cheaten met de tijden van het voedingsschema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door aukie, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hoi,

Vraag me af of jullie dat ook doen. Mijn kleine dame van 9 weken zit op een schema van elke 4 uur 140 ml, 5 flesjes per dag. Vaak valt het laatste flesje rond half 12/12 uur. Voordat ze weer slaapklaar is en we ook samen op de bank in slaap zijn gevallen, is het meestal weer 2 uur, met als gevolg dat ik pas tussen 2 en half 3 in bed lig.

Wat ik de laatste paar dagen doe is de tijd tussen het middagflesje van rond half 4/4 uur en de volgende inkorten. Dus ik ga in de avond eigenlijk naar een 3 uurs schema, zodat het laatste flesje rond half 11/11 uur valt. Vandaag zelfs 22.15 uur en ik heb haar net in bed gelegd. Dit bevalt me veel beter, vooral met het oog op weer gaan werken 1 maart en dan in staat zijn om rond 12 zelf naar bed te gaan.

Is dit slecht voor haar denk je?

groetjes, Audrey

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    als het goed werkt zou ik het lekker zo doen. Slecht is dit niet.
    Als het niet werkt (sommige baby's willen gewoon niet elke 3 uur eten) dan zou ik zorgen (als het mogelijk is) dat je voor half 12/12 uur al op bed gaat liggen en wat proberen te slapen. Dan heb je toch al wat uurtjes slaap te pakken voordat je echt de nacht in gaat.
    Succes! :)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik deed het soms ook weleens zo hoor. Ik dacht altijd als hij het niet wil, dan neemt hij het niet maar het is ook geen machientje die elke 4uur of elke 3uur een fles MOET en WIL hebben. Soms kwam hij ook zelf eerder voor zn fles. En ik heb ook weleens een periode gehad dat Tycho zn laatste fles om 21uur al wilde hebben in plaats van 23uur. Nou ja prima dan toch?

Je hebt soms zelf toch ook weleens zoeist van ik heb nu trek in brood en dan ga je toch ook niet altijd wachten tot het proecies etenstijd is?

xxxx

5. Es85

Es85 Niet meer actief

Wij hebben de voedingen 's avonds ook wel dichter op elkaar. Mijn zoontje krijgt tussen 18:30-19:00 meestal een fles, daarna weer tussen 22:00-22:30. Hier was dat gewoon het beste, als we de laatste fles later deden was hij heel moeilijk wakker te krijgen en dronk hij heel slecht. Nu drinkt hij zijn laatste fles goed leeg en slaapt zo goed als door!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat doe ik ook weleens hoor, als mn dochter bv om 21.00 gedronken heeft, dan geef ik er om 23.30 weer een, zodat ik niet vlak in de nacht wakker hoef te worden. Zolang ze het opdrinken geen probeel lijkt me!

7. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Als het werkt, waarom niet? Slecht is het niet hoor. De meeste baby's hebben denk ik wel de flessen dichter op elkaar 's avonds. Ons meisje van negen weken ook, overdag zit er meer tijd tussen dan 's avonds. Wij gaven haar eerst ook rond een uur 11 voor het naar bed gaan nog een fles, maar dit werkte niet, ze wilde deze totaal niet hebben. We kwamen er achter dat als we de fles na 21.00 uur gaven, ze deze gewoon niet wilde hebben. We hebben de late voeding dan ook laten vallen en ze krijgt nu haar laatste fles om 20.30 uur. Zo tussen 4 en 5 uur 's morgens wil ze dan pas de volgende voeding. Vanmorgen zelfs pas om 6.00 uur. Iedere week schuift de tijd van de eerste fles wat op. Het is dus soms gewoon even uitproberen wat je kindje het prettigst vindt.

8. pat1971

pat1971 Lid

15 jan 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had dus hetzelfde probleem met mijn zoontje dat hij zijn laatste fles niet wilde opdrinken en erg onrustig was omdat ik hem uit zijn slaap haalde. Ik heb het CB gebeld en zij gaven het advies om de tijden tussen de voedingen gedurende de dag te verkorten zodat hij eerder op de avond zijn laatste fles zou krijgen en dat er best 3/3.5 uur tussen de voedingen mag zitten. Dus slecht kan het niet zijn anders adviseren ze het niet, ik denk eerder dat het slechter is dat een baby daardoor te weinig voeding of slaap krijgt. Dit zijn toch de twee dingen waar ze op groeien.

Zie ook mijn onderwerp over "laatste fles" daar staat het schema die we nu hebben.

Deel Deze Pagina