Vanaf wanneer gewone melk i.p.v. opvolgmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wanneer zijn jullie gestopt met opvolgmelk en zijn jullie overgegaan naar gewone melk?
    Mijn zoon woord morgen 1 jaar en krijgt nog 3 flessen, waarvan de avondfles steeds minder woord.
    Maar ik lees op internet dat vele ouders i.p.v. opvolgmelk s'ochtends en s'middags gewone melk geven.
    Ben benieuwd wat jullie doen?

2. Memories

Memories Niet meer actief

hier drinkt ze sochtends opvolg melk en smiddags gewone koemelk
    soms drinkt ze alles gewone melk ..
    de avond fles is hier sinds een week eraf

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik lees even mee ssgerundt! Onze kindjes zijn op dezelfde dag jarig, leuk :). Hier ook nog 3 flessen, zat te denken aan evt verdunnen met water? Ik zit nu op zo'n 350/400cc zuivel en dat moet dan ongeveer naar max 300 heb ik begrepen. Maar in Belige is het max 500. Haha, lekker krom allemaal daarom lees ik even mee.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Je kunt gewoon kiezen waar jullie je het fijnste bij voelen.

Stap je over op gewone melk is het verstandig om vit D erbij te geven. Mijn zoon weigerde alle opvolgmelk met 7 maanden (toen we dus overstapten van 1 naar 2). In overleg met een diëtiste dus overgestapt op gewone melk met het geven van extra vit D druppels (kun je gewoon bij de apotheker kopen). Toen hij 1 jaar was zijn we overgestapt op de optimax beertjes (multivitamine).

Maar nogmaals gewoon doen waar jullie het fijnst bij voelen

5. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    vit D geef ik al sinds die geboren is dus dat komt wel goed :)

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Vitamine D moet je ook bij kunstvoeding geven hoor. Dat is dus niet verschillend.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    De melk bij de lunch vrij snel vervangen door volle melk. De avondfles thee met een paar schepjes poeder (dus eigenlijk half melk, half thee). Ontbijt was toen bordje pap, toen hij liever brood at ook met beker volle melk. Laatste poedermelk met 14 maanden gegeven denk ik.. Maar je kan dus al veel eerder over, net wat je zelf wilt..

Deel Deze Pagina