hoeveel flesvoeding moet mijn kindje krijgen (2 weken oud)

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by femail32, Feb 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femail32

femail32 Lid

Jun 24, 2006
    84
    0
    0
    Hoi Ilja,

Ik zit een beetje met het volgende.... Mijn zoontje van 2 weken oud drinkt heel slecht de fles leeg. Hij krijgt om de drie uur een flesje van 80 ml, maar met moeite krijgt hij er 60 ml van op. we zitten dan op 7 voedingen.
    de eerste 40 ml gaat prima, dan valt ie in slaap. dan ga ik zn luier verschonen en probeer ik de rest erin te krijgen. wat een geworstel is. hij boert heel slecht en spuugt snel. het lijkt wel of ie tot zn nok toe vol zit.
    we houden hem al rechtop met voeden.

ik maak me een beetje zorgen eigenlijk. krijgt hij genoeg binnen?
    oja hij krijgt extra care voeding tegen krampjes van het kruidvat

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Het zou mooi zijn als hij 6 x 80 a 100 cc zou drinken. 6 flesjes van 60cc is wat weinig.
    7 flesjes van 80cc zou ook prima zijn.
    Misschien zou je eens een ander merk voeding kunnen proberen. Hoor toch bij kruidvat-voeding wel vaker deze klachten. Misschien eens friso proberen.

Ilja

3. femail32

femail32 Lid

Jun 24, 2006
    84
    0
    0
    Hoi Ilja,

we zijn al van standaard overgestapt naar extra care. kan het dan geen kwaad om weer over te stappen op een ander merk? en welk merk zou je me aanbevelen?

alvast bedankt

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Misschien moet je eens een ander merk proberen. Dat bedoelde ik. Friso adviseer ik zelf altijd.

Ilja

Share This Page