Iemand een idee waar ze nog degelijke sandaaltjes verkopen voor meisjes met een smalle pasvorm? Het enige wat de winkels (3 stuks) hier verkopen zijn van die leuke sandaaltjes met smalle zilveren bandjes die totaal ongeschikt zijn voor een dreumes of teva's. Bij de teva's is bij de modellen die ze hier verkopen de ene maat bijna te klein en de volgende maat zoveel te groot dat die ook geen optie zijn. Ze zeiden in de winkel nog wel dat er veel meer modellen zijn, maar nu weet ik dus niet meer welke maat ze daarvan moest, want volgens mij vallen ze heel groot, ik weet alleen niet of de bijna te kleine 1 of 2 maten kleiner is dan de maat die ze zou moeten kopen.... Ik heb bij schuurman schoenen online gekeken omdat we daar ook wel heel zouden kunnen rijden, maar daar zie ik ook alleen bovenstaande modelletjes. Ik had 2 paar weinig gedragen (semi-)sandalen staan van haar nichtje, maar die zijn helaas te wijd, dus zelfs als ik een winkel zou vinden die wat fatsoenlijks verkoopt, is het nog maar de vraag of het haar past . Het liefst koop ik dus gewoon degelijke leren sandaaltjes met dichte hiel, maar als die niet meer bestaan, koop ik evt teva's online, maar kan wel wat hulp gebruiken qua pasvorm (smal dus) en maat (ze heeft maat 21/22 van andere merken, afhankelijk van hoe lang de schoen valt).
Shoesme en bunnies hebben er een paar met een dichte hak. Als je op Google en dan shopping kijkt kom je ze tegen. Deze bijvoorbeeld; http://www.ziengs.nl/shoesme-sandaal_blauw_15696.html# (Heb je ook in roze) Of deze; https://m.topshoe.nl/nl/547166/bunnies-giga-gaaf/?affiliatenetwork=googleshopping&gclid=CMb4yoq7itQCFZadGwodZnEHtA Verder heeft mijn zoon maat 22 nu en van teva 20 (maat 5). Hij heeft dan ruimte voor over maar dit mag zolang de grote teen er niet uit floept.
Dank je. Ik denk dan idd dat de teva's die nog pasten maat 20 waren, maar daar had ze echt helemaal geen groeiruimte in, haar grote teen kwam al bijna tot de rand, en het kan zo hard gaan op deze leeftijd. Misschien dan toch maar wat verschillende modelletjes bestellen in maat 20 en 21. Tsja, de ziengs hier had die sandaaltjes dus niet en de winkel die bunnies verkoopt ook niet. Zijn beiden niet zo groot, en maken blijkbaar andere keuzes . Ik heb op zalando ook best veel geschikte sandaaltjes gezien, maar gezien de smalle voeten, heb ik dus niet veel zin om het online te doen. Ik had in eerste instantie mijn hoop gevestigd op de winkel die twins verkoopt, maar zij bleef maar met dichte schoenen aankomen, ondanks dat ik al 3 keer had gezegd dat ik voor sandalen kwam, maar daar hadden ze niets geschikts van, dus moest ik maar dichte schoenen (van 100 euro, want twins) kopen .
Geen antwoord op je vraag maar ik had met teva's hetzelfde probleem. Te groot of te klein. In meerdere winkels geweest en allemaal zeiden ze dat een vinger ruimte voor de tenen echt goed is. Dan kunnen ze er zomer mee doen en is niet slecht voor de voeten. Oh en van Haren heeft ook sandalen met dichte hak. Voor mijn zoon met hele smalle voeten waren de sandalen vorig jaar prima.
Ja, dat klopt, maar het nadeel van teva's is dat de bandjes niet heel breed zijn en dat hele jonge kinderen nog hun tenen krullen en er dan uit kunnen floepen (zeiden ze hier in de winkel), dus idd niet slecht voor de voeten, maar wel voor de knieen (als ze vallen ). En zoveel ruimte had ze dus nog bij dat model, vandaar dat ze aangaf dat andere modellen misschien nog een optie waren. Ik had hier ook nog een paar twins maat 23 staan en die zagen er eigenlijk niet supergroot uit, en bleken goed voor de lengte, maar helaas ook te breed....
Dan zou ik maar gewoon voor iets te breed gaan. Is ook geen ramp toch. Ik koop voor mijn zoon nu ook steeds iets te brede schoenen, is anders niet te vinden. Belangrijk is dat de hiel hard is en de zool beetje buigzaam. Succes
Te breed is dan er niet op kunnen lopen omdat ze niet aansluiten bij de hielen, dus echt geen optie helaas. Teva's zijn bijvoorbeeld ook te breed, maar daar kun je de bandjes zover van verstellen dat die nog wel te doen zijn als ik er zou kunnen vinden met de juiste lengte dan.
Ik heb mijn dochter haar schoentjes gekocht bij hippeschoentjes: https://www.hippeschoentjes.be/ Het is wel een online winkel als je vanuit NL wil bestellen maar ze zijn heel behulpzaam dus je kan gerust het voetje van je kindje eens meten en om advies vragen En ze hebben heel veel keuze aan zomerschoentjes in die kleine maatjes, die stevig genoeg zijn voor peuters.
Ja, zo'n soort winkel zoek ik, maar Belgie is me iets te ver rijden en hier ben ik dan al 13 euro kwijt voor verzenden en retourneren en dan grote kans dus dat ze ze niet past door haar smalle voetjes. Dat risico neem ik maar niet. Als ik echt geen stenen winkel kan vinden, bestel ik wel wat bij zalando en/of topshoe, die hebben beiden gratis verzenden en retourneren dacht ik. Morgen maar wat verder weg naar een paar schoenenzaken, hopelijk rijden we dan niet voor niets (had namelijk hier wel verwacht te kunnen slagen, of in ieder geval dat er wat te passen viel ). Ik had gehoopt dat iemand een goede stenen winkel(keten) wist om heen te gaan.
