5 weken, hoelang over fles doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Life in Pink, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Ik ben sinds deze week overgestapt van borst naar fles (met kv). Inmiddels zit ze alle flesjes op kv. Ze drinkt momenteel 100 a 120 per fles, maar doet erg lang over een voeding, soms wel 3 kwartier (per borst dronk ze altijd maar 10 min.). Ik heb een Avent speen '1+ maand' gekocht, maar zou deze te langzaam voor haar gaan??

Ook heeft ze al twee dagen niet gepoept en heeft weer last van krampen, hebben jullie hiervoor nog een tip voor zo'n kleintje?

Groet Snoozie

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Evi doet er ongeveer 30 minuten over; zo voldoet ze goed aan haar zuigbehoefte en heb je minder kans op spugen.
    FV kindjes poepen vaak wel wat minder maar als je denkt dat ze er last van heeft kan je 10cc meer water in de fles doen; zo maak je de voeding wat dunner en dat kan helpen.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik heb niet heel veel ervaring met zulke jonge baby's, maar als ze ietsje ouder zijn weet ik dat zo'n 20/25 min wel de max moet zijn. Misschien ff bij consultatiebureau navragen. :)

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    toen wij over zijn gegaan op flesvoeding deed ze er in het begin ook heel lang over echt wel 45 min tot een uur.
    dus een andere speen gekocht voor op de fles (advent2) en toen ging het stukken beter.
    nu hebben we zelfs nr3 gehaald omdat ze dikkere voeding heeft dan hoeft ze niet zo heeel hard te zuigen voor er wat uit komt.
    ik geloof dat het normaal is als ze ong 20 min bezig zijn met de fles.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gemiddeld moet je uitgaan van ongeveer 25-30 minuten.

Voor de kramp en het poepen: even aanleggen. Moedermelk is krampstillend en laxerend.

6. Meara

Meara Niet meer actief

Er zit een max aan van 30 minuten geloof ik. Misschien kun e een drie standen proberen kijken hoe dat gaat

Deel Deze Pagina