Hi, We zijn begonnen met de 2e ronde, vorige ronde om de dag seks gehad maar toch niet gelukt om zwanger te worden. Dus als tip kreeg ik om zwanger en kids ovulatietesten te bestellen, deze waren vlot in huis. Super service. Nu zoek ik extra informatie om het gewoon goed te doen. Ik ben begonnen op cd7 ivm onregelmatig cyclus. Korste was 23 dagen, langere gaan in de 30+ dagen (36 max nu ze regelmatiger werden na ziekte)(en zelfs 1 jaar, maar dat kwam door ziekte). Krijg je altijd een heel licht streepje, je ziet hem vaag zonder moeilijk kijken? Of is hij ook wel eens blank? (Op controle streep na) Ik weet sowieso dat hij even donker of donkerder moet zijn eer hij positief is, maar was benieuwd hoe hij überhaupt werkt. Een kleine aanvulling is dat ik wel pcos heb, maar alleen omdat ik een periode niet menstrueerde (na ziekte) en overgewicht heb. Hormonaal eigenlijk wel in orde, wel een kralenkrans te zien 1,5 jaar geleden maar nu niet meer bekeken. Bewaren jullie in zo'n cyclus alle testen of pas als ze wat positiever gaan lijken? Zag wel eens voorbijkomen dat mensen ze inplakte op papier met datum en tijd. Ik wil namelijk een beetje doorhebben of mijn eisprong gevoel ook echt mijn eisprongen waren hiervoor (wel altijd 14 dagen later ongesteld dus grote kans). Zijn er nog topics die interessant zijn om te lezen/mee te doen om er meer van te leren? Alle tips en informatie is welkom :-D
Gewoon doortesten Ik bewaarde ze wel maar ze kunnen ook ineens uit het niets knallen dus zou gewoon even kijken welke dag zit je nu in je cyclus?
Testen hoeven itt tot een zwangerschap niet op te lopen. Je kunt zomaar een knaller hebben. Ik zou qua cyclus van je langste cyclus uitgaan
Ik zit nu op cd9. Ik zie ook dat sommige 2x per dag testen. Is dat aan te raden? Ook omdat de testjes niet op hoeven te lopen, kan je hem snel missen dan? Ik doe hem nu op een vaste tijd omdat z&k dat aanraad, 16u45 namelijk. Ik test nu vanaf korste cyclus, 23 dagen, mijn langste cyclus sinds hij wat op orde is is 36 dagen. Want als ik van mijn langste cyclus moet uigaan is dat bijna 365 dagen (2014-2015 stukje) Maar dat was toen ik ziek was geweest. En 1x een cyclusdag van 92 in een stressperiode dit jaar.
Ik zou met pcos eerder tempen dan ovu testen doen. Met pcos heb je vaak vals posi ovutesten zonder eisprong.
Ik tempratuur ook. Ik sla alles op in fertility friend. Wat is de grootste reden dat je met pcos beter geen ovulatietesten kan doen? Omdat hij alsnog niet kan springen of omdat het hormoon verkeerd word afgegeven? Want hormonaal zat verder alles goed. De enige redenen dat ik dus de stempel pcos heb is overgewicht en dat ik 2 jaar terug geen menstruaties had. Was sowieso vaag.
Omdat je dan vaak een lh piek hebt zonder eisprong die volgt. Maar ze hebben dus niks onderzocht? Geen bloedtesten, geen echo's?
Ik zie je bericht nu pas! Ja ze hebben mei 2014 bloedtest gedaan (alleen insuline ietsjes hoger maar nog oke, voornamelijk door overgewicht. Daarvoor elke maand 2 jaar lang bloedtesten gehad ivm ziekte, op ziektehormoon na alles correct. Glucose ed ook.) Op echo wel wat blaasjes toen maar ook rijpende die sprongen. Wel naam pcos gehad maar ze vonden het een twijfel (mijn overgewicht kwam door ziekte, en uitblijvende menstruatie toen ook na hypofyse operatie, en gezien die alles aanstuurt was dat van slag door beschadigd weefsel) Daarna nooit meer echo gehad. Vandaag op cd 19, positief toch??
Hier mijn hele rijtje Cd 7 tm cd19 (vandaag), op sommige dagen dubbel getest. Ik krijg ze alleen niet zo mooi op de foto, elke dag namelijk een minimaal streepje, maar op de foto lijkt hij blank.
Wat spannend dicky, na alles wat ik zo lees... Hij lijkt mij positief, zou het zeker gezellig maken en nog even doortesten.wellicht wordt hij nog donkerder of loopt hij weer af.
Ja ik ben ook erg benieuwd. Was zo blij met die test toen ik hem zag haha. Is nog donkerder ook mogelijk? Hij is nu al gelijk en sowieso donkerder dan alle andere. Hoeveel dagen erna kan je het beter gezellig maken? Gezien hij tussen de 24 en 48 uur springt..
Ja ik heb hem ook wel eens paars gehad. Maar gelijk aan is ook positief. Men zegt binnen 24 tot 48 uur na je eerste positieve test eisprong. Dus vanaf positieve iig die dag, en de 2 dagen erop heb je kans