mijn dochter is nu bijna een maand ik geef haar flesvoeding nutrilon standaard 1 en dan 90/3 ongeveer 7a8voedingen per dag.ze spuugde dus toen ben ik bij het cb geweest gisteren omdat ze de laatste 2 dagen echt bij elke voeding spuugt en het was erger geworden en ze bleek reflux te hebben maar zoals ik al zei de laatste 2 dagen is het echt erger geworden en ongeveer een uur 1,5 uur na haar voeding zet ze het op het krijsen nu vroeg ik dat gisteren bij het cb en er werd mij verteld dat ze dan gewoon erg last heeft omdat ik dus dacht dat ze dan gewoon weer honger heeft en ik haar dan elkekeer nog wat voeding gaf. dus gisteren heb ik haar laten huilen wat al snel overging naar krijsen omdat ze zeiden bij het cb dat ze dan last heeft van haar maagje ze was echt ontroostbaar toen heb ik uiteindelijk toch nog een beetje voeding gegeven en dan is ze gewoon stil dus wat is het nou honger of last van haar maagje want naar mijn weten is het gewoon honger maar ik kan haar ook niet om het 1,5 voeden lijkt mij dan krijgt ze denk ik teveel binnen
Gebruik je ook nutriton in de voeding? Want kindjes met reflux hebben dat zeker nodig om de voeding binnen te houden. Het is inderdaad zo dat je niet te veel moet voeden, dan komt het ook meer omhoog. Maar als je teveel geeft, spuugt je kindje ook weer. Het is echt een balans vinden. Heb je het bed ook al omhoog gezet? Zo kan de voeding minder snel terug lopen. Bij aanhoudend gillen, zou ik contact opnemen met de huisarts. Veel kindjes met reflux hebben ook last van hun slokdarm!
bedankt voor je reactie ja ik gebruik sinds gisterenavond nutriton. dat dacht ik dus ook al bij teveel voeden komt het ook weer terug het is inderdaad even balans vinden ik kijk het nog een dagje aan en anders ga ik even langs de huisarts het bedje had ik nog niet omhoog gezet zal ik zo gelijk even doen
Je kunt het bedje aan het hoofdeinde met wat boeken ophogen. Niet te veel want dan kan je kindje naar beneden glijden. Bij ons hielp het ook N. zittend op je knieen te voeden. Dan zat ie recht (voeten op een tafeltje oid). Na de voeding een half uurtje in de wipstoel. zodat het niet omhoog komt...
Hoi hoi. Ons zoontje heeft ook last van reflux. Ik zou zeker na de ha gaan en vragen voor een doorverwijzing voor een afspraak bij de ka. Wij hebben ong. 6 weken aan geklooid met van alles proberen totdat wij erachter kwamen dat hij reflux heeft. Nu we bij de ka zijn geweest en medicijnen hebben gekregen gaat het een stukje beter. Als je te vaak voedt dan vererger je trouwens de reflux,want dan wordt er namelijk weer opnieuw zuur aangemaakt. Veel sccs iig.
ik heb net een afspraak gemaakt bij de HA ze heeft vandaag echt duidelijk pijn en bijna constant het zuur arme meid
Snel naar de huisarts en vragen om Zantac drank! Voordat de slokdarm verder "verbrand"door t zuur...en verdikken met nutriton! succes!
Mischien ook eens bespreken met de huisarts over koemelkallergoe? Onze zoon heeft beide, kma en refluk en de symptomen lijken erg op elkaar. Onze zoon spuugde veel, ook tot 2 uren na de voeding, en ook soms hele vlagen maagzuur. Nu heeft hij medicijnen voor zijn reflux (losec, de zantac kon hij namelijk niet tegen) en nu spuugt hij geen zuur meer. Maar sinds we over zijn op Nutrilon Pepti (waar we op 5 scheppen voeding, 4 scheppen nutriton bijvoegen) voor de kma, spuugt hij ook zijn voeding niet meer terug, dus bij hem was het een combinatie van beide