Ik blijf maar vragen voor mijn gevoel, maar ik wil niet zomaar alles op gevoel doen, vandaar weer een nieuwe vraag... Ymke krijgt vanaf ongeveer een maand flesvoeding, ze ging daar goed en langer op slapen. De laatste dagen gaat ze steeds minder goed slapen. De slaapjes tussen de voedingen zijn steeds korter en ook 's nachts wordt ze vaker wakker. Ik heb soms het gevoel dat ik niet kan zien of ze honger heeft of dat ze moe is. Ze krijgt nu 5 x 150+5, maar ze weegt al 5,5 kg. Ze zou dus best wat meer mogen, maar ze spuugt nogal snel dus ik ben daar voorzichtig mee. De HA heeft voeding voor hongerige babies aangeraden, maar ook daar ben ik voorzichtig mee, omdat ik anders -voor mijn gevoel- niks meer achter de hand heb. Wat is nu wijsheid? Rustig de voeding op gaan voeren, of meer Friso extra geven? Hoe weet ik of ze echt honger heeft? Verder is ons dagritme nog gewoon hetzelfde, ze krijgt ook niet meer prikkels dus ik zou niet weten waarom ze sneller wakker wordt...
je kindje blijft elke dag wat langer wakker.. ik zou het nu nog niet gaan ophogen.. pas rond de 3 maanden! als ze blijft huilen na de fles van de honger, dus speentje helpt niet.. dan is het misschien verstandig om voor hongerige baby's voeding te kopen!
Ik zou, denk ik, de voedingen ophogen naar 180 cc + 6. Kindjes drinken wat ze nodig hebben en laten staan wat te veel is. Dat zou ik proberen, aangezien ze al meer dan 5 kilo is. Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met spugen.
nee ze huilt heel weinig, maar als de fles eruit gaat, dan gaan meteen haar handjes in haar mondje en gaat ze mopperen. Dat is al heel wat expressie voor haar doen Vanavond na de fles van 18:30 ging ze wel huilen in haar bed, maar toen twijfelde ik dus of dat vermoeidheid of honger was...
Ik zou ook denken; speentje, als ze dan in slaap valt weet je dat het echt vermoeidheid is. Heb je al een kleinere speen op de fles geprobeerd? Of gebruik je nog de kleinste speen? Gezien haar gewicht mag ze, mijns inziens, al naar 6 schepjes, Sharon was bij 3 maanden 5,5 kilo en kreeg ook 6 schepjes aangeboden omdat het mocht... Hoe ziet je schema er nu uit, krijgt ze om de 4 uur en slaapt ze al door? Heb je al geprobeerd om haar 5 flessen om de 3 à 3,5 uur te geven en te kijken of ze doorslaapt? Ik reik ook maar wat aan hoor, snap best dat je zo aan het zoeken bent (kijk mij eens ). Gaat vast goedkomen!
Oh, mijn mannetje was ca. 2 weken geleden 5810g (inmiddels waarschijnlijk alweer flinker ) Dus die mag ook meer ? -xxx-
ik vind zelf dat je niet alleen naar gewicht moet kijken maar ook naar leeftijd... want als je alleen naar gewicht zou krijgen zou een kindje wat bij de geboorte 10 pond zou wegen al 5x 150 ml krijgen.. lijkt me ook niet de bedoeling....
Last van maagzuur heeft ze net, daar is ze op getest. Ymke is nog niet eens 2 maanden, dus vandaar dat ik niet sta te springen om de voeding op te hogen. Ze slaapt (sliep) al wel door, maar wordt de laatste nachten een paar keer wakker. Afgelopen nacht maar 1 keer. Ze krijgt al 5 flessen. Ik ga deze week nog even uitzingen, volgende week moeten we naar het cb en hoop dat zij met een zinnig advies komen!
