welke flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shirley1987, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    2 dagen geleden ben ik dmv keizersnede bevallen. Ik wilde bv gaan geven maar deze komt helaas niet op gang. nu ga ik dus over naar fles.

Bij mijn eersts kind gaf ik friso, maar die vind ik behoorlijk aan de prijs. Welke voeding raden jullie aan?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

In principe is alle voeding goed, je kunt dus geen foute keuze maken. Kies een voeding waar jij je goed bij voelt en die je makkelijk kunt krijgen (dus geen Kruitvat als je naast een Etos woont zeg maar).
    Hier kun je de samenstelling vergelijken, je ziet dat er maar weinig verschillen zijn:
    Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Even OT en hopelijk vind je het niet vervelend: je bv kan nog best op gang komen als je dat graag zou willen. Misschien iets om over na te denken als je het toch nog zou willen, dan kun je elders of dit forum nog wel tips en ervaringsverhalen over bv na een keizersnede krijgen. Veel geluk!

3. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

kruidvat voeding..
    prima voeding en een gunstige prijs :D
    volgens het cb hier word het in dezelfde fabriek gemaakt als nutrilon of friso maar heeft het gewoon een andere naam..

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Alle voeding is goed. Je kunt letten op de prijs of kiezen voor een voeding wat makkelijk verkrijgbaar is.

Overigens is het heel normaal na een keizersnee dat je voeding nog niet op gang is! Mocht je graag borstvoeding willen geven, geef het even de tijd.
    2 dagen is nog maar zo kort en na een keizersnede duurt het vaak wat langer.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vrij normaal hoor dat op dag twee je borstvoeding nog niet op de rails zit, zeker na een keizersnede. Dus waarom zou je nu al in vredesnaam overstappen op kunstvoeding?
    Je kunt KV nu even gebruiken als overbrugging tot je bv op gang is.
    Is er in je ziekenhuis dan geen lactaiekundige die je helpt?

Ik heb zelf mijn zoon na een heftige bevalling die uitliep in een spoedsectio na wat aanvangsproblemen lang aan de borst gehad, dus ik weet waar ik over praat.

Mocht je toch liever niet zelf voeden, laat je kind dan in gewoon in het ziekenhuis de voeding die ze daar geven drinken en pak thuis gewoon wat je het makkelijkste lijkt. Etos, kruidvat, bonbebe en Albert Heijn zijn even oed als de dure merken.
    Maar om eerlijk te zijn, als ervaringsdeskundige zeg ik: zonde om niet gewoon door te gaan!

6. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik heb met mijn zoon ook eerst bv gegeven na de ks. na een week kreeg ik zo'n heftige ontsteking dat ik weer een week in zh heb gelegen.

ze denken dat de schrik en het feit dat mijn dochter niet goed aanzuigt de bv tegenhoudt.

bedankt voor de reacties

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wie zijn 'ze'?
    Komt niet over als een echt professionele diagnose op mij.

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Vk in ziekenhuis.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben hier altijd nutrilon gebruikt, mijn zoontje kon niet tegen het eigen merk van de Jumbo, daar waren we wel mee gestart. Maar zoals iedereen al zegt, alle voeding in Nederland is van hoge kwaliteit. Je kunt ook de voeding van goede start proberen, die is met lekker in het leven bonnen heel vaak veel goedkoper.

10. adi

adi Niet meer actief

Is er een lactatiedeskundige in het zkh, die vk heeft blijkbaar weinig kennis van bv na een keizersnee.

Hier ook een keizersnee en bij mij kwam pas op dag 5 de eerste druppel, moest 8x per dag kolven elke dag (gewoon droog, er kwam niks). Maar mij hebben ze in het zkh uitgelegd dat dat normaal is. En dat het waarschijnlijk langer duurt omdat mijn babys niet bij me lagen, maar in de couveuse.

Maar dat was je vraag niet:
    Elke merk is in principe goed. In het begin is het even zoeken welke voeding bij je baby pas (mijn kinderen wilden bijv geen nutrilon drinken, friso wel)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je bv nog een kans wilt geven, vraag dan of de lactatiekundige van je ziekenhuis even bij je langskomt. Het klinkt alsof de vk niet zoveel weet over bv na een sectio. Alden als je wilt hoor, maar 't zou zo jammer zijn, ik heb 't zelf ook meegemaakt, en het kan echt allemaal goedkomen!

Voor kv, kijk gewoon wat je makkelijk kunt kopen, als je een ah of Etos in de buurt hebt kun je hun merk nemen (is hetzelfde in andere verpakking), heb je een jumbo, dan neem je gewoon bonbebe (is hetzelfde als kruidvat). En met een kruidvat in de buurt pak je kruidvat (die hebben ook fijne luiers).

12. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Het gaat hier indd niet om bv!

Fv isnet zo goed. Ik heb de kruidvat :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    #14 Agter, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    Fv is niet net zo goed, en dat weet iedereen.

On topic: ik gaf in het begin thuis wat ze van het ziekenhuis gewend was te krijgen. Vond dat, zeker in het begin, het veiligst.

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik had me vantevoren hier ook in verdiept en besloten voor de Jumbovoeding te gaan ivm de redn die Knorretje hierboven zegt.
    Ben er snel op teruggekomen, meisje kreeg er hele rode billen van en dronk niet goed. Verloskundige raadde mij Friso aan, zij zei dat je het net zo moet zien als de goedkopere variant medicijnen.
    Er zit vaak net een stofje anders in waardoor het goedkoper is en bij veel mensen het minder goed bevalt en ze toch klachten krijgen terwijl het niet goed verklaarbaar is.

Bij de Jumbo is de Friso voeding ook een euro per pak goedkoper dan bij andere winkels.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan had je verelosku dige het toch echt mis hoor! Kijk maar even op de link die ik hierboven geef...er worden absoluut geen 'goedkopere stofjes' gebruikt bij de fabricage van kunstvoeding, simpelweg omdat alle merken aan dezelfde wetelijke eisen moeten voldoen.
    Het prijsverschil zit 'm puur in meer marketing en grotere winstmarges op de dure merken.

Deel Deze Pagina