Het meisjesmodel van Teva met dunne bandjes (Tirra) vind ik niet heel breed vallen en het probleem van 'er uit floepen' is er ook niet/amper, omdat er aan de onderkant meerdere bandjes lopen. Welke regio woon je? Dat maakt tips voor stenen winkels wellicht makkelijker? Vaak zijn dat namelijk geen grote landelijke ketens.
Haha, ja dat is wel handig erbij te vermelden . Regio zuid-west veluwe. Teva tirra start bij maat 24, denk dat ze daar wel uitfloept
Vorig jaar hadden wij precies hetzelfde probleem! Ook zelfde maat Wij zijn toen uitgekomen op sandalen van shoesme.
En waar had je die dan gevonden? Toevallig hier in de buurt? Ik weet wel dat er geschikte sandaaltjes bestaan, heb ze alleen nog niet in een winkel gevonden. Hoewel ik een winkel heb gevonden die zoveel merken verkoopt dat ze wel iets moeten hebben, is een kinderkleding en schoenenwinkel. Denk dat we daar morgen even gaan kijken. Verkoopt ook heel veel smalle kledingmerkjes, dus wordt mogelijk mijn nieuwe favoriete winkel
Wij zijn gewoon naar de plaatselijke schoenenwinkel geweest. Volgens mij verkoopt praktisch elke plaatselijke schoenenwinkel ( dus geen grote keten) wel shoesme. Anders even bellen naar een winkel in de buurt.
Zoals ik in mijn eerste post schreef: er zitten hier 3 schoenenwinkels, waarvan 1 ziengs (die trouwens ook shoesme verkoopt, maar dus niet de sandalen in de winkel die hier zit), de andere 2 zijn plaatselijke zaken. Het is niet dat ze de merken niet verkopen, maar blijkbaar hebben ze gezamelijk besloten dat elk kind in de zomer op teva's loopt, want dat zijn de enige degelijke sandalen die ze hadden. Als elke plaatselijke zaak degelijke sandalen verkoopt, was mijn topic nogal nutteloos, want dan hadden we nu sandalen gehad .
Wij hebben nu leren sandalen met dichte hiel van het merk Naturino, denk dat de meeste klassieke/degelijke merken wel zo'n type sandaal hebben.
Dat merk ben ik nog niet tegengekomen. De winkel waar we vandaag waren had eigenlijk alleen van pinnochio een volledig dichte hiel, maar deze vielen heel wijd. Toen heeft ze er nog een aantal met halfdichte hiel geprobeerd (o.a. red rag en shoesme), de minst slechte (maar ook te wijd) waren shoesme, maar daar vielen aan de bovenkant de stukjes leer over elkaar en of dat vervelend zat of dat ze gewoon wat peuterdrama had weet ik niet, maar ze wilde er niet op lopen.... Van shoesme moest ze maat 23 hebben en toen hebben we thuis de maat 23 geprobeerd van twins die van mijn nichtje geweest zijn, waarvan we dachten dat die te breed waren en die zitten eigenlijk een stuk beter dan de shoesme (en in de winkel zeiden ze dat die wel goed genoeg zaten), dus we gaan even kijken hoe ze daarop loopt. Die winkel had wel 2 verschillende soorten teva's ook, maar haar maat was net op, dus mocht ze er toch niet goed op lopen, gaan we daar naar terug (ik word gebeld als ze weer binnen zijn). @NiekeKris Ze hadden ook de tirra, die zien er idd smaller uit, gaan we volgend jaar zeker proberen , ik vind ze ook leuker dan de hurricane (?). Heb inmiddels trouwens wel een tip gekregen van een kennis over een kinderschoenenwinkel, wel zo'n 20/25 minuutjes rijden, maar vlakbij de school van onze zoon, dus daar gaan we binnenkort ook even kijken.
Ik zou eerst eens naar een schoenen winkel gaan die ook verstand van breedte maten heeft Zo weet ik dat onze dochter breedte maat 3,5 heeft Twins heeft bv schoenen in breedte maat 3,5 maar ook in breedte maat 2,5( die zijn nog smaller) Shoesme draagt mijn dochter altijd zoals ik weet heeft deze breedte maat 3,5 want deze zitten haar perfect qua breedte Ook van twins draagt zij 3,5
Ja, daar zijn we dus geweest . Alleen hadden ze nu dus geen sandalen van twins, alleen van die ballerina achtige met extra bandje, maar die zijn niet echt geschikt voor een dreumes. Het is een vreselijke winkel (ze hebben leuke schoenen, maar aparte mensen, die bv met dichte schoenen blijven komen terwijl je al 3x om sandalen hebt gevraagd ) en de enige reden dat ik er heen ben gegaan, is omdat ze de breedte ook opmeten en dus ook twins hebben. In de twins die ze nu draagt, staat geen breedtemaat (meer), maar ik gok dat dit al een smalle variant is, omdat mijn nichtje ook smalle voeten heeft en ook bijna nergens kan slagen. En ook omdat je schrijft dat shoesme breedte 3,5 heeft en die waren dus breder. Overigens heeft twins niet eens sandalen voor meisjes meer als je op de website kijkt: http://www.twins-trackstyle.nl/collectie/, dus dat verklaart dat ze ze niet hadden.