Goedenavond, Mijn zoontje is nu 3 weken oud en sinds een week volledig op flesvoeding omdat de bv niet meer wilde. Te weinig voeding. In het begin vd volledige flesvoeding kwam hij om de 3 uur. Hij weegt ongeveer 4 kilo en krijgt 120cc water en 4 schepjes voeding. Nu komt hij de afgelopen dagen om de 2uur maar drinkt dan maar een halve fles leeg. Hoe kan ik dit het beste oplossen??? Alvast bedankt. Groeten, Diane PS: Hij heeft dit sinds zaterdag, sinds het zo extreem warm is.
Gewoon lekker geven en het ritme van je kind volgen. Met dit warme weer is het toch ook geen doen om een paar uur zonder drinken te zitten? Die van mij doet het ook, en als ik uiteindelijk alles optel aan het einde van de dag komt ze netjes aan de hoeveelheid die ze mag drinken.
Voor een kind dat gewoon borst krijgt is om de 2 uur drinken op deze leeftijd heel normaal hoor. En je kind is nog maar net met borst gestopt, niet zo raar dus dat hij, zeker met hitte, vaak wil drinken. Dus gewoon kind ritme laten bepalen, evt. ietsje meer water in een fles als hij veel zweet. Als je bang bent voor overvoeden, leg dan aan i.p.v. een fles geven. Van borst heb je nooit teveel of te weinig. Als ik zo naar de leeftijd waarop hij stopte kijk...heb je niet gewoon de regeldagen verkeerd geinterpreteerd?