10 maanden, geen melk willen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sneeuwwitje, 20 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi meiden,

Hebben jullie misschien tips voor ons? We zijn een klein beetje radeloos aan het raken...

Ons zoontje is 10 maanden en heeft dus nog opvolgmelk nodig (we hebben nog een pak 2 die we op wilden maken, 3 is al in huis). Maar momenteel weigert hij dit, duwt elke keer de fles weg.
    Ook al bekertje geprobeerd in alle vormen. En allerlei smaakjes geprobeerd (gewoon melk, met rijstebloem vanille, brinta appel, brinta peer, brinta gewoon....) maar hij wil het gewoon niet.
    Nu heb ik bij het CB geinformeerd en hij mag wel gewone melk en karnemelk, zo komen we tenminste aan de 300 cc calcium. Maar de opvolgmelk is juist belangrijk omdat het goed is voor het imuunsysteem zeggen ze.

Wie heeft hetzelfde meegemaakt en wat heb je toen gedaan? Zou nr. 3 misschien helpen, misschien dat het anders smaakt?
    Of zou het misschien weer een (hopelijk kortdurende) fase zijn? :(

Alle tips en adviezen zijn welkom!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou nr proberen. werkt dat niet dan gewone melk en karnemelk. yoghurt is ook zuivel en boter, kaas en smeerkaas tellen ook mee. het enige wat je bij moet geven bij minder dan 300cc opvolgmelk is vit d.

je hebt zo te lezen al van alles geprobeerd. als hij gewone melk lust, zou je evt nog kunnen proberen om het te mengen met poeder melk.

ik zou me geen zorgen maken, er zijn genoeg kinderen die op deze leeftijd geen opvolgmelk meer willen.

Deel Deze Pagina