nog 2x kwam, en dit voor mij erg vermoeiend was! ik hoopte dat zij tips had zodat hij wat langer zou slapen, ze zei je zou de laatste fles een papfles kunnen maken. ze zei dat er vanaf 2 maanden ook iets was van bambix. dus mijn schoonmoeder naar de winkel toe om het te halen, maar niks vanaf 2 maanden,ze heeft gewoon rijstebloem vanaf 4 maanden gekocht en dat krijgt ie nu in de laatste fles en hij komt nu s'nachts nog maar 1x! dus ik zou zeggen probeer de rijstebloem gewoon eens!!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Persoonlijk zou ik zeggen nog niet te beginnen met bijvoeden of rijstebloem of iets dergelijks.

Mijn zoontje werd sinds een week midden in de nacht ene paar keer wakker omdat hij honger had en heb gebeld met het CB. Daar zeiden ze tegen mij: "normaal adviseren we een papfles, maar hij is nog wel heel erg jong (11weken) om daarmee te beginnen. Ook voor gebruik van rijstebloem vind ik hem nog erg jong."
    Zij raadden aan om de laatste fles te vullen met voeding voor hongerige baby's. Dat doen we nu sinds afgelopen 2 dagen en osn zoontje slaapt weer heerlijk door! Dus misschien is dat wat voor je? Dan hoef je nog niet aan de bijvoeding. Is erg belastend voor de darmpjes van je baby denk ik.

xxx

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet even zoeken naar een moment dat ze in haar wat minder diepe slaap is. Probeer het eens een uurtje later (23:00).. best kans dat het dan wel lukt. Je kunt ook je flessen iets anders gaan verdelen zodat ze 's avonds laat maar een beetje hoeft te drinken. (veel mensen verdelen de flessen evenredig maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet).
    Rijstebloem e.d. zijn geschikt vanaf 4 maanden dus dat zou ik echt nog niet doen. Daarbij is het geen wondermiddel.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier gaat het prima met de papfles, zoontje heeft vannacht geslapen vanaf 11 uur s'avonds tot kwart voor 7 vanmorgen, alleen wakker voor zijn speentje.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heel fijn natuurlijk dat het bij jullie prima werkt, maar de darmpjes zijn echt nog niet goed gerijpt en iets anders dan melk is gewoon een hele belasting voor die darmpjes. Ik zou er dus ook nooit aan beginnen. Mijn dochter is nu ruim 4 maanden en die krijgt ook nog geen bijvoeding....

@ TS: Ik vind de tips van Sassie en Cygnet beide ook goede tips. Gewoon eens uitproberen.

9. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik heb de laatste fles naar half 11/11uur verschoven en ze slaapt weer door hoor! vanochtend was het zelfs 8.15!! maar dat is wel een uitzondering hoor meestal komt ze rond half 7/7uur en daar ben ik al super blij mee!

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat is lekker!! ook lekker voor je eigen nachtrust!!

Deel Deze Pagina