Als ze tevreden is na een fles zou ik nog niet ophogen. Dan zit je eigenlijk al aan het maximale... En ze is nog niet eens 2 mnd. Speentje proberen na de fles, misschien heeft ze gewoon nog zuigbehoefte. Toen hier de hoeveelheid voeding niet meer voldoende was was het echt huilen als de fles leeg was. Tegenwoordig gaat vaak wel na de fles de duim in haar mond, maar ik denk dat ze dan gewoon nog zin heeft om even na te sabbelen ofzo. Als ze echt honger heeft hier dan valt ze ook niet in slaap. Als je wel gaat verhogen kan je misschien ook proberen om niet gelijk alle flessen te verhogen of bijvoorbeeld met een half schepje (en 15 cc water) te verhogen, dan heb je toch wat meer ruimte nog. Ik heb dat een tijdje gedaan dan deed ik de voeding vast in van die poederbakjes en dan verdeelde ik 1 schepje over 2 bakjes en dan de rest erbij. Hoef je dat niet af te passen als je de fles maakt, staat het al lekker klaar.
Nijnie, Ymke huilt dus ook na de fles... Ben vandaag maar wat meer op verzoek gaan voeden, maar voor mijn gevoel is dat nog meer drama. Ze heeft om 7:30 gehad, 11:30 (netjes), 13:30 en 15:45. Die laatste 2 flessen waren 90+3, omdat ze anders teveel voeding op een dag krijgt. Vooral na die van 15:45 was het huilen geblazen. Ik heb toen nog een keer 30cc met 10cc extra water gedaan, nog huilen. Ze slaapt nu wel dus echt honger kan ze niet meer hebben. Het slapen tussendoor gaat ook slechter met van die kleine flesjes. Ik hoop dat ze nu wat langer slaapt, zodat de volgende fles wat voller kan!
Heeft ze niet gewoon last van een sprongetje? Ps. is toch geen probleem dat je hier je vragen stelt?! Gewoon lekker blijven vragen hoor...
Guppie, lastig he als je het niet zo goed weet. Wat Manuela zegt, het kan ook een sprongetje zijn. Even overleggen op het CB volgende week... Sterkte. Ik kan me wel voorstellen dat het met kleine flesjes nog wat "rommeliger" wordt omdat ze wellicht minder lang verzadigd is. Het is soms een behoorlijke puzzel wat nou wijsheid is enzo...
hoe maak je nu de voedingen als ik vragen mag? de verhouding van friso extra, wanneer en hoeveel geef je die (per fles)? gr.smoekie
het 8 weken sprongetje heeft ze al gehad, ze was 2 weken te vroeg! Smoekie, ik gaf overdag nog Friso standaard en de nachtfles kreeg ze 3 schep extra, 2 standaard. Ik heb gisteren de fles van 18:00 ook half extra gedaan en prompt sliep ze toen tot 10:30! Ik ga vanaf vandaag overdag 2 schep extra, 3 schep standaard doen en de avondfles dan 1 schep Extra meer.
wat je doet moet je natuurlijk zelf weten, ik kan enkel maar mijn eigen ervaringen hier delen, maar wat ik met Zoë deed was... flesjes van 1509+5) mengen en dan 3 schepjes extra, en 2 schepjs standaard (dus precies andersom van wat jij doet) en de avond cq nachtfles gaf ik haar alleen 5 schepjes van de friso extra... dat ging hartstikke goed, tot ze na haar prikjes minder begon te drinken, en minder "hongerig" was, nu geef ik haar 4 standaard en 1 extra en drinkt ze gelukkig nu ook weer meer, en de avondfles houd ik nog steeds op alleen met extra... ze heeft nu de afgelopen 2 dgn. geslapen van 21.45 tot 06.15 en gisteren van 21.00 tot 06.00 uur..dus toppie eigenlijk... ik zou idd als ik jou was kijken hoe ze "het doet" op de verhouding van 3/2 denk dat dat veel beter zal gaan... Zoë zit nu op 5 flessen per dag en zit rond de 850-900 ml per dag.... succes meid, ik lees later wel weer hoe het gegaan is.. gr.smoekie
Tot zover gaat het nog erg goed vandaag! Ze is weer veel rustiger en ze slaapt meer. Goed dat je het zegt van de prikjes, die krijgt ymke dinsdag, zal er even goed op letten!