wat voor vocht geven

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Gelukje7, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Beste voedingskundige,
    Mijn zoontje is 9 maanden. Vanaf dat hij heel klein is wilt hij absoluut geen water of thee. Ik probeer het nu nog steeds maar hij laat het gewoon uit zijn mond lopen. Als gevolg dat hij dus veel te weinig vocht binnen krijgt op een dag met dit warme weer. Hij krijgt nog maar twee melkflessen. Dus ik geef hem nu tussendoor in een tuitbeker diksap. Dat drinkt hij enorm goed. Alleen hij zit met zijn gewicht en groei al boven het gemiddeld dus ik wil liever iets gezonder geven dan diksap. Wat zijn alternatieven? Mag crystel clear ook bijvoorbeeld?
    Groetjes Melanie

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Melanie!

Bedankt voor de vraag die je gesteld hebt via het forum! Wat jammer om te lezen dat je kleine geen water of thee wilt drinken, maar wat ontzettend goed van je dat je het telkens blijft proberen. Dit zal ik je ook zeker willen adviseren om te blijven doen!

Soms wilt het helpen om het water of de thee uit een tuitbeker of een open beker te geven. Door het net even op een andere manier te geven, kan het wat interessanter voor hem worden waardoor hij het mogelijk meer zou willen drinken.

Een andere optie is om telkens wat minder diksap of wat meer water te gebruiken. Zo wordt de smaak steeds neutraler waardoor hij ook aan deze smaak went en hopelijk op deze manier ook alleen het water wilt drinken.

Crystal clear bevat weinig tot geen calorieën alleen wordt hier wel zoetstof aan toegevoegd. Dit zal ik liever niet willen adviseren te geven aan je kleine.

Aangezien hij zijn melk goed drinkt, mag je hier ook altijd wat extra water aan toevoegen. Zo geef je hem ongemerkt meer te drinken. Blijf het water en de thee iedere dag aanbieden, en houd altijd zijn plasluiers in de gaten.

Heel veel succes!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina